יום ראשון , מאי 19 2024

חשיפה: עתירה לבית הדין לעבודה – פיטורים על רקע פוליטי ברמת גן

אל בית הדין לענייני עבודה הוגשה עתירה כנגד עיריית רמת גן ומפעלי בית עמנואל, לקבלת צווי מניעה לפיטורי עובדת אגף החינוך לימור גלוגאו, הרקע, כך על פי העתירה, הפיטורים נבעו משיקולים ומניעים פוליטיים מובהקים ופסולים מאחר ותמכה בראש העיר ישראל זינגר.

בחירות ברמת גן
צילום ארכיון - אורי חבושי

רק חצי שנה אחרי הבחירות ברמת גן – ובית המשפט לענייני עבודה ידון בעתירה דחופה שהוגשה למנוע את פיטורי עובדת אגף החינוך, לימור גלוגאו, בטענה כי הפיטורים נעשו על רקע פוליטי, בעלה של העובדת היה עוזרו של ראש העיר היוצא ישראל זינגר.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


עיריית רמת גן סרבה להגיב לדברים שעולים בכתבה.

העתירה שהוגשה לפני כשבוע, ותחילת המשפט צפוי לשבוע הראשון של חודש יוני. מתוך העתירה שהוגשה על ידי עו”ד אילה הוניגמן:

“פיטוריה של העובדת נעשו משיקולים ומניעים פוליטיים מובהקים ופסולים. העובדת החלה דרכה בחודש ינואר 2014 כעובדת עיריית רמת גן וזאת לאחר שזכתה במכרז בתקן. בהמשך, ביום 16.6.14 זכתה המבקשת במכרז בית עמנואל והחלה בתפקידה כסגנית מנהלת מחלקת לוגיסטיקה ואחראית מחשוב, תפקיד אותו היא ממלאת במקצועיות רבה עד היום”.

“מעולם, משך כל שנות עבודתה, לא הועלתה טענה וחצי טענה כנגד העובדת. ההיפך הוא הנכון היא עובדת מוערכת ואהודה בקרב כללי עמיתיה ומנהליה ועל כך אין חולק”.

“מיד עם זכייתו של מר כרמל שאמה הכהן בבחירות לרשות עיריית רמת גן, הועבר מסר ברור וחד, לכלל עובדי עיריית רמת גן ובית עימנואל (משיבות 1 ו-2) , כי כל מי שהיה מזוהה עם ראש העיר הקודם, מר ישראל זינגר , ימצא דרכו אל מחוץ לעבודה. העובדת, בהיותה מזוהה עם מר זינגר, קיבלה מסרים חד משמעיים כי היא ב”רשימת החיסול” (כך כונתה רשימת המיועדים לפיטורין על רקע קרבה למר זינגר) וכי תתכונן לקבלת מכתב פיטוריה”.

“ואכן, לא חלף זמן רב והאיום קרם עור וגידים וביום 3.2.19 קיבלה העובדת מכתב זימון לשימוע לפני פיטורין באמתלה של קיצוצים באגף החינוך בעיריית רמת גן. דא עקא, המבקשת הינה העובדת היחידה באגף החינוך  שקיבלה מכתב זימון לשימוע לפיטורין. לא זו אף זו, במקביל לזימונה לשימוע לפני פיטורין של המבקשת, נפתחו באגף החינוך בעיריית רמת גן מכרזים לאיוש תקנים אחרים”.

“המקרה דנן הינו מאותם מקרים בהם מדובר בפיטורים על רקע פוליטי מובהק. מדובר בהחלטה הנגועה בחוסר תום לב קיצוני ואשר על כן, לא נותרה למבקשת כל ברירה אלא לפנות לבית הדין הנכבד, למתן צו מניעה וזאת טרם יהפוך מעשה הפיטורים למעשה עשויי”.

עורכי הדין לענייני עבודה המומלצים ביותר ברמת גן

עורכת הדין הוניגמן מבקשת מבית המשפט מספר צווי מניעה:

  1. צו הקובע כי ההחלטה לפטר את המבקשת על ידי המשיבות נגועה בשיקולים זרים, פסולים ובלתי ענייניים, מאחר והתקבלה על רקע פוליטי.
  2. צו מניעה הקובע כי לאור מכלול הפגמים שנפלו בהחלטת הפיטורים, ובהינתן כי מדובר בפיטורים על רקע פוליטי, פיטורי המבקשת הינם בטלים מעיקרם ו/או מבוטלים.
  3. צו המורה למשיבות להשיב את המבקשת לעבודתה לאלתר.
  4. לחילופין, מתבקש בית הדין הנכבד ליתן כל סעד אחר ההולם את נסיבות המקרה ועל פי שיקול דעתו;

בהמשך העתירה נחשפת הדרך לפיטורי העובדת:
“בחודש ינואר 2019 סיפרה הגב’ דליה לין, מנהלת אגף החינוך בעיריית רמת גן, לעובדת שקיבלה פניה מהגב’ מירה שינן, מחזיקת תיק החינוך, הדורשת ממנה לפטרה. הגב’ לין הבהירה לגב’ שינן כי אין בכוונתה להיעתר לבקשה זו”.

ביום 3.2.19 קיבלה המבקשת מכתב זימון לשימוע לפני פיטורין. במכתב זה נכתב: “על רקע החלטת הנהלת העיר בדבר צמצום כח אדם באגף החינוך, ניתנה הנחיה לביטול המשרה – סגן מנהל אגף לוגיסטיקה ואחראי מחשוב, הקיימת בבית עמנואל במסגרת שירותים תומכי חינוך.  נסיבות אלו הביאו את החברה לשקול המשך העסקתך…

בעקבות קבלת הזימון לשימוע, אשר היווה פגיעה נפשית קשה וחמורה במבקשת, כמו גם חשש לפגיעה כלכלית אנושה, היא חוותה התמוטטות ואושפזה בבית חולים”….

“לאור כל האמור לעיל יתבקש כב’ בית הדין ליתן צו המונע פיטוריה של המבקשת וזאת עד למתן פסק דין בתביעה העיקרית שתוגש על ידי המבקש”.

עיריית רמת גן – סירבה להגיב לדברים שעלו בכתבה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

עבודות הרכבת הקלה ברמת גן

המשאל השבועי: האם הקו הסגול יגרום לנו להשאיר את האוטו בבית?

תפריט נגישות