יום שישי , מרץ 29 2024

היוזמה החילונית הבאה: פתיחת מרכולים בשבת ברמת גן

הפעיל החילוני אלי דן יוזם הקמת מרכול בשבת בשכונה שלו במזרח העיר: "לא ייתכן שאני צריך ללכת מהבית שלי ברחוב פנחס עד ל-AMPM גבעתיים כדי לקנות מצרכים". חבר המועצה הדתי יונה טילמן מתנגד בתוקף: "זה סקנדל שאין כדוגמתו. הפכנו לניו יורק. מי יעבוד במרכול הזה? רק המסכנים שיעבדו בשכר מינימום"

אלי דן
אלי דן

אחרי הסבבוס – הסעה עירונית לים בשבת – מתרקמת יוזמה חילונית נוספת: פתיחת מרכולים בשבת ברמת גן.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


אלי דן, פעיל חילוני בולט שהפגין מול בניין המועצה בעד תחבורה ציבורית בשבת, אומר היום כי “אני בא להחיות את השממה במזרח העיר ובעיקר ברחוב שלי – פנחס – ליד מכללת רמת גן. מרגע שהשבת נכנסת כל האזור הזה חוזר במנהרת הזמן לימי הביניים”.

ימי הביניים. זה ניסוח קצת חריף, לא?

“שמע, אם מגיעים אליי חברים ושכחתי לקנות עוגה לשבת אני צריך ללכת ברגל, כי אין לי אוטו, כמה קילומטרים עד ל-AMPM בגבעתיים. למה? זה נשמע לך נורמלי? תמיד אמרו לנו שגבעתיים היא עיר של זקנים, אבל בפועל העיר הזו תוססת בסוף שבוע והעיר שלנו חשוכה כמו הדתיים שמנסים להחזיר אותנו אחורה בזמן”.

לדברי דן, “אני רוצה להפוך את רמת גן לעיר נאורה ומתקדמת. אם לא נאורה כמו תל אביב, אז לפחות נאורה כמו גבעתיים. זה קצת מצחיק להגיד את זה, אבל כיום הדבר הכי טוב ברמת גן זה האוטובוס לתל אביב”.

אם כל כך טוב בגבעתיים למה לא תעבור לשם?

“כי אני אוהב את הבית שלי, אבל קשה לי עם העובדה שאני רחוק מציוויליזציה. האמת שאפילו במערב רמת גן כבר יותר טוב, כי ראיתי לאחרונה כמה עסקים שם פתוחים בסופ”ש. ראיתי את זה והתקנאתי. על זה נאמר: ‘לבי במערב רמת גן ואנוכי במזרח רמת גן’. לכן אנחנו קוראים לתושבים בשכונה שלנו להצטרף ליוזמה שלנו”.

מהי היוזמה?

“היינו רוצים לראות בשכונה שלנו, או לפחות במרום נוווה AMPM, שפתוח בשבת. אנחנו מבינים שזה כנראה ייקח זמן, לכן אנחנו בוחנים יחד עם עוד אנשים הקמה של מרכול, אולי קואופרטיב, שייתן מענה לאנשים כמונו שנתקעו בשבת בלי מצרכים בסיסיים. מי שמעוניין להצטרף ליוזמה יכול לחפש אותי בפייסבוק: אלי דן”.

יש מי שיגיד שאתה סתם מנסה להתגרות בדתיים, ועוד בט’ באב.

“אני לא מתגרה בדתיים. אני רק רוצה שיתנו לנו לחיות בשקט. אני לא אומר להם מתי להתפלל, שהם לא יגידו לי מתי לקנות ארטיק. אני רוצה לראות את ביאליק בערב שבת תוסס כמו כצנלסון בגבעתיים. אין סיבה שזה לא יהיה ככה. אני רוצה לראות מסעדה פתוחה בשבת, לא רק את בית קפה המעגל. אם זה יקרה אני אהיה הראשון שאגיע לפרגן לה”.

חבר האופוזיציה הדתי יונה טילמן אומר כי “זה סקנדל שאין כדוגמתו. הפכנו לניו יורק. זה בכל אופן מדינת היהודים. אני אצביע נגד ואזעק נגד. אפילו שלי יחימוביץ’ מתנגדת לזה והיא לא אישה דתית. יש יום אחד לנוח אז למה לא? מי יעבוד שם? לא העשירים אלא המסכנים שיעבדו בשכר מינימום”.

 

יונה טילמן
חבר המועצה יונה טילמן

 

גורם בציבור הדתי אומר בשיחה עם “רמת גן גבעתיים ניוז” כי “עצוב לשמוע, רמת גן חייבת לשמור על זהותה היהודית. פתיחת עסקים בשבת היא בפירוש חציית קו אדום אשר פוגעת בלאומיות היהודית. רמת גן לא תהיה ברלין”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות