יום שלישי , אפריל 16 2024

אופניים שיתופיים מגיעים לרמת גן

רמת-גן תהיה העיר הראשונה בישראל שתחל בפילוט להטמעת מערך האופניים השיתופיים של חברת ofo הבינלאומית, ללא תחנות עגינה וללא דמי מנוי. במהלך החודש הראשון להשקה עלות חצי שעת רכיבה תעמוד על שקל אחד בלבד

צילום: שלומי מזרחי
צילום: שלומי מזרחי

השבוע תחל עיריית רמת-גן בפיילוט ראשוני להטמעת מערך האופניים השיתופיים של חברת ofo הבינלאומית. כ-500 זוגות אופניים יוצבו במקומות ייעודיים ברחבי רמת-גן באופן הדרגתי. כמו כן, השירות יחל לפעול ברחבי המרכז הרפואי שיבא ויסייע בניידות המבקרים ואנשי הצוות ברחבי המרכז.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מערך האופניים  ofo הפועל ללא תחנות עגינה, מבוסס על איתור האופניים במרחב הציבורי באמצעות אפליקציה ייעודית. את האופניים ניתן לאסוף מכל נקודה, זאת בעזרת סריקה פשוטה של קוד QR לנעילת ושחרור זוג האופניים המבוקש. בכך, יכולים צרכני הרכיבה השונים ליהנות מכל יתרונות הניידות על אופניים, ללא חשש מגניבות או מהצורך להחזיר את האופניים לתחנת עגינה מוגדרת.

צילום: שלומי מזרחי
צילום: שלומי מזרחי

השימוש אינו מצריך דמי מנוי ובמהלך החודש הראשון להשקה עלות חצי שעת רכיבה תעמוד על שקל אחד בלבד. בהמשך יעמוד המחיר על 2.90 ₪ לחצי שעת רכיבה. עלות השירות נקבעת מרגע שחרור נעילת האופניים ועד רגע נעילתם בנקודת היעד. חברת ofo נוסדה בשנת 2014, ומאז מתחזקת מערך של כ-10 מיליון זוגות אופניים ברחבי העולם. המערך כולל כ-200 מיליוני משתמשים גלובליים בכ-250 ערים מרכזיות בעולם, בניהן – פריז, לונדון, לוס אנג’לס, וושינגטון, סיאטל, מילאנו, מוסקבה, פראג, סידני, בייג’ין ועוד. מיום הקמת המערך נעשו כ-5 מיליארד שימושים ברחבי העולם.

אופני ofo הותאמו למבנה גופם של הרוכבים הישראלים, הם בעלי גלגלי גומי למניעת פנצ’רים, סל לציוד האישי של הרוכבים ובעלי הילוכים. ל- ofoנציגות רשמית בישראל הכוללת מוקד שירות ותמיכה לאורך כל שעות היממה. חברת ofo התחייבה בפני עיריית רמת-גן כי תעמיד מערך סדרנים ופיקוח אשר יתפעל את פריסת האופניים והשימוש בהם. האופניים הצהובים, מצוידים ב-3 הילוכים, כיסא מתכוונן, אביזרי בטיחות (פנס אחורי וקדמי) ופעמון קבוע בידית השמאלית של כידון האופניים.

צילום: שלומי מזרחי
צילום: שלומי מזרחי

כבר בתקופה הקרובה ייפרסו כ-500 זוגות אופניים במתחם הבורסה, בקניון איילון בצפון העיר, בנקודות שונות במוקדים מרכזיים בעיר, בפארק הלאומי, בדרום העיר ובאוניברסיטת בר אילן במזרח העיר, לתקופת השקה של חודשיים. בתום תקופה זו תבחן העירייה את אופן המשך פריסת המערך. ההחלטה על השקת המערך אושרה על ידי הנהלת עיריית רמת-גן. ראש העירייה, ישראל זינגר, שהוביל את המהלך: “רמת-גן מיישרת היום קו עם 250 ערים גדולות ברחבי העולם, שהבינו כי הדרך הנכונה להתנהל במרחב האורבני היא לייצר חלופות תחבורתיות ישימות שייקלו על עומסי התנועה בעיר מחד, ומאידך יספקו למשתמש חווית רכיבה יעילה, זמינה ולא פחות חשוב- בריאה”.

מנכ”ל  ofo בישראל, אמרי גלאי: “לאחר שעשתה מהפכה בתחום במדינות רבות בעולם, ofo מגיעה לישראל. אנחנו שמחים להביא את בשורת האופניים השיתופיים ללא תחנות עגינה לרמת-גן, עיר מרכזית המשלבת אזורי מגורים, פארקים ואזור עסקים מרכזי ולספק לתושביה ומבקריה אפשרות ניידות נוחה, קלה, זולה וירוקה ברחבי העיר. לאופני  ofo שלושה הילוכים, האופניים קלים ומותאמים לקהל הרוכבים הישראלי. רמת-גן היא העיר הראשונה בארץ שתציע  את השירות ובחודשים הקרובים האופניים הצהובים של ofo יהיו בערים נוספות ברחבי ארץ.”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות