יום חמישי , אפריל 18 2024

גבעתיים:נחנכה גינת פטאי תיקרא “גינת יוסף הכט” על שמו של יוסף הכט, מוותיקי שכונת בורוכוב

בארוע, אמרה נינתו, ד"ר ליאת הכט נקר "מבחינת כל צאצאי יוסף הכט מדובר בתיקון היסטורי".

צילום:דוברות העיריה
צילום:דוברות העיריה

ביום שני האחרון, נערך טקס הנצחה על שם יוסף הכט בגינת פטאי, מראשוני השכונה, שם הקים הכט ביחד עם גולומב את הסליק הראשון של ההגנה. יוסף הכט היה לא רק מהראשונים שעלו להתיישב בשכונה אלא פעל גם כמפקד הארצי הראשון של ה”הגנה” (1921-1931) כשבית המשפחה ברחוב קק”ל 16, היווה בסיס למפגשים, להסתרת נשק בסליק שברפת, מקום לייצור וניסוי כלי נשק, ולהסרתם חברים מפני הבריטים. יוסף גר בשכונה 32 שנה ובערוב ימיו עבר עם נעמי למכמורת. שם נקבר ב-1970, בהיותו בן 75.

הגינה, מורכבת משני חלקים: האחד, גן ציבורי אופייני המכיל מדשאות, עצים, ספסלים ומתקני משחק לילדים. בחלק השני, חלקת חקלאות זעירה- גינה קהילתית בה מגדלים התושבים צמחי תבלין, מאכל, נוי ומעט צמחי ארץ ישראל. הגינה הקהילתית ברחוב פטאי היא הגינה הקהילתית הראשונה בגבעתיים. הגינה פועלת ברציפות ובאופן פעיל מאז הקמתה.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים בירך בטקס: “בשנים האחרונות גבעתיים עברה מהפך בכל מה שנוגע לשימור מבנים והנצחת העבר מתוך כבוד למקימי העיר ובוניה. אני רואה בכך זכות וכבוד גדול להעניק הנצחה ראויה, למשפחות המייסדות של גבעתיים. יוסף הכט, ממקימי שכונת בורוכוב ואחד מהלוחמים הבולטים בארגון “ההגנה”, הוא ללא ספק, אחת מהדמויות החשובות והמשפיעות בתולדות גבעתיים ובתקופת הקמת המדינה”.

נינתו של יוסף הכט ותושבת העיר, ד”ר ליאת הכט נקר הוסיפה: “מבחינת כל צאצאי יוסף הכט מדובר בתיקון הסטורי. בספרי ההיסטוריה לא יקראו עליו ובבית הספר לא ילמדו עליו, אבל הוא היה כאן והקים את ארגון ההגנה, לחם, השיג נשק ופעל רבות למען הקמתה של המדינה. היום, זה סוג של סגירת מעגל עבורי ועבור משפחתי, בעיר הקטנה שבה אני חיה, כשאני הולכת במרכז העיר וחולפת על פני שלט ההנצחה של יוסף ונעמי הכט, אני שמחה על כך שכעת גם כאן בגינה, ילדיי והאחיינים שלי יוכלו להיפגש, ליהנות מהמתקנים ולספר על סבא רבא המפורסם”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המשטרה מבקשת את עזרת הציבור. אלכסנדרה גונדרסון | צילום: באדיבות משטרת ישראל

המשטרה מבקשת את סיוע הציבור באיתור בת 38 מרמת גן

תפריט נגישות