יום שישי , מרץ 29 2024

מחאת המתמחים: לקצר את התורנות שעומדת על 26 שעות

אורי מנור מתמחה בבית חולים תל השומר ברמת גן: "בכל בוקר עולים על הכביש מאות מתמחים שלא ישנו 28 שעות והם פצצה מתקתקת לעצמם ולמשתמשים האחרים בכביש"

מחאת המתמחים בכיר הבימה בתל אביב. צילום: אלעד גוטמן
מחאת המתמחים בכיר הבימה בתל אביב. צילום: אלעד גוטמן

אלפי מתמחים הפגינו אתמול בכיכר הבימה בתל אביב ובחיפה נגד התורנויות הארוכות, מציאת פתרונות לילדי הצוותים והוספת תנאי קבע.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


כיום המתמחים עובדים במשמרות בנות 26 שעות בין ארבע לשמונה ימים בחודש. הם מגיעים לעבוד בשעה 7:30 בבוקר ומסיימים את המשמרת למחרת בשעה 9:30.

מחאת המתמחים בכיר הבימה בתל אביב. צילום: אלעד גוטמן
מחאת המתמחים בכיר הבימה בתל אביב. צילום: אלעד גוטמן

ד”ר אוהד ביתן מארגון “מרשם” אומר כי “יש שורה של בעיות שנוגעים לתנאי העבודה של המתמחים, בגדול יש מודלים שאפשר לקחת מהם השראה. ברוב המדינות המערביות התורנויות התקצרו ל-12-13 שעות, ישראל יחד עם ארה”ב נשארה מאחור, אנחנו רוצים לתקן את העוול”.

איזה פתרונות ניתן ליישם? 
“אם יוסיפו עוד תקנים המשמרות יוכלו להתקצר, התקנים במשרד הבריאות קפואים. הם טוענים שתקופת ההתמחות מוגבלת ולכן הרופאים צריכים להיחשף לכמה שיותר מקרים על פני היממה, הם אומרים שאם יקצרו את המשמרות זה יאריך את תקופת ההתמחות”.

לדבריו, “גם ככה ההתמחות ארוכה יותר מבשאר העולם. אנחנו מבקשים שיוסיפו לנו תקנים ויורידו מהמתמחים עבודות לא רפואיות כמו: לקיחת דם, עריכת אקג, עוזרי רופא ועבודות מזכירות. זה יקצר את זמן ההכשרה ואת ההתמחות. 26 שעות עבודה פוגעת גם בבריאות של המתמחים ובעקיפין לבריאות החולים. אין אף מקצוע בארץ עם משמרות כל כך ארוכות. לא אצל מפעילי הציוד הכבד, נהגים או החיילים שהאריכו להם את שעות השינה בלילה. רק המתמחים שאמונים על בריאות הציבור נשארו מאחור”.

מחאת המתמחים בכיר הבימה בתל אביב. צילום: אלעד גוטמן
מחאת המתמחים בכיר הבימה בתל אביב. צילום: אלעד גוטמן

אורי מנור מתמחה שנה ג’ בפנימית ג’ בבית חולים “תל השומר” מספר “לרמת גן גבעתיים ניוז” על המשמרת הארוכות: “השגרה הזו היא שגרה בלתי נסבלת. אנחנו מגיעים ליום עבודה רגיל בבוקר, ואז סביב השעה 16:00 מתחילים את התורנות הרפואית. בזמן התורנות שלנו אנחנו לא יושבים ומשגיחים על החולים בצורה פאסיבית רק לוודא ששום דבר רע לא קורה”, הוא אומר.

לדבריו, “אנחנו מטפלים בחולים. אם המתמחה כירורג הוא מנתח בלילה, אם הוא רופא במיון הוא כל הלילה על הרגליים, אנשים חושבים שבלילה יש פחות עבודה – זה מיתוס. בלילה יש תנועה ערה בכל בית חולים. אחרי שעובדים 26 שעות וערים 28 שעות עולים על ההגה לנסוע הביתה, אף אחד לא דואג לנו להגעה הביתה. בכל בוקר עולים על הכביש מאות מתמחים שלא ישנו 27 שעות והם פצצה מתקתקת לעצמם ולמשתמשים האחרים בכביש”.

איזה עוד נזקים נגרמים מהתורניות הארוכות?
נזקים בריאותיים למתמחים. כמו כן, העייפות יכולה לגרום לטעויות. אני מוצא את עצמי עומד בארבע לפנות בוקר מול חולה שהגיע לבית חולים כדי שאני אעזור לו ואני מפהק לו מול העיניים, זה מביך אותי ואת בית החולים. אני מרגיש שאני לא יכול לתת את השירות הכי טוב שלי”.

במשרד האוצר בחרו שלא להגיב לנושא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות