יום רביעי , אפריל 17 2024

שים ג’אז: הישראלי המחונן שכובש את עולם המוזיקה נזכר בהשראה מתלמה ילין

גיא מינטוס, צילום: Brad Berger
גיא מינטוס, צילום: Brad Berger

הערב ב-20:30 יתקיים בתיאטרון גבעתיים קונצרט מחווה מיוחד לזמרת הלבנונית פיירוז. גיא מינטוס, אחד משלושת הסולנים במופע מספר: “זה קונצרט של תזמורת ירושלים מזרח ומערב. לצידי הזמרת מירה עווד והזמרת ריהאם חמאדי. חוץ מהמוסיקה של פיירוז, גם ננגן בהשמעת בכורה יצירה חדשה שכתבתי במיוחד לתזמורת”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


גיא מינטוס הוא פסנתרן ומלחין מחונן הנע על הקו שבין ניו יורק, תל אביב ועוד מדינות רבות בדרך (בשנה האחרונה הופיע בברזיל, הודו, בולגריה, שוויץ, צרפת, גרמניה וערים שונות בארה׳׳ב). במהלך הקריירה שלו הופיע גיא עם אמנים זוכי גראמי כמו ג׳ון הנדריקס, ארתורו אופריל וג׳ימי קוב, זכה בפרס בחירת הקהל בתחרות הסולו פסנתר של ה-Montreux Jazz Festival ואף בפרס מלחין הג׳אז הצעיר ע׳׳ש הרב אלפרט מטעם ASCAP (ארגון זכויות היוצרים האמריקאי).

אתה מצליח מאוד לאחרונה, איך פרצת לתודעה העולמית?

“יצא האלבום של שלישיה שלי בניו יורק, האלבום הראשון שלנו. הוצאנו אותו עצמאית לגמרי ביולי האחרון. והוא נבחר ע”י דאון ביט, מגזין הג׳אז הכי חשוב, לבחירת העורך שלהם. וקיבל הרבה ביקורת טובות ובעקבותיו קיבלנו הרבה הזמנות לפסטיבלים כולל ג׳אז לינקולן בניו יורק. עכשיו אנחנו עובדים על האלבום הבא. כבר בדרך”.

אז אתה בביקור מולדת?

“כן הגעתי לצורך הפרויקט של התזמורת. יש לנו 7 הופעות בכל הארץ. ההופעה הערב בגבעתיים היא הופעת הבכורה. זה נורא מרגש כי זו תזמורת שאני מאוד אוהב את מה שהם עושים, גיליתי אותם פעם ראשונה דרך היוטיוב, עכשיו שיש לי הזדמנות לשתף איתם פעולה”.

מיהם האמנים שהשפיעו עליך בתחילת דרכך?

“המורים שהיו לי מאוד השפיעו עלי. עמית גולן הוא אחד המרכזיים שבהם. אותו פגשתי בגיל 14, הוא הדביק אותי בחיידק הזה של הג׳אז ואהבה למוסיקה מאולתרת וזה היה מאוד משמעותי. הוא החליט שאלמד מוסיקה קלאסית ופסנתר. הבן אדם השני הוא הראל שחר, אותו פגשתי יותר מאוחר בתלמה ילין בגבעתיים. והכל מתקשר. דרך עמית פגשתי את הראל. הוא התחיל ללמד אותי את המקאם התורכי. אחר כך, כשעברתי לניו יורק בגיל 21, בעצם בשש השנים האלה קרו כלכך הרבה דברים ושיתופי פעולה, מברזיל ועד הודו וטורקיה ואירופה, והרבה מאוד שיתופי פעולה שהזרעים שלהם נזרעו בזכות שני האנשים האלה. לא הייתה לי איתם שפה משותפת בלי הראל”.

אתה יכול לספר על תהליך היצירה של הקונצרט היום? איך עשיתם חזרות?

“יש כמה דברים שקורים במקביל, שמי שמאגד אותם הוא המאסטרו שלנו, תום כהן. הוא המנצח של הקונצרט והמנהל האומנותי של התזמורת. זו ברכה גדולה לעבוד איתו להיות איתו באותו חדר, זה מאוד כיף. נפגשנו לפני משהו כמו שבועיים לחזרה הראשונה, היו לנו חמש חזרות, עבדנו קשה ואתמול הייתה הגנרלית והכל היה נשמע מדהים. זה תהליך. ועכשיו מתחילים סדרת הופעות”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות