יום ראשון , מאי 19 2024

2 זוכים מבי”ח ספרא לילדים בשיבא בפרסי ההסתדרות הרפואית בישראל

פרופ' איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים: "פרופ' פרת, מוותיקי בית החולים ספרא, ייסד במהלך שנותיו את הבסיס שעליו נשען חינוך רופאי העתיד ומהווה דוגמה עבור רופאים כמו ד"ר יוגב, המייצג את הדור הצעיר, ומצליח בנחישותו, חוכמתו ומסירותו, להעניק תקווה למטופלינו. אני מברך את שניהם על קבלת ההכרה בעשייתם החשובה למען בריאות ורפואת הילדים, ובטוח כי פועלם יהווה נר לרגליהם של רופאים באשר הם"

פרופסור פרת. צילום באדיבות ההסתדרות הרפואית
פרופסור פרת. צילום באדיבות ההסתדרות הרפואית

שני רופאים מובילים מבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, קיבלו בשבוע שעבר (15.03.2023) הכרה ממסדית בפועלם:


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


פרופ’ גדעון פרת, מנהל מערך טיפול נמרץ ילדים בספרא, זכה בפרס יקיר הר”י למצוינות בחינוך; וד”ר יובל יוגב, מתמחה ברפואת ילדים, זכה בפרס האקדמיה הלאומית הישראלית לרפואה מדעית שליד הר”י על מחקר תרגומי פורץ דרך.

בהמלצות על הבחירה בפרופ’ פרת נכתב כי “הוכיח עצמו בכל תחום שבו הר”י או כל אחד אחר פנה וביקש את תרומתו ופועלו”. עוד צוין כי “המערך בראשות פרופ’ פרת מצטיין בהוראת מתמחים ובהדרכת סטודנטים לרפואה. פרופ’ פרת הוא מורה ומחנך משכמו ומעלה, המשלב יכולות מקצועיות עם הוראה מקצועית”.

פרופ’ פרת יזם, מקדם ומפתח את פרויקט ה-CBME, (COMPETANCY BASED MEDICAL EDUCATION) – חינוך רפואי מכוון למיומנויות רפואיות –  המהווה ציון דרך משמעותי ביותר בחינוך הרפואי בישראל.

בהמלצות על הבחירה בו נכתב עוד כי פרופ’ פרת “תרם ותורם רבות מזמנו ומרצו, לאורך השנים, למען פעילות ענפה בבית החולים, וכן למען פעילות ציבורית במועצה המדעית של הר”י – הן כיו”ר המועצה המדעית והן כיו”ר ועדת ההכרה העליונה”.

בהישגיו הרבים צוין כי פרופ’ פרת הוביל וקידם את המועצה המדעית כיו”ר, להיות הגוף המרכזי במדינת ישראל המתווה את העקרונות של החינוך הרפואי למתמחים במדינת ישראל, וכיום ממשיך בקידום איכות ההתמחות, הכשרת המתמחים באופן מצטיין והכרת ההתמחות הישראלית בקרב הרפואה הבינלאומית.

“פרופ’ פרת מהווה שילוב יוצא מן הכלל של מקצועיות יחד עם יחס אנושי יוצא דופן”, נכתב בהמלצה לבחירתו.

בהמלצות הבחירה בד”ר יובל יוגב, בוגר מצטיין של מסלול ה- PhD-MDבאוניברסיטת בן גוריון, נכתב, בין השאר, כי הוא “ערך מחקר פורץ דרך ופענח את הבסיס המולקולרי של מחלת שרירים חדשה, קשה ופרוגרסיבית המביאה עד לכדי מוות בסביבות גיל ה-50”.

ד”ר יוגב . צילום באדיבות ההסתדרות הרפואית
ד”ר יוגב . צילום באדיבות ההסתדרות הרפואית

ד”ר יוגב פיתח תרופה חדשה, היעילה הן בטיפול במחלת השרירים הנדירה והן בטיפול בתופעות הלוואי בשרירים הנגרמות עקב סטטינים – הטיפול השכיח בעולם להורדת רמות כולסטרול בדם.

פרטי המחקר פורסמו לאחרונה ב- PNAS – Proceedings of the National Academy of Sciences – כתב העת הרשמי של האקדמיה הלאומית של המדעים של ארה”ב.

“על אף המכשולים שעמדו בדרכו במהלך המחקר מול ועדת הלסינקי, ד”ר יוגב לא אמר נואש ולאחר מאבק נחוש הצליח להראות ולהוכיח יעילות ברמה גבוהה מאוד”, נכתב בהמלצה לבחירתו, “לאחר שהצליח לקבל אישור לטיפול בחולה קשה, בת 52, שהייתה אז ללא כל יכולת להניע את הגפיים או לנשום באופן עצמוני, ולאחר טיפול פומי (דרך הפה) בתרופה במשך שנה, לא היו כל תופעות לוואי משמעותיות, וחלה הטבה דרמטית במצבה. החולה מניעה היטב את הידיים והרגליים ונושמת עצמונית לאורך שעות”.

פרופ’ איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים: “פרופ’ פרת, מוותיקי בית החולים ספרא, ייסד במהלך שנותיו את הבסיס שעליו נשען חינוך רופאי העתיד ומהווה דוגמה עבור רופאים כמו ד”ר יוגב, המייצג את הדור הצעיר, ומצליח בנחישותו, חוכמתו ומסירותו, להעניק תקווה למטופלינו. אני מברך את שניהם על קבלת ההכרה בעשייתם החשובה למען בריאות ורפואת הילדים, ובטוח כי פועלם יהווה נר לרגליהם של רופאים באשר הם”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הורוסקופ

הורוסקופ שבועי: תחזית לילידי כל המזלות- 19.5-25.5.2024

תפריט נגישות