יום רביעי , אפריל 17 2024

נתינה מכל הלב – המורה מגבעתיים מעבירה שיעורים פרטיים בחינם

רצון לתת, לקדם ולסייע – מורה למתמטיקה מגבעתיים מקדישה כמה שעות בשבוע למתן שיעורים פרטיים ללא עלות במטרה לקדם ילדים ובני נוער המגיעים ממשפחות עם בעיות כלכליות

בלה- מורה פרטית
בלה - ''כשאתה עושה טוב, את מקבל את זה בחזרה''

בלה רבוי, בת שלושים, מורה למתמטיקה במקצועה, עברה מתל אביב לגבעתיים לפני כחצי שנה. נסיון החיים של בלה ועברה המורכב הובילו אותה למקום של הצלחה, התמודדות ורצון לסייע לאחרים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


קודם כל, כל הכבוד על היוזמה. מאיפה הגיעה ההחלטה להציע לתלמידים המגיעים ממשפחות מעוטות יכולת שיעורים פרטיים ללא עלות? בעקבות מקרה שנתקלת בו?

אני מורה שלימדתי כל חיי במסגרות פרטיות. לימדתי אך ורק בבתי ספר אקסטרניים פרטיים. אני רואה שבבתי ספר כאלו, יש המון מה להציע לתלמידים. זה ברמת ה”בואו תלמדו בקבוצות של ארבעה ילדים, אתם רוצים להתחיל בעשר? באחת עשרה? לסיים בשתיים?”, זאת אומרת, זה סוג של אלטרנטיבה למערכת החינוך שילדים במעמד הנמוך לא יכולים להגיע אליה. בתי ספר פרטיים מתחילים משלושים אלף שקל לשנה אחת. זה לשלם לתואר אקדמי במכללה לילד על תעודת בגרות.

כשאת עובדת בבית ספר פרטי את כאילו פתאום מבינה שיש אך ורק פלח אחד של האוכלוסייה שזכאי לדבר הזה, וזה מבבאס אותי.

כי, כולם היום עושים שיעורים פרטיים, וילד שההורים שלו לא יכולים לממן לו את זה, פשוט נכשל, אין דרך אחרת, וזה מבאס.

אז זה מתוך מקום ליצור איזשהו שוויון, שיהיה לכולם, ובתכלס, כמה שעות פרטיות בחינם אני מלמדת, 5-6 שעות בחינם בערך, אז זה כולה 5-6 שעות שלא אקבל עליהן כסף. מה יקרה? זה לא מה שאני אתעשר ממנו. אבל מהצד השני – את לוקחת פה ילד ואת נותנת לו את ההזדמנות להצליח וזה מהמם.

זה כיף, כי את מקבלת משהו אחר שכסף אף פעם לא יכול לתת.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות גבעתיים – להצטרפות
כל כותרות השבוע ישירות למייל – הירשמו כאן


אילו גילאים את מלמדת?

בעיקרון אני מלמדת מ -א’ עד י”ב, אני מלמדת מתמטיקה. אבל לבגרויות אני מגישה ל-3 ו-4 יחידות.

כשאני מלמדת שיעורים פרטיים בחינם, יש לי בדרך כלל המון פניות, ויש לי את בחירתה של סופי כל פעם. יש המון הורים שפונים וכל פעם מחדש יש לי בחירתה של סופי ובדרך כלל כשאני בוחרת את התלמידים החינמיים, אני בוחרת את אלו שניגשים לבגרות.

כי ילד בכיתה ו’ שהוא מתקשה, יש עוד הרבה זמן שאפשר להספיק לתקן את זה, לעומת ילד בכיתה י”א, שלא יודע את החומר והבגרות שלו עוד שלושה חודשים – שניהם חשובים, אבל יש גם דחוף. אז אני בדרך כלל משתדלת ללמד אותם לבגרויות, כשיש המון פניות אני פשוט עושה קבוצות – יש לי כל פעם קבוצות של שלושה ילדים שאני מלמדת את כולם. כל אחד מהם באופן קבוע, פעם בשבוע, מקבל שיעור פרטי.

מעבר לעובדה שבלה מספקת שיעורים פרטיים בחינם, היא גם מגיעה לאזורים שבהם מתגוררים הילדים.

זה שהם לא משלמים לי, זה לא אומר כלום. בסופו של דבר, אני נותנת שירות. זאת העבודה שלי. אני גם מתפרנסת משיעורים פרטיים. מבחינתי כולם שווים, הם לקוחות שלי והם יקבלו את אותו היחס שמקבל מישהו שמשלם.

אם יש לתלמיד מבחן, והוא צריך עוד שיעור, או שאני צריכה להגיע אליו הביתה; אני אעשה את זה. הם לא לקוחות סוג ב’, זה הרעיון.

אני יודעת שיש לי בשבוע 15 שעות של שיעורים פרטיים, אז 10 מתוכן בתשלום ו5 בחינם.

אז בעצם  כרגע את גם מלמדת בבית הספר, וגם מעבירה שיעורים פרטיים?

נכון. אני מלמדת בבית ספר שנקרא “מרכז ההצלחה” שנמצא בתל אביב בשכונת רמת אביב. לבחורה שאני מלמדת אצלה קוראים רחל בן דוד, והיא אישה מקסימה.

יש לך טיפ או מסר שהיית רוצה להעביר לעוד אנשים שיש להם את היכולת והאמצעים לסייע לאחרים?

יש לי סיפור חיים מורכב, ואני מאמינה שהחיים הם לא קו ישר. אם נקביל את זה למתמטיקה – זו לא פונקציה לינארית. היו לי הרבה רגעים בחיים שבהם הייתי ב”היי”, הייתי בשיא והרגשתי כמו מלכת העולם, והיו לי רגעים בחיים של שפל, שאני לא מאחלת אותו לאף אדם. וזו קארמה. זאת אומרת – כשאתה עושה טוב, את מקבל את זה בחזרה.

יש לי אבא שחזר בתשובה, הפך לחרדי ונטש אותי ואת אמא שלי, יש לי שבעה אחים.. בנוסף, עברתי גם חרמות בבית הספר. עזבתי את הבית בגיל צעיר וחזרתי כמה שנים מאוחר יותר.

אחרי שאת רואה את כל הרוע של אנשים וכל הבעיות שיש בבית, ולחילופין, 180 מעלות, את עובדת בבית ספר פרטי ואת רואה את השאר, זה מבאס אותי, הפערים שקיימים, ובא לי לחבר את זה. את רואה שני עולמות כל כך שונים שפשוט בא לך לחבר אותם.

אני חושבת שהרבה פעמים, הרבה אנשים שהצילו אותי, לכאורה, בדרך, אלו אנשים שפשוט היה לי איתם קשר חיובי, וכשאתה בא בקטע חיובי לעולם, וכשאתה רואה אנשים באמת, זה פשוט נותן ערך מוסף לחיים. זה גם לא עולה לנו שום דבר. זה טוב לתת.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. בלה אני מודה אני סתם פלרטטן אבל בעקבות עוד ניפגש.. הבנתי דבר אחד! על אופי כמו שלך מ..משלמים במזומן!!! לאלוהים! חיזרי בתשובה עוד היום.איך אמר הליצן התאום?? אני אדם ישר.הבעיה שיש דברים שאינכם יודעים.אבל תבררו!
    בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות