יום חמישי , מאי 2 2024

היום תתקיים מחאה מול עיריית רמת גן נגד סגירת המחלקה הוטרינרית

היום בשעה 16:00 תתקיים מחאה מול העירייה נגד סגירת המחלקה הווטרינרית בעיר. הוטרינר אבי ליליאן: "כחלק מפקודת העיריות יש חובת מינוי של ווטרינר עירוני - ספק אם קבלת שירותי וטרינריה במיקור חוץ הנו הליך חוקי"

מחאה נגד סגירת המחלקה הוטרינרית
מחאה נגד סגירת המחלקה הוטרינרית

תושבת רמת גן, רייצ’ל גרין פעילה למען חיות, תגיע היום למחות מול בניין העירייה נגד סגירת המחלקה הווטרינרית בעיר: “מי שמארגן את המחאה זו קבוצת תושבים בעיר שדואגת לחסרי הקול, זאת אומרת בעלי החיים. כרמל שכח שמאחורי חסרי הקול יש אנשים עם קול. אנחנו לא ניתן שיתעללו בבעלי החיים בעיר. הוא רוצה לסגור את המחלקה כי הוא חושב שכך יוכל לתת לאיגוד ערים דן את הטיפול בבעלי החיים ברמת גן. האיגוד הזה נותן שירות ל-38 ערים והוא בקושי מתפקד. בבני ברק שהיא אחת הערים בטיפולו יש מצב מחפיר, חתולים מתים ברחובות עקב אי טיפול נאות של האיגוד”.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


חתולים מתים. זה קורה ב-2020?
“קורה. בבני ברק”.

מה המסר שאתם רוצים להעביר לראש העיר?
“כשבחרנו בכרמל שאמה, המצע שלו היה שהטיפול בבעלי החיים ברמת גן יהיה באחריות המחלקה הוטרינרית. חודש לאחר שנבחר הוא החליט שצריך לסגור את המחלקה למרות שהמחלקה תפקדה למופת במחלקה עובדים מלאכים שכל כולם למען בעלי החיים ותושבי העיר. אנחנו רוצים להסביר לו שזו תהיה טעות פטאלית. כי לא מדובר רק בחתולים או בכלבים אלא גם בפיקוח על הבשר והביצים שמגיעים לצלחת של תושבי רמת גן”.

מחאה נגד סגירת המחלקה הוטרינרית
מחאה נגד סגירת המחלקה הוטרינרית

אבי ליליאן וטרינר: “אני תומך ללא סייג בהשארת המחלקה הווטרינרית של עיריית רמת גן ללא שינוי. אני נגד הרעיון להעביר אותה לאחריות איגוד ערים דן. כווטרינר ואיש ציבור, ברור לי מעל כל ספק כי זה חיוני שלעיר כמו רמת גן על 170 אלף תושביה תהיה מחלקה וטרינרית עצמאית. ברמת גן ריכוז בלתי רגיל של בעלי חיים שונים החיים בכפיפה רשותית אחת עם בני האדם בעיר. חיות מחמד ביתיות, בעלי חיים רשותיים (חתולי קהילה, כלבים משוטטים , קיפודים וכיוב’). כמו כן, יש בספארי בעלי חיים וסוסים בחוות הסוסים המשמשים הן לספורט והן לטיפול. על כל אלה ויותר קבע המחוקק מזמן, כחלק מפקודת העיריות יש חובת מינוי של ווטרינר עירוני. קרי, ספק אם קבלת שירותי וטרינריה במיקור חוץ הנו הליך חוקי”.

לדבריו, “קשה מאד לבנות מחלקה וטרינרית מתפקדת היטב, וקל מאד להרוס אותה. מניסיוני האישי, המחלקה הווטרינרית ברמת גן מתפקדת היטב, וכל שינוי בה יביא לפגיעה אנושה בבריאות הציבור וברווחת בעלי החיים ברמת גן. נקודת המוצא של כל דיון בנוגע למחלקה הווטרינרית חייב להתחיל בשאלה- אם זה לא מקולקל, אז למה צריך לתקן”?

ומתייחס לסוגיות הכלכליות הנוגעות לשינוי: “האם נשיג חיסכון כספי משמעותי? בדיקה מעמיקה מגלה שהמחלקה כמעט מאוזנת תקציבית והמעבר ישיג חיסכון קטן מאוד המתקזז מול דמי השכירות שהאיגוד לכאורה מסרב לשלם לעיריית ר”ג על שטח עליו הוא יושב. האם יהיה שיפור בשירות? נהפוך הוא, מספר הווטרינרים באיגוד חלקי מספר הרשויות השותפות לו מותירות כ 0.5 וטרינרים לרשות כמו רמת גן לעומת 3 וטרינרים שמאיישים עכשיו את המחלקה. מה לגבי זמינות? האיגוד אחראי על 39 מועצות מקומיות רובן בדרום השרון. לעומת הווטרינרים של המחלקה הווטרינרית שזמינים 24/7 והגיעו למבצעי חילוץ גם בשעות הקטנות של הלילה”.

אבי ליליאן
אבי ליליאן. צילום: פרטי
עוד הוא מוסיף כי “העובדה שראש העיר הכריז, עוד בטרם התיישב על כיסאו, שבכוונתו לסגור את המחלקה ולהצטרף לאיגוד ערים דן, על סמך חישוב מופרך שהוצג לו שיש מיליון שקל חיסכון (עורבא פרח), העובדה שההחלטה נפלה כבר בישיבת הנהלת העיר הראשונה, מבלי שהוצגו נתונים מספיקים, מבלי שנערך דיון מעמיק, מבלי שנבחנו מדדי איכות של המחלקה מול האיגוד, כל אלו מצביעים על כך שמדובר בהחלטה שלא מצאה סולם לרדת מהעץ עליו היא טיפסה ובקרוב לא בטוח שיהיה מי שייחלץ אותה משם”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אושרה תוכנית קו המטרו. צילום אילוסטרציה canva

בעלות של כ-150 מיליארד ₪ הממשלה אישרה את תוכנית קו מטרו M2

תפריט נגישות