מה שלא הצליח לעשות מטה המאבק נגד הקו הסגול אולי תצליח לעשות חברת קצא"א שעתרה בימים האחרונים נגד הקו בטענה שהוא מסכן צינור נפט חיוני.
בפנייתה לבג”ץ טענה קצא”א כי בעת שתכננו את הקו הסגול, מוסדות התכנון לא ביצעו לכאורה סקר סיכונים שבוחן את השפעות תוכניתם על קו הדלק, ולא נעשתה התייעצות עם מומחים בתחום של תכנון והנדסת קווי דלק.
קצא”א מציינת בעתירה כי פנתה למוסדות התכנון והתריעה על הבעייתיות, אולם ללא הועיל ולכן לא נותרה לה ברירה אלא להגיש עתירה.

דודו גת, שמוביל בשם התושבים באזור את מטה המאבק נגד מתווה הקו הסגול, הביע תקווה זהירה כי הפעם זה יצליח, למרות שניסיונו מעיד שגופים גדולים לא נוטים להודות בטעותם. "אני מקווה שמה שהעתירה הזו תבטל את רוע הגזירה, אבל אם זה יקרה עלולים לשאול איפה היו המערכות עד עכשיו. אני מקווה שזה לא יהיה המוקש שיכשיל את ביטול המתווה".
אז מה אתה אומר בעצם? יבינו שצריך לבטל ולא יבטלו בגלל אגו?
"בדיוק. מדינת חלם".
יהודה דוידוביץ, מהפעילים נגד הקו, אומר כי "קו הנפט עובר בצומת אלוף שדה וכביש 4. עד עכשיו טענה נת"ע שהיא מתנגדת לביצוע הפרדה מפלסית בצומת הירדן ואלוף שדה כיוון שמדובר בשינוי סטאטוטורי. התוכנית אושרה בות"ל בשנת 2016 (תת"ל 70 א') ובממשלה בתחילת 2017".
לדבריו, אם עתירת קצא"א תתקבל יצטרכו לתכנן מקטע זה מחדש, זה אומר שינוי סטטוטורי.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
מה "תקוה" פה? הקו הסגול, הלוואי שייבנה במהרה בימינו, וכל המלעיזים – הלוואי שבית המשפט ישליך אותם מכל המדרגות.