שבת , אפריל 20 2024

אסון השיטפון בנחל צפית: עם פתיחת המשפט מדברת אמה של גלי בללי ז”ל מגבעתיים

אתי בללי, תושבת גבעתיים, מספרת בראיון ל"רמת גן גבעתיים ניוז" על תחושותיה בעקבות פתיחת משפטם של מנהלי המכינה הקדם צבאית "בני ציון": "אסור לקבל את תרבות ה'סמוך' ו'יהיה בסדר'".

גלי בללי ז"ל. צילום: פרטי
גלי בללי ז"ל. צילום: פרטי

גלי בללי ז”ל מגבעתיים הייתה אחת מתשעה בני נוער שנספו באסון נחל צפית בערבה לפני כשנה וחצי.
אתמול נפתח משפטם של מנהלי המכינה. יובל ואביב בשיחה עם “רמת גן גבעתיים ניוז” מספרת אמה אתי בללי על התחושות המלוות אותה מאז האסון ועד היום.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


אתמול נפתח המשפט של האחראים במכינה. איך הרגשת בדיון?
“הרגשתי שהגיע הזמן והצדק צריך להיעשות. קיוויתי לשמוע מה יש ליובל ולאביב לומר כי לא שמענו אותם עד היום. התחושות קשות. לראות את שני האחראים על מות ילדיך זה לא דבר פשוט, בטח לא כשהם משדרים שמבחינתם לא קרה שום דבר, והם מגיעים מצוידים בעורכי דין מן השורה הראשונה וטוענים לחוסר אשמה. הם לא לקחו אחריות וגם לא מצאו לנכון לבקש סליחה מן המשפחות שהם הרסו”.

מה לדעתך העונש שהם צריכים לקבל?
“אני חושבת שהם צריכים לקבל את העונש המקסימלי הקבוע בחוק לעבירות המיוחסות להם. זה אומר 12 שנות מאסר לכל ילד שנהרג”.

איזה לקח צריך להפיק מהפרשה?
“יש הרבה לקחים שאפשר ללמוד מהפרשה ולצערי הרב זה עוד רחוק מלקרות. הגופים שאמונים על המכינות קדם צבאיות – משרד החינוך ומשרד הביטחון – לא לקחו אחריות על המחדל הנוראי שהם אחראים עליו. הלקח שצריך להילמד הוא קודם כל לנהוג בצניעות ובאחריות, להקשיב לסובבים אותך ולא לקחת סיכונים מיותרים. אסור לנו לקבל את תרבות ה’סמוך’ ו’יהיה בסדר’ שכל כך מאפיינים אותנו כחברה”.

האם צריך לסגור את המכינות?
“לא צריך לסגור את המכינות, אלא להסדיר את הפעילות שלהן. לדאוג לבקרה עליהן כמו שראוי שיהיה בגוף מסודר”.

מה חשוב לך שידעו על בתך גלי?
“אני חושבת שגלי דאגה לכך בעצמה. אני לא צריכה להוסיף. גלי זכורה בשל הפעילות שלה. היא הייתה מעורבת בפעילות התנדבותית והיא השפיעה על כל מי שפגש אותה, אני לא צריכה לעשות הרבה כדי שיזכרו אותה. עם זאת, אני שואפת ופועלת לכך שתהיה התעסקות באסון ובגורמים שהביאו לו כדי לנסות למנוע את האסון הבא”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות