יום שלישי , אפריל 30 2024

לא רק טבע: בני ברק המקראית תקום לתחייה בפארק אריאל שרון

אתר מורשת חדש שיכלול איזור חפירות פעיל, מיצגים, ופעילות אינטרקטיבית לילדים, יוקם בפארק אריאל שרון. דן ליכטמן, מנכ"ל הפארק: "יאפשר למבקרים מכל הגילאים והרקעים לחוות את ההיסטוריה היהודית באופן חווייתי ובלתי אמצעי"

האתר המיועד של בני ברק המקראית | צילום: רשות העתיקות (2)
האתר המיועד של בני ברק המקראית | צילום: רשות העתיקות

פארק אריאל שרון צפוי להוסיף לעצמו נדבך בשנים הקרובות. במסגרת הפארק שידוע כאחד מהפרוייקטים הגדולים בעולם לשיקום סביבתי, יוקם מתחם מיוחד שיקים לתחייה את בני ברק המקראית.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


המתחם המשוחזר יתאר את ההיסטוריה של הכפר העתיק, יאפשר למבקרים חוויה ייחודית של מסע אל העבר, ויחבר אותם אל שורשי המסורת היהודית.

פסיפס בבני ברק המקראית | צילום: רשות העתיקות
פסיפס בבני ברק המקראית | צילום: רשות העתיקות

הפרויקט כולל מספר מרכיבים מרכזיים, וביניהם אזור חפירות פעיל בשיתוף רשות העתיקות. באיזור החפירות יוכלו המבקרים לצפות בתהליך החפירה הארכיאולוגית וללמוד על תהליך גילוי העתיקות.

בין השאר יוקם במקום מיצג שולחן ליל הסדר בו על פי המסורת נערך אחד מסדרי הפסח המפורסמים בהיסטוריה על ידי חכמי ישראל, משחקים אינטראקטיביים, וכן שחזור סמלי של כפר מתקופת המשנה והתלמוד על בתיו ומבניו האופייניים.

חלק נוסף באתר יהיה מוקדש ל”גינת צמחי המשנה והתלמוד”, בה יוצגו הצמחים הייחודיים מהם ניתן יהיה ללמוד על עולמם של חכמי ישראל. כמו כן יוקם בוסתן של חרובים ותאנים, מעצי הפרי האופייניים לתקופה.

באר באתר בני ברק המקראית | צילום: רשות העתיקות
באר באתר בני ברק המקראית | צילום: רשות העתיקות

האתר יחובר אל שאר חלקי הפארק באמצעות מערכת שבילים ותחנות המקשרות את כלל המרכיבים לסיפור ההיסטורי של המקום. כך, יהווה אתר “בני ברק המקראית” חלק בלתי נפרד מחוויית הביקור הכוללת בפארק אריאל שרון, ויהיה לאתר מורשת מרכזי המנגיש את העבר המרתק לציבור הרחב.

 

אתר בני ברק המקראית | צילום: רשות העתיקות
אתר בני ברק המקראית | צילום: רשות העתיקות

“הקמת אתר ‘בני ברק המקראית’ מהווה נדבך חשוב בחזון שלנו להפוך את פארק אריאל שרון למוקד משיכה המשלב טבע, פנאי ומורשת,” אומר דן ליכטמן, מנכ”ל הפארק. “האתר המתוכנן יאפשר למבקרים מכל הגילאים והרקעים לחוות את ההיסטוריה היהודית העשירה באופן חווייתי ובלתי אמצעי. זוהי הזדמנות נדירה לגעת בשורשים שלנו, וללמוד על אורח החיים של חכמי ישראל לפני אלפי שנים. כל זאת תוך שהייה בסביבה ירוקה ומרגיעה בלב המרחב העירוני הסואן”.

אולי יעניין אותך גםמסתמן: יום עצמאות שקט בגבעתיים, רמת גן עדיין בסימן שאלה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הודעה שקרית בוואטסאפ | צילום אילוסטרציה: Pixabay

דיווח שווא הופץ על מעצר מחבל ברמת גן; המשטרה: “אין חריג בגזרה”

תפריט נגישות