יום שלישי , אפריל 16 2024

צפו: אורחת נדירה בבית החולים של הספארי

לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים הגיע בעל חיים נדיר במיוחד, שלא נראה כמעט בארץ ולא היה מעולם בבית החולים בעבר.

פוריפריה כחולה. צילום: דוברות ספארי רמת גן
פוריפריה כחולה. צילום: דוברות ספארי רמת גן

מדובר בפורפיריה כחולה, זהו עוף מים בינוני החי בביצות בצפון אפריקה, המזרח התיכון ובדרום אירופה וגם בישראל. הפורפיריה היא מבקרת נדירה בישראל ויתכן שאף מקננת.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


רוב התצפיות נעשו מאזור מעגן מיכאל ועמק בית שאן, אמנם, אבל לא מעט פורפיריות נצפו גם בדרום הארץ.

מדובר בעוף ביצה בגודל תרנגולת גדולה, אורכה 45–50 ס”מ בממוצע ומוטת הכנפיים שלה כ- 90–100 ס”מ.

היא בעלת מקור ומשטח מצח אדומים, הראש קטן והעיניים האדומות שלה קטנות גם הן.

פוריפריה כחולה. צילום: דוברות ספארי רמת גן
פוריפריה כחולה. צילום: דוברות ספארי רמת גן

כמעט כל הגוף שלה כחול למעט הכנפיים הירוקות והרגליים הורודות. אדומות בעלות האצבעות הארוכות העוזרות לה ללכת בין צמחי המים.

הפורפיריה הגיעה חלשה והובאה על ידי מתנדבת החיבולנס (שירות ההסעות לבית החולים לחיות בר) , בלי יכולת לעמוד על רגליה. היא נשקלה (משקלה כ-600 גר) ועברה סידרת צילומי רנטגן.

מלבד בנים שנמצאו בקיבתה ממצא מוכר אצל עופות מים שבכדי לרסק את המזון נעזרים גם באבנים קטנות שמסייעות בכך, לא נראה כי היא סובלת משבר. היא מקבלת ויטמינים, מזון ובעיקר שקט ובימים הבאים יתבצע מעקב בכדי לראות שמצבה משתפר. אנחנו מקווים כי היא תשוב בקרוב לאשור ים המלח, מקום המצאה.

מכיוון שהפלא הגדול של הפורפיריה הוא ללא ספק אצבעות הרגליים הארוכות והמשוכללות שלה משום שמדובר בעוף ביצה שמבקש כאילו “ללכת על המים”, או על חומר צמחי שנפל למים, מבלי לשקוע – האצבעות הארוכות הן פתרון יעיל.

האצבעות האלה גם מאפשרות לפורפיריה לטפס על צמחי קנה, אבל ה”שוס” הגדול נחשף דווקא בשעת הסעודה. הפורפיריה נעזרת באצבעותיה ובכושר הלפיתה שלהן כדי לתלוש שורשים, להרים ולהגיש אל מקורה צמחי מים המהווים את מזונה.

כמו תוכי בשעת הצורך, היא נעזרת באצבעותיה כדי “לקבע” חומר צמחי ואז היא תתלוש את החלקים האכילים בעזרת מקורה. לכן, החולשה ברגליים ובאצבעות הארוכות היא בעוכריה ואנחנו מקווים כי אפשר יהיה לטפל ברגליים החשובות כל כך ולהשיב אותה בקרוב אל הטבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מטבח קטן. צילום אילוסטרציה canva

מינוס 13 אלף בשנה: קריסה במחירי שכר הדירה בגבעתיים

תפריט נגישות