יום שני , אוקטובר 7 2024

ועד הגנים למשרד החינוך: החזירו את שיעורי הספורט

ועד הגנים הארצי בפורום ההורים היישוביים פנה אל משרד החינוך בדרישה להחזיר עטרה ליושנה ולקיים את שיעורי הספורט בגנים, בדומה לבתי הספר כחלק אינטגרלי מהפעילות בגן ולא על חשבונם של ההורים

התעמלות אומנותית ברמת גן
התעמלות אומנותית ברמת גן

תנועה בגיל הרך היא אחד הגורמים המשמעותיים בהתפתחות תקינה בכל הרבדים: חברתית, רגשית וקוגניטיבית. חוזר מנכ”ל בנושא החינוך הגופני במוסדות החינוך קובע כי מנהלת הגן תכין תכנית שנתית לפעילות גופנית, בשילוב כלל הצוות החינוכי. למרות זאת, בפועל במרבית הרשויות המקומיות בארץ, ההורים בגני הילדים משלמים באופן אבסורדי על שיעורי ספורט במסגרת תל”ן (תכנית לימודים נוספת). מעבר לעניין הנשיאה המיותרת בתשלום, הדבר בא על חשבון האפשרות לתל”ן אחר בגן אשר מיועד להעשרה מכל סוג.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


ועד הגנים הארצי בפורום ההורים היישוביים פנה אל משרד החינוך בדרישה להחזיר עטרה ליושנה ולקיים את שיעורי הספורט בגנים, בדומה לבתי הספר כחלק אינטגרלי מהפעילות בגן ולא על חשבונם של ההורים.

סיגל שפיץ טולדנו
סיגל שפיץ טולדנו

“בשנים האחרונות התברר שהתנועה בגיל הרך היא אחד הגורמים המשמעותיים בהתפתחותו התקינה של הילד בשנות חייו הראשונות. במחקרים העוסקים בגיל הרך נמצא שכיום ילדים מניעים את גופם פחות מבעבר”, כתבו ראשות הוועד אחז אגם וסיגל שפיץ טולדנו, למשרד החינוך. “רובנו תולים את האשמה בקידמה שהובילה לחוסר פעילות ולהשלכות משמעותיות מאוד בהתפתחות. אנו רואים היום יותר ויותר מקרים של חולשה בחגורת הכתפיים, הבאה לידי ביטוי בקשיים בציור או בכתיבה, בקשיים בקואורדינציה ובשיווי משקל הגורמים לנפילות רבות ובקשיים בהתארגנות. אלה רק דוגמאות מעטות”.

התפתחות מוטורית תקינה מהווה בסיס משמעותי ביותר לתפקוד היומיומי של הילד ולהתפתחותו בכל התחומים גם בעתיד:

בתחום הרגשי – העלאת הדימוי העצמי והביטחון העצמי של הילד.

בתחום החברתי – ילדים שפעילים גופנית לרוב נהנים משיתוף פעולה של חברים ומשכללים את המיומנויות החברתיות שלהם בעקבות האינטראקציה במשחקי התנועה.

בתחום הקוגניטיבי – מחקרים מוכיחים שישנו קשר ישיר בין פיתוח יכולת הלמידה לבין התנועה בגיל הרך.

חוזר מנכ”ל בנושא אורחות חיים במוסדות החינוך קובע בפרק 2.2 אשר דן בנושא הבריאות, כי יש להטמיע פעילות גופנית ותזונה מאוזנת באורח חיים פעיל ובריא במוסדות החינוך.

סעיף 2.2 מנחה בנוגע לנדרש בגני ילדים. על פי סעיף זה באחריות מנהלת הגן לבנות תכנית רב-שנתית בנושא “אורח חיים בריא” כחלק מתכנית העבודה בגן הילדים. כמו כן, עליה לשלב בתכנון את כלל הצוות החינוכי. על התכנית השנתית להדגיש את הגברת הפעילות הגופנית ואת המודעות לחשיבותה על פי תכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך. עוד נקבע כי על הגננת להקפיד שכל הילדים בגן יעסקו בפעילות גופנית יום-יומית בת 75 דקות.

בנוסף, קובע חוזר מנכ”ל בנושא החינוך הגופני במוסדות החינוך – הוראת קבע מס’ 0034 מיום4.6.2017  בפרק 2.3, הוראות בדבר החינוך הגופני בגן הילדים. בהתאם לחוזר זה, החינוך הגופני בגן הילדים הנו ללא ספק חלק מהפעילות החינוכית. הפעילות הגופנית משולבת בתכנית הלימודים כאמצעי ללימוד מושגים בחינוך הגופני ולרכישת מיומנויות תנועתיות. בכל יום תתבצע הפעילות המוטורית בתוך הגן ובחצר, תוך התאמתה ליכולתם של  הילדים ולרמת העניין שלהם. יש לבנות את תכנית הפעילות בתיאום עם מינהלת האגף לחינוך קדם-יסודי. נדגיש כי על פי חוזר זה, משך הפעילות המומלץ הוא 25 דקות לפחות בכל יום, והיא תכלול תנועה חופשית, ניצול מתקני החצר ושיעורי תנועה.

“נבקשכם, בשם הורי גני הילדים בישראל, לסייע להורים בגני הילדים, להחזיר עטרה ליושנה ולוודא כי חוזרי המנכ”ל מיושמים כלשונם. נבקשכם להנחות את הגננות לשלב את הדרישה לפעילות גופנית ושיעורי ספורט בפעילות היומיומית של הגן, ולהותיר את התל”ן לפעילויות אחרות שאינן חלק מהתכנית”, נכתב במכתב.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תושבי גבעתיים שנפלו ונרצחו ב-7.10 בבית הראשונים | צילום: עיריית גבעתיים

אירועי ה-7 באוקטובר בגבעתיים: הטקס המרכזי בגן הזיכרון

תפריט נגישות