יום שלישי , אפריל 16 2024

רק בגלל הרוח

מלי אלמלם, פעילה חברתית בולטת ברמת גן, מספרת על בתה שי לי, שעלתה לכיתה א' כשאובחנה כלקוית למידה והיום העבירה הרצאה שלמה בזכות העזרה שקיבלה מאניטה בירנבוים. "כל ילד זקוק רק למורה אחד שיאמין בו"

שי לי אלמלם רמת גן

לפעמים כל מה שצריך בשביל להביא ילד מקושי להצלחה זה רק אדם אחד שיאמין בו, כפי שקרה במקרה של שי לי אלמלם. בזכות מפגש עם אניטה בירנבוים, מטפלת רגשית המתמחה בטיפול בילדים, אחרי עשה מפגשים החלה הילדה לקרוא ולכתוב. סיפור של הצלחה מרגשת


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


וואטסאפ רמת גן

כששי לי עלתה לכיתה א’ היא בקושי הצליחה לרכוש את מיומנויות הקריאה והכתיבה נאמר לאמה שהיא בעלת לקות למידה. “הלכנו לשני אבחונים לאמת זאת, לא היה אבחון חד משמעי אבל הקושי היה קיים”, אומרת אמה מלי. “לדאבוני בבתי ספר יסודיים אין את הכלים והמשאבים להתמודד עם לקויות למידה מאחר ואי אפשר להתעכב על כל ילד וילד, מורה אחת על 39 תלמידים שבדרך כלל כולם פחות או יותר באותה רמה, למרבה הצער בתי נשארה מאחור עם פערים גדולים. שי לי צברה כישלונות ובתחושה האישית שלה גם ויתרו עליה כשם שהיא ויתרה לעצמה”.

כיום שי לי בכיתה ה’. בתחילת השנה היא נרשמה למכון “ניצן”, הוראה מתקנת פעמיים בשבוע.”ביקשתי פגישה עם צוות בית הספר מאחר ולא הייתי מוכנה לוותר על שי לי בכזו קלות, החלטנו ששי לי זקוקה גם לטיפול רגשי, בשל כל הכישלונות שעברה יש לה הימנעות מלמידה”, אומרת מלי. “ואז פגשתי את אניטה בירנבויים האהובה, אניטה מטפלת רגשית מתמחה בטיפול בילדים, שמלווה את שי לי ואותי לאורך כל הדרך בכזו הכלה וקבלה, נותנת לשי לי כלים להתמודד עם כישלונות לימודיים, כישלונות חברתיים, נותנת לה מפתחות לכל ההצלחות”.

מלי אלמלם רמת גן

בעשרה מפגשים אניטה הצליחה לפתוח אצל שי לי את המחסום שהיה לה לגבי הקריאה והכתיבה, אניטה החליטה לכתוב עם שי לי סיפורים מהדמיון. לפני כחודש המורה המתקנת בניצן עשתה לשי לי אבחון והפלא ופלא שי לי הדביקה את הפער שנוצר והיא ברמה של כיתה ה’ כלומר ברמת של חבריה לכיתה.

“סיפרתי על כך למחנך שלה ולאחר שיחה עם שי לי שבה היא סיפרה לו שילדים צוחקים עליה על כך שהיא מתקשה בלימודים, המורה הציע לשי לי לערוך הרצאה בכיתה על הלקות שלה מאחר ולשי לי יש יכולת וורבלית יוצאת מן הכלל”, מספרת האם. “החלטנו לערוך מצגת על סוגי לקויות בצרוף סרטונים קצרים על ילדים עם לקויות למידה, שלכל אחד מהם יש את הכישרון הפרטי שלו, את היכולות האישיות שלו. כשהעברתי אל המחנך את המצגת הוא כתב לי שיש המון מלל וחושש שלשי לי יהיה קשה, לאחר הצגת המצגת המורה כתב לי, ששי לי הייתה תותחית והעבירה את התוכן בצורה מופתית. איזה כיף היה לשמוע גם מחלק מהורי הכיתה שהילדים שלהם חזרו מלאי חוויה מההרצאה של הבת שלי בת העשר”.

מלי מסכמת ואומרת כי “כל ילד זקוק רק למורה אחד שיאמין בו. במקרה של שי לי אלו היו שלל של מורים אהובים ומפרגנים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו. הדמיה באדיבות קבוצת שבירו

הדבר הבא בתחום מגורי היוקרה: המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו

תפריט נגישות