יום שישי , מרץ 29 2024

נחשפה דירת מסתור לגברים אלימים – בלב שכונת מגורים ברמת גן

הדירה לגברים אלימים שהוצאו מביתם בעקבות צו הרחקה, נחשפה בלב שכונת מגורים ברמת גן, צמוד למועדונית ילדים ותחנת טיפת חלב. התושבים - שמענו על זה בתקשורת, למה לסכן את הילדים שלנו?. ראש העיר שאמה - "לא יהיה שם גבר שגילה אלימות לציבור הרחב" משרד הרווחה - "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם עיריית רמת גן וסומכים את ידינו על החלטותיה".

דירת מסתור לגברים אלימים ברמת גן
צילום - רמת גן ניוז

איך אתם הייתם מגיבים אם ביום בהיר אחד הייתם מגלים כי בלב שכונת המגורים שלכם, עומדים לגור בדירת מסתור חבורת גברים שהוצאו בצו הרחקה מביתם בעקבות מקרי אלימות כלפי בנות זוגן או ילדיהם?


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


המקרה נחשף לראשונה באתר רמת גן ניוז, ומאז תושבי שכונת רמת עמידר נאלצים להתמודד עם ההשלכות. מדובר בפרויקט ראשון בישראל המשותף למשרד הרווחה ועיריית רמת גן, דירת טיפולית לגברים אלימים שהוצאו מביתם בצו הרחקה ונמצאים בתוכנית טיפולית בתוך הקהילה.

דירת המסתור, נמצאת בקומה השנייה של מועדון קשישים בצמוד למועדנית ילדים של שירותי הרווחה, ותחנת טיפת חלב של אימהות ותינוקות.  הכניסה אל הדירה עם מדרגות והיא מסורגת כולה, בדלת הכניסה יש קוד אבטחה כדי להיכנס אליה.

מספרת אחת האימהות בשכונה“אני לא מבינה את החוצפה, להנחית כזה דבר בתוך שכונה מבלי לעדכן את התושבים שגרים כאן, לא מדובר בגן ילדים של חינוך מיוחד, שצריכים לשמור על פרטיות שלהם, וזה כולנו בעד תמיד. מדובר על גברים אלימים שהוציאו אותם מהבית בגלל המסוכנות שלהם. אז להביא אותם לתוך השכונה שלנו, למה לא פתחו את הדירה הזאת בשכונה של ראש העיר? או ברמת אפעל או מרום נווה. כי רמת עמידר זאת החצר האחורית של רמת גן, במקום לחזק אותנו מביאים לכאן גברים מסוכנים. מי ייקח אחריות שהם יצאו להסתובב בשכונה? מי משגיח עליהם? אנחנו מבקשים תשובות”.

דירת מסתור לגברים אלימים ברמת גן
צילום – רמת גן ניוז

מאחר והעירייה ומשרד הרווחה לא פרסמו מידע אודות מסוכנות הגברים האלימים שנמצאים בה, הדבר מעורר חשש בקרב השכנים. בקבוצת הוואטסאפ של רמת עמידר התחייב ראש העיר שאמה – “לא יהיה שם שום גבר שגילה אלימות כלפי הציבור הרחב….גברים אלימים במשפחה חיים בתוכנו מאז ומתמיד”

3e4e2d4b-3382-47c9-bdf9-09b2dd71eb84
תושבת נוספת מספרת לרמת גן ניוז – “זה הגיוני לשמוע על דבר כזה מהתקשורת? פתאום אני רואה כתבה בקבוצת הפייסבוק של השכונה. הייתי בהלם, אני עצמי עברתי מסכת אלימות במשפחה וזה עורר אצלי את כל הפחדים. אני מבינה שרוצים לטפל בהם, אבל למה מול הבית שלנו? למה לא הודיעו לנו? כל דבר בעיר הזאת עושים פרסומים, אבל שמביאים גברים אלימים פתאום יש שקט. בשכונה שלנו נמצאת האוכלוסייה הכי קשה של רמת גן, אז להמשיך להביא לכאן טיפוסיים שלילים???.

עו”ד אביהוא בן משה, חבר המועצה ויושב ראש ועדת הביקורת – “לצערי הרב, מר שאמה שוב מכר את תושבי השכונה והפעם עבור הכנסת מעון לגברים אלימים בשכונה. במקום להוסיף ולשדרג את השכונה כפי שנעשה בקדנציה הקודמת בוחר מר שאמה לבנות במרכזה של השכונה מעון לגברים מכים. היום ברור יותר מתמיד, כרמל שאמה רע לעיר רמת גן ורע לשכונת רמת עמידר.

משרד הרווחה והביטחון החברתי מוסר: “טיפול בגברים במעגל האלימות הוא נדבך חשוב בתכנית הממשלתית לטיפול ולמניעה של אלימות במשפחה ופתיחת הדירות לשהיית גברים שנמצאים בתכנית טיפול מהווה פריצת דרך בהתמודדות של הרשויות עם התופעה. משרד הרווחה והביטחון החברתי פועל בשיתוף פעולה מלא עם עיריית רמת-גן, עיר אשר מובילה בחדשנות חברתית ובפיתוח שירותים חברתיים לרווחת האוכלוסייה, וסומך את ידיו על החלטותיה”.

עו”ד זוהר ישרים, תושב שכונת רמת עמידר, חבר מועצה ומחזיק תיק בטחון ואכיפה ותיק גנים ונוף – “חברה בריאה צריכה לדעת לתת מענה ראוי גם לבעיות אלימות במשפחה. שוחחתי לא פעם אחת עם ראש העיר ומנהלת האגף לשירותים חברתיים אשר בדקו את הנושא לפניי ולפנים לרבות את נושא הבטיחות והבטחון של הסביבה ואני סומך לחלוטין על שיקול דעתם. אני מודע לבעיית החסרון במרכז קהילתי בשכונה – בעיה אותה ירשנו מהקדנציות הקודמות אשר דאגו “לייבש” פעילות חברתית בשכונה כזו שתצדיק את סגירת המרכז הקהילתי. אנחנו נפעל ונקים מרכז קהילתי ראוי לשכונה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. תגובתי היחידה היא שאתם נבלות צרי עין שמתאמצים לשים רגל לראש העיר בכל מחיר, ולא לטובת הציבור אלא לרעתו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סבבוס צילום נטלי פורטי

סבבוס רמת גן עובר לשעון קיץ: לוחות הזמנים המעודכנים

תפריט נגישות