שבת , אפריל 20 2024

קו המשווה: מה חושבים המתמודדים בנושא ההתחדשות העירונית

האם יש להאט או להאיץ את קצב הפינוי בינוי בעיר? האם העיר ערוכה מבחינת תשתיות (בתי ספר, גני ילדים וכדומה) לקליטת תושבים חדשים?

רמת גן, צילום: שלומי מזרחי
רמת גן, צילום: שלומי מזרחי

מערכת רמת גן גבעתיים ניוז מציגה, כשירות לתושבים, סקירה של עמדות המועמדים לראשות העירייה בסוגיות שונות העומדות על סדר היום בעיר.

והפעם: התחדשות עירונית

ישראל זינגר, צילום: יח"צ
ישראל זינגר, צילום: יח”צ

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


ישראל זינגר

“העירייה בראשותי מקדמת התחדשות עירונית, תוך שהיא בוחנת את הבקשות להליכי תמ״א ופינוי בינוי לגופן ומפעילה שיקול דעת ואחריות תכנונית.
העיר מתחדשת בקצב ידוע ומתוכנן וערוכה לקליטת התושבים החדשים ולמשפרי הדיור.

מתחילת כהונתי נבנו עשרות כיתות גנים ובתי ספר, הוגדלו שטחי הציבור באלפי מטרים, הורחבו הדרכים ונוספו מאות מקומות חנייה חדשים.

לאחרונה נבחרה עיריית רמת-גן על ידי משרד השיכון להוביל את הפיילוט הארצי להתחדשות עירונית, דבר שיאפשר התאמת תשתיות מיטבית לצרכים הנחוצים לעיר מתפתחת ומרכזית כרמת-גן”.

אביהוא בן משה, צילום: יח"צ
אביהוא בן משה, צילום: יח”צ

אביהוא בן משה

“זו לא שאלה של האטה או האצה, אלא של תכנון נכון ונבון. רמת גן היא עיר מתפתחת שמגיעים אליה מכל רחבי הארץ, וגם בתוכה יש המשפרים דיור. לכן, יש ליצור עיר מתכוננת, עם שמירת צביון השכונות, ובנייה סדורה שתשמור על איכות החיים של התושבים.

העיר כרגע לא ערוכה לקליטת תושבים חדשים, במיוחד לילדי הגנים בגילאי טרום טרום חובה. אני חושש מעומס יתר בתוך כיתות הלימוד בבתי הספר היסודיים והתיכוניים. כל החלטה המתקבלת בנושא הבנייה חייבת לקחת בחשבון את הפרמטר הזה כפרמטר עקרוני ומהותי לאישור תוכנית, גם אם היא תואמת את תוכנית הבניין המקומית”.

ליעד אילני, צילום: יח"צ
ליעד אילני, צילום: יח”צ

ליעד אילני

“ראשית יש קשר בין שתי השאלות וחשוב לעשות קודם כל סדר במושגים. יש תמ”א 38/1, יש תמ”א 38/2, יש פינוי בינוי ויש התחדשות עירונית.

תמ”א 38 זו תוכנית שנעשתה לצורך טיפול במבנים שלא עומדים בתקני רעידת אדמה. אסור להקל בכך ראש. אם חלילה תהיה רעידה, כראש עירייה אני מחויב לעשות הכל כדי להגן על תושבי העיר והתמ”א מספקת מענה הולם לכך.

לצערי הרב מה שהתרחש בשנים האחרונות ברמת גן זו אנרכיה תכנונית. לא יתכן שמה שהתחדשו היו רק הבניינים ולא המרחב הציבורי. נעשתה פה התחדשות בניינית-קניינית ולא התחדשות עירונית אמיתית: הבניינים התחדשו, אך הרחובות, הגינות הציבוריות ומוסדות הציבור נשארו מאחור. בית הספר היסודי האחרון נבנה בעיר ב – 1992 (ערמונים). בשכונת חרוזים אין גני טרום טרום חובה ואין בית ספר יסודי, בשכונת הגפן אין מקום לגני ילדים.

כראש עיר אני מחויב גם לפיתוח מיטבי של צרכי הציבור ולעשות שימוש בתמ”א 38 כמנוף להתחדשות עירונית אמיתית. כדי שזה יקרה צריך להגדיר פרוגרמת התחדשות לכל שכונה. רמת גן התברכה באופי ייחודי לכל שכונה וכל פרויקט בניה חייב להכיל ולהעצים ייחודיות זו.

ןלכן על השאלה האם אתמוך בהאצת בניה תשובתי היא כן, אבל בהתאם לתכנית 7 הרובעים שלי ופרוגרמה לכל שכונה בשיתוף פתוח עם התושבים. בכל שכונה נשאל את השאלות ונדרוש תשובות: האם הייחודיות שבנתה את השכונה נשמרת? האם יש מספיק תשתיות? תחבורה, חניות, בתי ספר גני ילדים. מה ההתאמות הנדרשות וכיצד אפשר למנף צרכים של השכונה באמצעות תוספת הבניה. התשובה תיגזר בהתאם”.

עו"ד גלעד שריר, צילום: יח"צ
עו”ד גלעד שריר, צילום: יח”צ

גלעד שריר

“הפיתרון האמיתי, שהוכיח את עצמו בכל הערים בהן הונהג, הוא לשבת מיד לאחר הבחירות ולבנות לעיר רמת גן תכנית מתאר עירונית כוללת. תוכנית שתיתן מענה פרטני לכל שכונה ושכונה.

בניגוד למסמכי המדיניות הנהוגים כיום, הניתנים לשינוי השכם וערב, תוכנית מתאר תייצר ודאות מאחר והיא איננה ניתנת לשינוי. התוהו פינוי ובינוי המתקיים כיום, מבלי להסתכל על התמונה הרחבה והמלאה ברמת הצרכים של כל שכונה ושכונה בעיר, ובטח שלא ברמה העירונית כולה, יוצר מצב של חוסר בתשתיות, חוסר במבני ציבור, עומס מכוניות ברחובות ובכבישים ולכן העיר קורסת ואנחנו יחד עימה.

עידוד התחדשות הוא חובה כי עירנו אוטוטו בת מאה ואף נראית כפי גילה, אך יחד עם זאת יש לנהל זאת באחריות, בתכנון ארוך טווח, עם תכנית מתאר סדורה לשנים הבאות ולא בשיטה הנהוגה עד עתה בהם המדיניות משתנה לפי גחמות ספציפיות מבעלי אינטרס ללא אופק אלא כיסם וממונם בלבד”.

אריה מזרחי, צילום: באדיבות מטה הבחירות
אריה מזרחי, צילום: באדיבות מטה הבחירות

אריה מזרחי

“יש להאט את קצב הפינוי בינוי בעיר, ובמקומות מסוימים אף לעצור ולחשב מסלול מחדש. ללא תשתיות לא לאשר בניה, צריך להיצמד לחוק, כולם שווים בפני החוק, היום זה לא כך לצערי.

יש לשים דגש על נושאי החינוך, גני הילדים, בתי הספר, מוסדות הציבור, התחבורה, הניקיון, הביוב, החשמל, הקרינה, המדרכות, שבילי האופניים, העצים ובעלי חיים, המרחב הציבורי. נושאים כמו  פיתוח גנים ופארקים, יצירת מקומות חניה.

תשתיות העיר נבנו בשנות החמישים. העיר הכפילה את כמות התושבים כל 17 שנים בממוצע, ובעשור האחרון הקצב שולש. כיום חיים בעיר 165,000 אלף תושבים. עד שנת 2020 יתגוררו בה 200,000. אם ימומשו כל הבקשות ותוכניות הבניה מספר התושבים אף יוכפל ויגיע ל325,000 אלף.

התשתיות בפיגור עצום. חסרים גני ילדים, בתי ספר ומוסדות תרבות. הביוב קורס, הניקיון מתחת לכל ביקורת, חניה אין מספיק, העיר פקוקה, התחבורה הציבורית לא עונה על הצרכים, הרכיבה באופניים לא בטוחה ויש נפגעים רבים, המדרכות לא בטוחות, הבניה פרועה ולא מידתית.

לאור כל זאת יש לחשב מסלול מחדש לאן העיר הולכת ולשנות את סדר העדיפויות, בצורה מושכלת. את זה נעשה על ידי מומחים, ובלי אינטרסנטים ויועצים למיניהם ללא תועלת אמיתית”.

שלומי הראל, צילום: יח"צ
שלומי הראל, צילום: יח”צ

שלומי הראל

“השאלה היא לא אם להאיץ או להאט, השאלה היא כיצד מנהלים את אחד האתגרים הגדולים של העיר. במצבה כיום מתקשה העיר לקלוט תושבים חדשים, למרות הביקוש הגדול. תושבים ימשיכו לזרום לרמת גן, השאלה כיצד העיר תהיה ערוכה לקבל אותם.

ראשית כל העירייה לוקחת אחריות על התחדשות העיר. לא עוד יזמים יקבעו את המדדים לאיכות החיים, אלא אנחנו הרמת גנים.

עיקר השינוי הוא הטיפול המקצועי והנכון הניתן לסוגיה משמעותית זו בהתפתחות כל עיר, קל וחומר ברמת גן שבה הנושא הוזנח, הזנחה חמורה, שנים ארוכות. כל זאת באמצעות יצירת תוכנית אב הרואה את התמונה הגדולה בצד מתן מענה נכון וראוי לתושבים.

פינוי בינוי הינו כלי עיקרי לשינוי פני העיר, לראשונה ברמת גן העירייה לוקחת חלק בסיוע לתושבים במתן מענה לכל שאלה או היסוס בעניין חשוב זה, ליווי צמוד מול היזמים.

השינוי המשמעותי ביותר בתחום זה הוא מיפוי כל המקומות בהם ניתן לייצר רצף של פינוי בינוי של 4-6 בניינים, דבר שיאפשר מתן זכויות בנייה לגובה במקביל ליצירת מרחבים ירוקים בין הבניינים עצמם.

העיריה תתנה מתן היתרי בניה ליזמים בהפחתת דמי הניהול של הבניינים החדשים ותחייב יזמים לבנייה של גינות וגנים לשימוש הציבור.

תכנון ושדרוג תשתיות לטובת התושבים לפני הגדלת מספר התושבים בכל שכונה.

נקים רשות עירונית שתגן על זכויותיהם של שוכרי הדירות בעיר – תספק ייעוץ משפטי, תקיים הליכי גישור ותשמור על הזכות לגור בכבוד”.

תא"ל אילן ביטון, צילום באדיבות מטה הבחירות של הליכוד
תא”ל אילן ביטון, צילום באדיבות מטה הבחירות של הליכוד

אילן ביטון

“עיר היא ישות חיה ותוססת וללא התחדשות היא נשארת מוזנחת ורדומה. לצערנו מרכז העיר רמת גן, שפעם היה מהמפוארים בישראל קפא בעשורים האחרונים, דבר שרק החמיר בתקופת זינגר.

אני אחדש את מרכז העיר רמת גן ואחזיר לו את זוהרו בזכות פינוי בינוי ותוכנית להתחדשות עירונית. הציפוף בערים משגשגות בעולם מגיע לממוצע גבוה יותר מרמת גן ואין סיבה שזה לא יקרה ברמת גן. כל זאת כמובן באופן מנוהל עם הגיון תכנוני. עיר חייבת להיות מנוהלת באופן נכון ומסודר ורמת גן סובלת מאנרכיה תכנונית.

הבעיה המרכזית של רמת גן היא העדר יד מכוונת ותהליכים שיחזירו את העיר להיות מטרופולין משגשג. במסגרת זו חסרים בעיר שטחים ציבוריים, מוסדות חינוך ותשתיות אחרות. תוכנית כוללת תאפשר בניה מתוכננת והוספת מוסדות חינוך”.

הקול שלך: מי מבין המועמדים יטפל בצורה הטובה ביותר בנושא ההתחדשות העירונית ביום שאחרי הבחירות?

ניתן להצביע פעם אחת בלבד

על פי הנחיות ועדת הבחירות המרכזית – הסקר ביוזמת אתר רמת גן גבעתיים ניוז, הוא אינו מדגם מייצג ולא נעשה על ידי חברת סקרים. הסקר לא התבסס על שיטות סטטיסטיות מוכרות אלא הצבעה אינטרנטית. ולא ניתן להסיק ממנו מסקנות לגבי דפוסי הצבעה או עמדות של הציבור

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות
לקריאת כל התגובות

3 comments

  1. רק שלומי הראל כוח צעיר ועולה הוא לא רק מדבר אלה עובד ועושה

  2. לפי תשובות המועומדים, ברור לכל מי שמבין בנושא שחלק מהמתמודדים סוגרים דילים כבר היום בלחיצת ידיים עם היזמים המשמשים כקבלנים לקולות בארגזים חלק מהמתמודדים משלמים מס שפתיים לצמאי תמ”א 38, והמיעוט מבין ומבטיח טיפול שורש רמיתי במורסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות