יום שלישי , אפריל 16 2024

קצין אג”מ במרחב דן מזהיר: “יש עלייה בתחלואה כאילו אין סגר”

רגע לפני הסילבסטר הלילה, שי תירם מבין את את מצוקת האזרחים שכורעים תחת מגבלות הסגר, אבל מדגיש שהמשטרה לא תתפשר על האכיפה: "יהיה יותר תגבור ויותר מחסומים"

שי תירם. קצין אג”מ במרחב דן (צילום דוברות המשטרה)
שי תירם. קצין אג"מ במרחב דן (צילום דוברות המשטרה)

סגר וסילבסטר נשמעים כמו שני מושגים שלא קשורים אחד לשני. הלילה (חמישי, 31.12) הם דווקא קשורים קשר הדוק זה לזה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


אם בימים כתיקונם היינו מציינים סיומה של שנה לועזית ותחילתה של שנה חדשה בשלל מסיבות ואירועים, הרי שמגפת הקורונה, שנמצאת עדיין כאן ובכל הכוח, משבשת גם את המאורע הזה.

שוטרי משטרת ישראל, שעושים לילות כימים לשמור על הנחיות הקורונה, יתמודדו הפעם גם עם אכיפת מניעת התקהלויות בליל הסילבסטר בעיצומו של הסגר.

שי תורם, קצין אג”מ במרחב דן, הוא האיש שאחראי על הזרוע המבצעית במשטרה, ותחתיו לא פחות מ-10 תחנות משטרה, ביניהן תחנות ר”ג וגבעתיים.

"מברקש מהאזרחים לגלות אחריות אישית". קצין אג"מ במרחב דן שי תירם (צילום דוברות המשטרה)
“מברקש מהאזרחים לגלות אחריות אישית”. קצין אג”מ במרחב דן שי תירם (צילום דוברות המשטרה)

בריאיון מיוחד ל-ר”ג גבעתיים NEWS לקראת הסילבסטר, מפרט שי תירם כיצד בכוונת המשטרה לאכוף את הסגר בכלל ואת ניסיונות ההתקהלות הלילה: “המון אנשים רוצים לחגוג ואנחנו מבינים אותם, כי נמאס להם מכל התקופה הזו.

משטרת ישראל זה הדבר היחיד כרגע במדינה שבולם את התחלואה במסגרת האכיפה. אנחנו מנסים למנוע את ההגעה לבי”ח, אבל לפעמים זה כמו לשים את האצבע בסכר. יש עלייה בתחלואה כל יום כאילו אין סגר”.

קצין אג”מ במרחב דן סיפר עוד על היערכות המשטרה: “ברמה מודיעינית אנחנו מנסים לאתר איפה יש מסיבות דרך כל אתרי המדיה וגם בעזרת קריאות של שכנים שידווחו.

אני מאמין שאנשים יתקשרו ביתר שאת לא רק בגלל הרעש אלא גם מתוך אכפתיות. אנחנו כן צופים שתהיינה מסיבות פרטיות בבתים.

בערב יהיו מספר מוקדים במרחב דן עד לשעות הבוקר. יהיה תגבור, הרבה יותר מחסומים. כל מי שיפר את ההנחיות יקבל קנס.

מעבר למחסומים תהיה נוכחות מוגברת במקומות שאנחנו חושדים שיהיו שם מסיבות. בשטח יהיו הרבה יותר מחסומים אם זה בכבישים בינעירוניים וגם בתוך הערים עצמן”.

“אחריות אישית של התושבים”

תירם מדגיש, כי קיים איסור גורף לקיים מסיבות: “גם אם מותרת התקהלות כזו או אחרת לפי התקנות, אסור בתכלית האיסור לעשות מסיבות, אי אפשר לשים מערכת הגברה ולבוא עם שתייה חריפה. אנחנו צריכים גם להבחין למשל במצב שמישהו עושה מסיבה באמתלה של הפגנה”.

למרות האכיפה, הוא מבין, כי בסופו של יום על האזרחים מוטלת האחריות הראשית: “אני מודה שזה חתול ועכבר, לא יכול להבטיח שנצליח לאכוף הכל. מדובר באחריות אישית של האזרחים, הקורונה היא לא של המשטרה. מקווה שידנו תהיה על העליונה, אחרת עוד שבועיים נראה עוד עלייה של התחלואה”.

כמה קנס תשלמו?

קצין אג”מ במרחב דן פירט את גובה הקנסות למי שיעז להסתכן בקיום מסיבה: “לפי חוק הקורונה – כל מי שמגיע למסיבה עלול לקבל קנס של 1,000 ש”ח, המארגן – 5,000 ש”ח, אם זה במקום כמו אולם, אז אנחנו סוגרים את המקום עם צו שימוע”.

ישנה אכיפה שונה כלפי קטינים?

“הקנס באותו גובה. אנחנו פחות מתעסקים היום עם אותו נער בן 16 שרוכב על אופניים ללא מסכה. אנחנו יותר מתעסקים בהתקהלויות, במקומות שיש את הסיכוי הכי גדול להתפרצות המחלה”.

האם יותר קל לכם להתמודד עם אכיפת הקורונה בסגר?

“בסגר יש יותר אופציה של אכיפה, שלא הייתה לפני. אם אדם עובר את ה-1,000 מטר אתה יכול לאכוף את זה. ברגע שהסגר נכנס – אז נכנסו גם תקנות וחוקים. יש יותר אמצעי אכיפה”.

שי תירם במסר חד לאזרחים: “אני מאוד מקווה ומצפה שהאזרחים יהיו יותר אחראים, אנחנו נמצאים במגמת עלייה מטורפת בתחלואה. בקצב הזה לא נצליח לצאת מהמגפה. כולם בונים עכשיו על החיסונים, אבל גם המומחים אומרים שהחיסונים זה לא מה שימנע את העלייה בתחלואה, אם נמשיך בקצב הזה. אני מבקש בכל לשון של בקשה מהאנשים שיישארו בבית”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מטבח קטן. צילום אילוסטרציה canva

מינוס 13 אלף בשנה: קריסה במחירי שכר הדירה בגבעתיים

תפריט נגישות