יום שלישי , מאי 21 2024

אחת ולתמיד: מיהו הרמת גני המפורסם ביותר? “עדיין חולם על גן הקופים”

החידה הגדולה של העיר הגיעה לתומה עם חיפוש באתר אינטרנט, המזהה באופן אוטומטי מיהי הדמות הקשורה ביותר לכל עיר. ברמת גן, זהו לא אחר מאשר הסופר אתגר קרת. קרת בתגובה: "אני חש שאני עדיין קצת חי ברמת גן היום"

אתגר קרת. הכי מוכר מרמת גן | צילום: ליאל זנד
אתגר קרת. הכי מוכר מרמת גן | צילום: ליאל זנד

פעם, בטרם האינטרנט, היו מתקבצים רמת גנים בקרנות הרחוב ותוהים, מיהו, מיהו הרמת גני המפורסם בעיר. כזהו שכל העיר (וכל העולם) שמעה עליו. מדי פעם היה קופץ איזה תמהוני וצועק ‘אניהו’ אבל אף אחד לא הקשיב לו.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


בכל מקרה, שמות נזרקו אז לאוויר, ראשי עיר מיתולוגיים כאברהם קרניצי, קצינים ואנשי ביטחון אלמותיים כדני מט ויצחק חופי , ואפילו מו”לים טיטאניים כנוני מוזס ועיתונאיים כדידי מנוסי ונח קליגר. אנשים שהיו צריכים להיחשב, נשכחו, אנשים שנשכחו, היו צריכים להיחשב.

אבל אז הגיע הוויקפדיה, ועכשיו כבר אי אפשר לבלף אף אחד

באמצע 2022, הכריז איש פיני בשם טופי טיוקאנוב (אי אפשר להמציא את זה, א.י.) על יצירת מפה אינטרקטיבית המאפשרת לגלות לכל אדם מיהו האיש שהכי מחפשים בכל עיר ומדינה נתונים, זאת על בסיס מספר החיפושים בוויקיפדיה והמידע שעולה מאתר וויקידאטה.

וכך כשעשינו זום אין לרמת גן, גילינו דמות שתמיד הייתה שם (ואז עברה לתל אביב, אבל מי סופר, א.י.). קבלו אותו, האדם המפורסם ביותר שמגיע מרמת גן, הסופר אתגר קרת.

קרת (56), הוא כנראה אחד האומנים המפורסמים בישראל, אם לא המוכר שבהם ברמה הבינלאומית, אבל הרבה לפני שהוא התגעגע לקיסינג’ר, ברח לקרקס עם אבא, אכל פיצה בקמיקזה או כך פתאום דפק בדלת, קרת למד בתיכון אהל שם בעיר.

ספריו של קרת, בן זקונים להוריו שנולד והתחנך ברמת גן, תורגמו לפי ויקיפדיה ליותר מ-45 שפות, על פני קריירה שנמתחת על פני כ-30 שנה.

מעבר לסיפורת, עסק קרת בכתיבת תסריטאות (בין השאר לחמישייה הקמארית המיתולוגית) ,מחזות, סרטים (בין השאר ‘מדוזות’ ומיני הסדרה ‘המתווך’ שביים עם בת זוגו שירה גפן), וכן השתלב באקדמיה כמרצה לכתיבה באוניברסיטאות המפורסמות והיוקרתיות בעולם.

קרת אמר לרמת גן גבעתיים ניוז:

“נולדתי, גדלתי וחייתי ברמת גן בעשרים ושלוש השנים הראשונות לחיי וכסופר, המבלה באופן קבוע שעות רבות בעבר , אני חש שאני עדיין קצת חי בה היום וגם היום, אחרי שלושים שנה בתל אביב , בלילות אני עדיין חולם על גן הקופים, על שדרות הילד ועל כיכר רמב״ם”.

ומי הכי מוכר בישראל?

הדמות הישראלית אותה מחפשים היום יותר מכל אחד אחר היא השחקנית נטלי פורטמן.

מיד אחרי פורטמן, מתייצב לא אחר מראש הממשלה בנימין נתניהו, עם נתונים כמעט זהים לישו, ומעל לאריק שרון ז”ל.

אחרי נתניהו (ברשימת החיים) מפציעה במקום השלישי גל גדות מראש העין, וג’ין סימונס סולן להקת קיס מטירת הכרמל מגיע למקום הרביעי.

אולי יעניין אותך גם:

טבלת האשראי לא משקרת: תושבי גבעתיים החזקים בישראל, רמת גן שישית

קחו אוויר: שיבושי תנועה במרכז רמת גן בשבועיים הקרובים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיעוד מההתפרצות; קרדיט: דוברות המשטרה.

כסף לתרופות? בן 64 פרץ לקופת חולים ברמת גן

תפריט נגישות