יום שישי , מרץ 29 2024

השמות הפופולריים לילדים בר”ג וגבעתיים

לקראת סיומה של השנה, פורסמו השמות הפרטיים הכי נפוצים בקרב הבנות והבנים ב-2019. בשתי הערים כיכב אותו השם עבור הבנות, שהגיע גם למקום ה-2 הארצי, כאשר בגבעתיים ות"א בלט שם אחד מפתיע יחסית. האם הילד שלכם ברשימה

Massage for the baby. Four month old baby smiling doing
השמות הפופולריים (צילום pixabay)

קצת לפני סיומה של 2020, פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את השמות הפופולריים שניתנו לבנות ובנים ב-2019. השם הנפוץ ביותר בקרב הבנים היהודים היה דוד (1,488 ילדים נקראו בשם זה ב-2019). אחריו היה השם אריאל שניתן ל-1,341 ילדים שהם 2.1% מהבנים היהודים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


השם הנפוץ ביותר בקרב הבנות היהודיות זו השנה הרביעית ברציפות היה תמר (1,233 נקראו בשם זה). השם נועה עלה למקום השלישי ומאיה נשאר במקום השני.

בגזרת הבנים דוד היה השם הנפוץ ביותר וניתן ליותר מ-2% מהבנים היהודים – 1,488 סה”כ. אחריו היו אריאל, לביא, נועם, יוסף, אורי, איתן ומשה – יותר מ-1,000 בנים יהודים נקראו בכל אחד מהשמות הללו.

בקרב הבנות השם מאיה היה נפוץ במיוחד. בר”ג, כמו בגבעתיים השכנה, זה היה השם המוביל ב-2019. כמו כן, זה השם הפופולרי ביותר גם ביישובים מודיעין, הרצליה, יבנה, שדרות, באר יעקב, ראשון לציון, תל אביב-יפו, חיפה, כפר סבא, ראש העין וחולון. 1,208 מכלל הבנות נקראו בשם מאיה, שהן 1.9% מכלל הבנות.

אצל הבניםנועם כיכב בר”ג, שם היה השם המוביל אשתקד. יותר מ-1,000 בנים נקראו בשם הזה אשתקד בארץ. בגבעתיים, כמו בת”א, בלט השם אדם.

תינוק 1
מאיה, נועם או אולי אדם (צילום pixabay)

בעשור האחרון 2010-2019 חלה עלייה בשמות ממקורות עבריים ותנ”כיים: אימרי, ארי, אלרואי, לביא, בניה, בארי, ארבל, ינאי, דור, ראם, אליאב, ירדן ופלג. במקביל עלו בצורה משמעותית השמות ממקורות זרים: ליאו, רוי ולירוי.

אגב, שמות רבים משותפים לשני המינים. למשל: אריאל, עומר, נועם, אורי, דניאל, אליה, הלל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות