יום שני , אפריל 29 2024

“אחרי גירוש ספרד יירשם גירוש רמת גן”

מריה צוקנו, שמגייסת כספים עבור העתירה נגד תחבורה ציבורית בשבת, מודאגת מההגירה השלילית של משפחות מהעיר ויש לה מסר חשוב לראש העירייה: "הציבור שרוצה הסעות לים צריך לממן את זה מכיסו. אם הציבור לא רוצה לשלם - העירייה לא צריכה לשלם על זה, כמו שהיא לא משלמת על פעילות בבית כנסת"

מריה צוקנוב
מריה צוקנוב

בעוד כמה שעות אמורה עיריית רמת גן להשיב לעתירה שהוגשה נגד התחבורה הציבורית בשבת. על פי ההערכות של גורמים במערכת הפוליטית העתירה צפויה להידחות והסבבוס ימשיך כסדרו. זה לא מונע ממובילי העתירה להילחם עד הרגע האחרון. הבעיה היותר דחופה של העותרים היא שההליכים המשפטיים כרוכים בהוצאות גדולות ואין להם גב כלכלי כמו שיש לעירייה. לכן הם פונים לעזרת הציבור ומבקשים תרומות למימון המאבק.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מריה צוקנו, שמגייסת כספים עבור העתירה, אומרת כי “עד כה אספנו מהציבור 3,382 שקל עבור העתירה. אני באופן אישי שילמתי 1,677 שקל. עורכי הדין התגייסו בהתנדבות לעתירה, אבל מן הראוי שהציבור הדתי שמאמין בעקרון שעומד מאחורי העתירה ישלם עבור האגרות”.

הציבור משלם ארנונה ומסים. עכשיו הוא צריך לשלם גם עבור עתירה שהיא למען כלל התושבים?

“העתירה הזו היא לא היחידה שהוגשה נגד העירייה. הוגשה עתירה גם נגד מינוי של סיגל חורש. גם במקרה הזה הציבור הוא זה ששילם על ההליך המשפטי”.

 

עורך דין זוהר ישרים
עורך דין זוהר ישרים

 

בנקודה זו חשוב לציין שחבר הקואליציה עו”ד זוהר ישרים גילה אומץ ציבורי כאשר הזדהה עם העתירה. זאת, בניגוד לסגן ראש העירייה מנחם דוד, שמטעמים לא ברורים בוחר בעמדה שונה. כשאני שואל את צוקרנו אם היא מאוכזבת ממנחם דוד היא אומרת: “אני לא יכולה להיות מאוכזבת כי לא בחרתי בו. בחרתי באביהוא בן משה בסיבוב הראשון ובישראל זינגר בסיבוב השני. מי שצריך להתאכזב ממנחם דוד זה מי שבחר בו“.

 

אביהוא בן משה
אביהוא בן משה

 

אביהוא התבטא בעבר שאפשר לפתוח עסקים בשבת. מה דעתך?

פתיחת עסקים בשבת לא דורשת מימון של ציבור דתי. אתה מבין שהבעיה היא שמכריחים אותי לשלם עבור משהו שסותר את תפיסת עולמי. בעניין הזה אני רוצה להפנות אותך לבית המשפט העליון בארצות הברית שקבע בפסיקה תקדימית כי אין להכריח אנשים לשלם עבור שירות ציבורי שסותר את אמונתם. המצב הטבעי והנכון היה שציבור שרוצה הסעות לים יממן את זה מכיסו ולא שאני – שמתנגדת לזה – אממן עתירה נגד המיזם הזה. אם הציבור לא רוצה לשלם – אני לא חושבת שהעירייה צריכה לשלם על זה. עובדה שכל פעילות של בית כנסת ממומנת מכספים של אירועים שנערכים בו והעירייה לא מממנת את הפעילות של המתפללים בבית כנסת“.

מה יקרה אם העתירה תידחה?

“אני לא יודעת. עורכי הדין יחליטו אם להגיש ערעור לבית המשפט העליון”.

ואם תפסידו גם בעליון?

“לא נורא. מצפון נקי עולה יותר מכסף. אנחנו נאבקים על קיומנו בעיר. כמו שהיה גירוש ספרד עכשיו יש גירוש של הדתיים מרמת גן. זה בעצם מה שקורה פה. אומרים לציבור הדתי: ‘או שתחללו שבת – או שתעזבו את העיר’. זה הסיפור”.

לדבריה, האופי של העיר משתנה ואתה רואה את זה לפי ההחלטות שמקבלים פה. עכשיו לדוגמא צמצמו הנחות לנזקקים בגובה של 300 אלף שקל, וזה קצת יותר חשוב מהסעה לים בשבת. לפאבים ניתנה הנחה בארנונה. למרפאות לא. זו לא מדיניות נורמלית והיא לא מיטיבה עם משפחות, אלא רק עם רווקים שכל מה שמעניין אותם זה בילויים. לכן אנחנו נאבקים, לא רק על הסעות לים אלא על דמותה של העיר”.

תושבים שמעוניינים לתרום למאבק המשפטי נגד התחבורה הציבורית בשבת יכולים לעשות זאת בקישור הבא: עתירה רמת גן.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות
לקריאת כל התגובות

15 comments

  1. בעצם העובדה שבתי כנסת ומוסדות דת לא משלמים ארנונה הציבור מממן אותך

  2. חצופה. חיי ותני לחיות. רמת גן זו לא בני ברק קצת התבלבלת

  3. דור החילוני

    איך אפשר להיות ככ מנותקת:
    “אתה מבין שהבעיה היא שמכריחים אותי לשלם עבור משהו שסותר את תפיסת עולמי. בעניין הזה אני רוצה להפנות אותך לבית המשפט העליון בארצות הברית שקבע בפסיקה תקדימית כי אין להכריח אנשים לשלם עבור שירות ציבורי שסותר את אמונתם”

    את מבינה שהמשרד לשירותי דת, עמותות למען הכותל, אבטחה להילולה במירון, מימון חופים נפרדים – כל זה יוצא מהכיס של החילונים גם??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הודעה שקרית בוואטסאפ | צילום אילוסטרציה: Pixabay

דיווח שווא הופץ על מעצר מחבל ברמת גן; המשטרה: “אין חריג בגזרה”

תפריט נגישות