יום שישי , מרץ 29 2024

גבעתיים זוכרת את דן בלקין

בשבוע שעבר התקיים טקס הסרת הלוט מפינת ההנצחה לטיס חיל האוויר דן בלקין שנפל בעת מילוי תפקידו בשנת 1964 בגן חיל האוויר.

הנצחת דן בלקין בגן חיל האויר

ביום חמישי שעבר ( 10.1.19 ) התקיים טקס מרגש בגן חיל האוויר בגבעתיים, להסרת הלוט מפינת ההנצחה לטייס חיל האוויר – דן בלקין ז”ל.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


הטקס, נערך במעמד ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ובהשתתפות  אלמנתו רות אבן שושן, אחותו צופיה ילובסקי, חבריו לקורס הטיס בהם האלופים במיל’ הרצל בודינגר ורן גורן, מנהלת בית ספר שמעוני ונציגי מועצת התלמידים, חבריו ומוקיריו לאורך השנים.

הנצחת דן בלקין בגן חיל האויר

בלקין, נולד בשנת 1941. אמו של דן, רחל, הייתה המנהלת של בית הספר שמעוני. בתיכון למד בבית הספר ע”ש קלעי וסיים את לימודיו במגמה הריאלית בהצטיינות. לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר תיכון למד שנה אחת בפקולטה למתמטיקה ולפיסיקה של האוניברסיטה העברית בירושלים. לאחר שנה באוניברסיטה גויס לצה”ל באוגוסט ;1959 והתנדב לחיל האוויר. ביום התשכ”ד (18.2.1964) נפל בשעת מילוי תפקידו והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ציין בדבריו כי עיריית גבעתיים גאה להנציח את דן ז”ל בגינה המטופחת הנקראת ע”ש חיל האוויר ותלמידי בית הספר “שמעוני”, שאמו של דן ניהלה במשך שנים רבות, מאמצים ומטפחים לאורך כל השנה. “אדם מת פעמיים, פעם אחת במותו הפיזי ובפעם אחת כאשר שוכחים אותו. תהליך ההנצחה של דן גורם לכך שלא נשכח אותו לעולם ונשמר את מורשתו לעד”.

הנצחת דן בלקין בגן חיל האויר

לאחרונה סיימה עיריית גבעתיים את שיפוצו של מטוס “הצוקית” המוצב במשך שנים רבות בגן חיל האוויר ומהווה את סמלו של הגן. במהלך השיפוץ שנערך כ- 3 שבועות בוצעו עבודות לחידוש סטנד הבטון המחזיק את המטוס וכן עבודות פחחות וצביעה מחדש של גוף המטוס בצבעי חיל האוויר כפי שהיה בתקופת שירותו של המטוס.

במשך שנים רבות היה במקום מטוס אחר, מסוג מוסטנג. בתחילת שנות ה-80 נלקח מטוס המוסטנג אל מוזיאון חיל האוויר בבאר שבע, ובמקומו קיבלה עיריית גבעתיים את ה”פוגה מגיסטר” ובשמו העברי “צוקית”, מתנת חיל האוויר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות