יום רביעי , אפריל 17 2024

רמת גן נקרעת – אירוע גאווה ראשון בעיר

2000 משתתפים צפויים להגיע למצעד הגאווה בגרסא הרמת גנית, ביום שישי הקרוב. אירוע הגאווה יחד עם חילול השבת, מסעיר את את הדתיים. הקרע והשסע בין התושבים החילוניים לדתיים מתעצם וגל הפגנות צפוי ברמת גן.

מצעד גאווה בתל אביב
צילום ארכיון - מצעד גאווה בתל אביב

ביום שישי הקרוב, 7.6.2019 יגיע שבוע הגאווה הראשון ברמת גן לשיאו, 2000 משתתפים כך על פי הערכות המשטרה. רובם אנשי הקהילה הגאה מרחבי הארץ, יגיעו לחגוג את מיניותם והחופש לבחור כיצד לחיות את חייהם, תחת הסלוגן של עיריית רמת גן, רמת גן מובילה שינוי.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


משבר בין חילוניים לדתיים ברמת גן

גם משטרת ישראל סיימה את היערכותה לקראת אירוע מסיבת הגאווה, המתוכנן להתקיים מחר, יום שישי בין השעות 10:00 עד השעה 17:00, בכיכר שניצר ברמת גן. במשטרה, נערכים בכוחות מתוגברים לאבטח את החוגגים, למנוע אירועי אלימות או פגיעה בחוגגים חברי הקהילה הגאה, כפי שקרה ברצח של הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים בשנת 2015.

בעקבות כך יתפרסו שוטרים רבים באזור ובצירים המובילים אל מסיבת הגאווה, לאבטח את קהל המבלים כמו גם ביצוע הכוונות תנועה להקלה והזרמת העומסים הצפויים באזור.

מצעד גאווה בתל אביב
צילום ארכיון – מצעד גאווה בתל אביב

רוב תושבי רמת גן, כלל לא ממש מבינים על מה המהומה, אבל ל- 20% מתושבי רמת גן בעלי זהות דתית לאומית, הנושא בוער מאוד. מצעד הגאווה בעיר יחד עם התוכניות לחילול השבת עם תחבורה ציבורית, מעירים את המגזר הדתי ברמת גן ובארץ בכלל, להפגנות ומחאות, בתגובה להם, מתעורר המגזר החילוני בעיר המבקש לשמור על גבולות חילוניים בעיר והדרך לפיצוץ קרבה ובאה.

משאל רחוב בשכונת עמידר ברמת גן, שכונה בעלת ציביון דתי, בהחלט מספק הצצה להלכי הרוח של הציבור הדתי על מהלכי העירייה בתקופה הקרובה.

“זו קטסטרופה”, אומרים התושבים ומסתייגים גם ממצעד הגאווה שיתקיים ביום שישי. תושב חרדי בשכונה אומר כי הסיבה שראש העיר שינה את דעתו בנושא היא משיקולים פוליטיים. “הוא חושב שזה יביא לו יותר קולות”, הוא אומר.

מחאה השבת ברמת גן

בתגובה לאירוע מצעד הגאווה והתוכניות להתחיל תחבורה ציבורית בשבת, תערך ביום שלישי הקרוב 11.6 עצרת המונים של הציבור הדתי ברמת גן.

בלה בוקובזה, אחת ממארגני העצרת: “כרמל לא עושה את התחבורה הציבורית בשבת בשביל שאם חד הורית תוכל להגיע לים בשבת. זה לא תמים. הוא פשוט לא סופר את הדתיים. הוא כתב את זה במפורש בקבוצות הוואטסאפ: אתם לא הצבעתם לי אז אני לא חייב לכם. הוא עושה רעש והוא יודע שזה כמו רון קובי. ככה מדברים על זה. העצרת באה לחזק את המחנה שלנו. בגלל שהיינו לא מאוחדים קיבלנו קואליציה כזו. יש הרבה אנשים שרבנים שכנעו אותם להצביע לו ועכשיו מתחרטים. הוא שוחט פרה קדושה”

רועי ברזילי – סגן ראש העיר רמת גן התבטא בעמוד הפייסבוק שלו –  ״קריאת קודש״ היא לא קדושה היא הסתה! יושבים קבוצה של רבנים וגבאים ומותחים קווי דמיון בין החלטות ציבוריות לבין גזרות נגד יהודים. מדובר בהחלטות על קווי אוטובוס שישרתו תושבים רבים ויובילו אותם בשבתות לים ולמקומות הבילוי. השאלה מי מצית אש היא על הקיר, או בעצם בכל בתי הכנסת בעיר בדמות של פשקוויל רע, מסית ומפלג. בישראל חייב להתקיים שיח תרבותי גם בנושאים קשים כמו יחסים בין חילוניים לדתיים. מי שבחר להפיץ פשקוויל כזה בחר לכפור ובעיקר להוציא את עצמו מן הכלל. תתביישו.

עו”ד זוהר ישרים, חבר מועצת העיר רמת גן מטעם  שס: “גם אם עושים שינוי יש דרך ולא כמו שרועי ברזילי עושה בהתרסה. במקום להרגיע את השטח מתסיסים. אני בטוח שראש העיר יידע לשמור על מרקם החיים העדין פה. לא להתריס. אם עושים ארוע גאווה אז בשולי העיר בבורסה. לא מצעד גאווה ביאליק. זה לא יהיה”.

אביבית מאור נמרודי, חברת המועצה : אני מתנגדת ודוחה אלימות מכל סוג שהוא. לצערי ההתנהגות האלימה הזאת מקורה בהחלטות של כרמל שאמה. רמת גן היא עיר פלורליסטית וכל גווני הציבור חיו עשרות שנים באחווה ושלום. מר שאמה בשיח מפלג מלבה את היצרים ויוצר שיח אלים ותוקפני המפלג את תושבי העיר וזאת התוצאה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות
לקריאת כל התגובות

2 comments

  1. לטעון שזה יגמר באסון, זה לאמר שתושבי רמת גן הם אלימים או חלילה רוצחים.
    זו עלילה איומה.
    ברמת גן, גם אם מתוכחים, אלימות לא תהיה.

  2. מי שמוסיף ומלבה את היצרים זה אתם, התקשורת.
    פרסום התמונה שפירסמתם, שאינה קשורה בכלום למה שקרה בארוע ביום שישי האחרון, גורם למי שלא היה שם לחשוב שאכן כך נראה האירוע.
    תתביישו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות