יום ראשון , מאי 19 2024

טיול סופ”ש – הגליל המערבי

מדריכת הטיולים דליה רזניצקי עם המלצה לטיול סופ''ש לכל המשפחה.

טיול סופ''ש. צילום: נעמה כהן
טיול סופ''ש. צילום: נעמה כהן

אין משהו שאני אוהבת יותר מטיול של סופ”ש. והכי כיף, זה כשעושים אותו כל המשפחה יחד. זו ההמלצה שלי אליכם לטיול הסופ”ש השבוע באיזור הגליל המערבי.

מסלול ליום הראשון


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


אפשרות 1: עין חרדלית קטע מקסים של נחל כזיב עם מים זורמים קל וקצר.

הגעה: עין חרדלית – כדי לפתוח בוויז לחצו כאן 

תאור הדרך (ליתר ביטחון) – נוסעים על כביש 70 צפונה בקטע שבין צומת כברי לכיוון מצובה/שלומי. לאחר כ-3 ק”מ נסיעה מגיעים לצומת עבדון. פונים בצומת ימינה. נוסעים עם הכביש לכיוון המושב עבדון, לאחר כ-2 ק”מ יש דרך משובשת עם סימון שבילים ירוק שפונה ימינה. נוסעים איתה כקמ וחצי עד שמגיעים למגרש חניה ליד תחנת שאיבה של מקורות.

טיול סופ''ש. צילום: נעמה כהן
טיול סופ”ש. צילום: נעמה כהן

ממגרש החניה ממשיכים מזרחה ואחרי 100 מטר מגיעים לערוץ המקסים. מומלץ ללכת בתוך המים (אפשר לקחת תרמיל, הכי עמוק זה עד המתניים, הרוב הרבה פחות), אפשר גם בדרך עפר הרחבה. כדאי להגיע עד הצינור שממנו יוצאים המים (מקורות שובת מהמעין ישירות, ודרך הצינור מזרחמה לנו עודפים). בלי סוף פינות חמד בדרך. כל המסלול זה פחות מקמ כל כוון. קליל לגמרי.

אפשרות 2: קטע מקסים של נחל בצת. קצת יותר מאתגר כי כולל ירידה ועליה. בערך 2 קמ כל כוון. מקסים ברמות.

הגעה: מעיינות נחל בצת – כדי לפתוח בוויז לחצו כאן

תאור הדרך (ליתר בטחון): מגיעים לצומת כברי, ופונים צפונה על כביש 70 לכיוון שלומי. לאחר כ־6.5 קילומטר מגיעים לצומת חניתה, וממשיכים בכביש המתעקל ימינה לכביש 899 (“כביש הצפון”). לאחר כ־7 קילומטר נוספים פונים שמאלה על פי השילוט לקיבוץ אילון, חוצים את הקיבוץ לכיוון צפון, על פי השילוט לכיוון נחל בצת, ולאחר כ־800 מטר מגיעים לרחבת חנייה מסודרת, שם מחנים את המכונית.

תאור מסלול ההליכה:

ממקום החנייה יוצאים דרך שער להולכי רגל (השער למכוניות סגור באופן קבוע) ומתחילים לרדת בכביש סלול לעבר נחל בצת. לאחר כ־100 מטר מגיעים לשער נעול נוסף, וגם בו עוברים בשער המיועד להולכי רגל שנמצא מימין. ממשיכים לרדת בכביש סלול, צר ומפותל כ־15 דקות נוספות, עד שמגיעים לחורשת איקליפטוסים בתוך ערוץ נחל בצת |3|. פונים ימינה בין עצי האיקליפטוס, עוברים לצד תחנת שאיבה ישנה, וכעבור כ־50 מטר מגיעים למפגש עם שביל צר המסומן בכחול. פנייה שמאלה מובילה מערבה למושב יערה, ואילו אנו פונים ימינה על פי השילוט לנחל בצת ועיינות כרכרה. הולכים לצד ערוץ הנחל היבש, ובתוך כ-5 דקות מתחילים לשמוע את המים הזורמים בצד שמאל. כאשר רואים שביל צר ולא מסומן שפונה שמאלה, מציצים בו ורואים בין העצים בריכת שכשוך ראשונה. מתקדמים עוד חצי דקה, ופונים שמאלה אל הבריכה העמוקה |4|. זוהי בריכה מאורכת שחבויה בין הסלעים, והמים זורמים אליה דרך מפל דק ויפהפה. אפשר לשבת ולנוח על שפת הבריכה, לרחוץ במים וליהנות מכל רגע. לאחר הבילוי בבריכה זו, אנו ממליצים להמשיך ולטייל בנחל בצת, ולהגיע לבריכות שכשוך שלוות ושקטות יותר. לשם כך חוזרים אל השביל המסומן בכחול, ומתקדמים מזרחה. אחרי מספר דקות וחולפים על פני מפגש עם שביל מסומן באדום הפונה שמאלה ומטפס אל מערת קשת |5|. לאחר 7-5 דקות הליכה נוספות מגיעים לשני עצים בעלי גזע גדול ומוצק ולמצוק קטן מצד ימין, לצידם חוזרים לראות את המים הזורמים בערוץ הנחל. מכאן ממשיכים כ־5 דקות נוספות בתוך סבך הצמחייה, ומגיעים אל בריכות שכשוך |6|, המצויות ליד משטחי סלע רחבים. ניתן להמשיך כ־5 דקות נוספות בשביל המסומן בכחול, לעבור בין ההרדופים ולהגיע לבריכת שכשוך נוספת |7| שנמצאת מתחת לגזע עץ ענק.

חוזרים באותה דרך. בעיני הדבר הכי מרגש במסלול הזה זה עצי הדולב הענקיים. הנה תמונה שלי על אחד מהם.

טיול סופ''ש. צילום: נעמה כהן
טיול סופ”ש. צילום: נעמה כהן

מסלול ליום השני

נחל כזיב: מסלול מעגלי של כ-6 קמ שלוקח 4-5-6 שעות (תלוי כמה מסתלבטים בברכות) שמתחיל ומסתיים בחניון הזיתים. וייז מכיר אותו. לקחת מספיק מים ואוכל. חובה נעלים טובות שאפשר להרטיב. מקל הליכה מאוד עוזר.

יורדים מחניון הזיתים (A במפה) בשביל המסומן כחול. זה שביל תלול וצריך לרדת בזהירות. בסוף הירידה (די ארוכה, אולי שעה) מגיעים לערוץ הנחל.(B במפה) יש שם ברכה, משטחי סלע וכניסה למעין נקבה שנקרא עין טמיר. כדאי להכנס. חייבים פנס. נכנסים בחריץ צר בין הסלעים והולכים בזהירות כמה שאפשר. חוזרים באותה דרך.

מכאן הולכים עם השביל הירוק לכוון מערב (ימינה). השביל בחלקו במים. אבל הם לא עמוקים. בדרך שפע פינות יפהפיות וברכות.

טיול סופ''ש. צילום: נעמה כהן
טיול סופ”ש. צילום: נעמה כהן

אחרי כ-300 מטר עוברים פניה שמאלה לשביל שחור שעולה למצפה הילה. לא הולכים איתו. ממשיכים בערוץ הנחל בשביל הירוק. עוצרים לרחצה והסתלבטות כמה שרוצים איפה שרוצים.

אחרי כ-2 קמ בשביל הירוק רואים שביל שחור שפונה ימינה. (נקודה C במפה) כאן מתחילה העליה חזרה. אם לא שבענו מהנחל אפשר ללכת עוד קצת הלאה בירוק ואחכ לחזור לפה.

מכאן עולים בשביל המסומן בשחור. עליה של שעה בערך. לעצור להפסקות. העליה נגמרת בדרך עפר רחבה שצמודה לגדר האחורית של מושב גורן. (נקודה D במפה). פונים ימינה (מזרחה) בדרך העפר והולכים כ-2 קמ לחניון הזיתים בו השארנו את המכונית. זאת דרך טובה למכוניות. אם מישהו עובר אפשר לתפוס טרמפ.

טיול סופ''ש. צילום: נעמה כהן
טיול סופ”ש. צילום: נעמה כהן

לינה

לדעתי הכי כדאי לישון בחניון הזיתים נקודת תחילת המסלול. זה לא חניון לילה רשמי, אבל למיטב זכרוני אין איסור על לינה שם. רק שאין שם כלום. לא מים ולא שרותים. צריך להצטייד במספיק מים וכל מה שצריך ללינה בשטח.

יש גם חניוני לילה רשמיים בפארק גורן שהמסלול הזה הוא חלק ממנו. יש בהם ברז מים. הם נמצאים ליד נקודה שנקראת מצפה המונפורט. סימנתי את המקום במפה באות E.

למסלולים נוספים היכנסו לאתר שלי >> http://www.tevaveahava.com/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

עבודות הרכבת הקלה ברמת גן

המשאל השבועי: האם הקו הסגול יגרום לנו להשאיר את האוטו בבית?

תפריט נגישות