יום שלישי , אפריל 16 2024

לראשונה ברמת גן – מכת חשמל להציל חיים

אתמול (ב') התקיים טקס חנוכת עמדת דפיברילטור ראשונה מסוגה אשר מוצבת במתקן ריהוט רחוב בכיכר רמב"ם ברמת גן, במקרה של דום לב, כל דקה היא קריטית. עד כמה? בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול, מרגע האירוע, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה ב-7%-10%. ככל שמכת חשמל מתקבלת מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל

הצבת דיפבליטור ברמת גן

חיים רבים כבר ניצלו באמצעות מכשיר הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


במקביל, הדפיברילטור מתחבר למוקד החירום של מד”א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד 101. באותו הזמן, צוותי מד”א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

אתמול (ב’) נחנכה עמדת דפיברילטור ראשונה מסוגה, שעומדת לבדה באמצע כיכר, בתוך ארון ייחודי במתקן ריהוט רחוב. במקרה של אדם שהתמוטט על רקע לבבי וזקוק למכת חשמל, מי שהתקשר להזעיק את מד”א עבורו יקבל מידע על הדפיברילטור הקרוב ביותר, ויוכל להפעילו לבד, עד להגעת צוותי מגן דוד אדום למקום, ולהציל את חייו של החולה.

הדפיברילטור הראשון במיזם הוצב במתקן ריהוט רחוב בכיכר רמב”ם בעיר רמת גן. מדובר בשיתוף פעולה של מד”א, משרד הבריאות, עיריית ר”ג וחברת JCDecaux, מיוזמות פרויקט זה, שביצעה מיזמים דומים בחו”ל. המטרה היא לקיים עוד שיתופי פעולה רבים בערים ברחבי הארץ.

זאת, כדי להרחיב כמה שיותר את פרישת מכשירי הדפיברילטור, כך שבזמן אירוע רפואי מסכן חיים, החובשים והפראמדיקים במוקד החירום של מד”א מקבלים מידע על מקום הימצאות החולה, ועל פי מפת עמדות הדפיברילטור שתשולב במערכות מד”א, מפנים את האנשים שלצדו לעמדת הדפיברילטור הקרובה ביותר.

במקביל לעמדות הדפיברילטורים ברחובות הערים, מרחיב מד”א את פרישת מכשירי הדפיברילטור גם ביישובים קטנים יותר ובמקומות הומי אדם, שלאו דווקא מחויבים על פי חוק הצבת הדפיברילטורים (דוגמת שווקים, מדרחוב וכדומה).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות