יום רביעי , אפריל 17 2024

אין לכם כסף לתרופה? בשביל זה יש חברים

עמותת "חברים לרפואה", ששוכנת בבני ברק, מחלקת לנזקקים מכל הארץ תרופות בעזרת מתנדבים שאוספים תרופות ישנות במצב טוב.. יו"ר העמותה, ברוך ליברמן: "לא מקובל עלינו שאדם ימות כי אין לו כסף לתרופה"

ברוך ליברמן חברים לרפואה
ברוך ליברמן חברים לרפואה

אם אתם חולים ואין לכם כסף לתרופה אתם פונים לארגונים ועמותות שיסייעו לכם לרכוש את התרופה, אבל יכול להיות שהפתרון הרבה יותר קל ונגיש – ארגון חברים לרפואה יכול לתת לכם ישירות את התרופה ללא עלות.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


הארגון, שהוקם בשנת 2003 במטרה לסייע לחולים ונכים במצוקה, מאחד בתוכו מגוון רחב של מחלקות ופרויקטים, שמטרתם להעניק לחולים את מירב הסיוע. בשנת 2008 הוענק לארגון אות המופת מטעם המועצה הלאומית להתנדבות, בראשית 2011 הוענק לו מגן שר הבריאות ובחודש אוגוסט 2013 הוענק לארגון אות הנשיא להתנדבות.

תרופות
תרופות

קפצנו למטה של הארגון בבני ברק, שם פגשנו את ברוך ליברמן, המנכ”ל והמייסד. “בכל שנה הולכות לפח תרופות בשווי של למעלה מ-300 מיליון שקלים. אלה תרופות שיכולות ללכת לאנשים שזקוקים להן, כמו 5,000 חולים שאנחנו עוזרים להם מדי חודש”, אומר ליברמן. “הכל בזכות אנשים טובים שמביאים אלינו את התרופות שהם לא צריכים יותר ונמצאים במצב טוב. אני מאמין שאם כל אחד יביא לכאן את התרופות שהוא לא זקוק להן נוכל לעזור לעוד עשרות אלפי חולים. לא מקובל עלינו שאדם ימות כי אין לו כסף לתרופה”.

מה אתם עושים עם התרופות?

“התרופות ממוינות על ידי רוקחים מקצועיים ומועברות תמורת מרשם ודוח סוציאלי על ידי מתנדבים מסורים עד לבית החולה”.

יעל הלר, שאמונה על פתיחת קרנות חדשות וניהול קרנות מימון וסיוע רפואי, מספרת כי אחת החברות הגדולות שמשתפת פעולה עם “חברים לרפואה” היא סופר פארם. “בכל סניף יש ארגז שלתוכו ניתן להכניס את התרופות הישנות. אנחנו אוספים אותם מכל הארץ ומביאים אותם לכאן בזכות המתנדבים שלנו”.

צביקה רז, תושב רמת גן, החל להתנדב בארגון בעקבות העזרה שקיבלה אמו מהעמותה. “אחרי שראיתי מה שהם עשו עבור אמי נדרתי נדר שאני אעזור להם ככל שאוכל”, מספר רז בשיחה עם “רמת גן גבעתיים ניוז”.

רז לא הסתפק בעזרה האישית שלו ורתם 300 גמלאים עובדי צה”ל שפעילים במועדון אותו הוא מנהל ברמת גן. “המועדון שלנו הוא כמו משפחה”, מספר רז בגאווה. “נרתמנו לעזור בפעילות הזו, מידי שבוע אנחנו מביאים לפגישות שאנחנו מקיימים במסגרת הפעילות שלנו – תרופות”.

צביקה רז
צביקה רז

יש לך דוגמא לאנשים שעזרתם להם?

“בהחלט. אשתו של חבר שלי נפטרה. הוא נתן את כל החיים שלו לאשתו לפני שנפטרה ואף הביא לה תרופות נגד סרטן מחו”ל. אלו תרופות ששוויין אלפי שקלים. הבאתי את התרופות האלה לעמותה. שאלו אותי מהיכן השגת את התרופות היקרות האלה? כשהם שמעו את הסיפור הם רצו להעניק לו תעודת הוקרה. הלכתי אליו למקום עבודתו ואמרו לי שהוא נמצא בישיבה. נכנסתי לישיבה להעניק לו את התעודה. היו שם כעשרים איש וכולם בלי יוצא מן הכלל החלו לבכות מהמעמד המרגש. אני מדבר על זה ואני מתרגש”.

חברים לרפואה

טלפון: 03-5792220
פקס. 03-5792223
info@haverim.org.il

שמואל הנביא 4 בני ברק

שעות פעילות:
ימים א’-ה’
בין השעות 09:00-17:00,
לא כולל ערבי חג וחול המועד

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות