יום רביעי , יוני 24 2026

רמת גן מקומי

רמת גן מקומי כל החדשות והעדכונים החמים בנושא, כולל תמונות, סרטי וידאו וכתבות על רמת גן מקומי.

המלכים של הלוח: השחמטאים מרמת גן בדרך לכבוש את עכו

בעוד שבועיים בדיוק, ב-19 בינואר, תעצור קהילת השחמט הישראלית את נשימתה עם פתיחתה של אליפות ישראל היוקרתית בעכו. אך עבור חובבי הענף ברמת גן, המתח גדול במיוחד: מועדון השחמט המקומי "אטיוד" שולח לחזית המאבק שניים מהכישרונות המבטיחים ביותר בדור העתיד. דנה כוכבי וגיא לוין, שחמטאים צעירים שכבר הוכיחו יכולות בזירה הבינלאומית והארצית, ינסו לעשות היסטוריה ולהביא את הגביע הביתה לרמת גן.

כוכבי מגיעה לאליפות עם רזומה מרשים במיוחד לגילה. היא אלופת ישראל עד גיל 18, סיימה במקום השלישי באליפות ישראל לנשים בוגרות, והייתה שותפה להישג מרשים נוסף בזירה הבינלאומית – מקום שלישי באליפות אירופה לקבוצות עד גיל 18 לבנות. הישגיה מציבים אותה כאחת השחמטאיות המובילות בדור הצעיר, וכמי שעשויה לאתגר גם שחקניות ותיקות ומנוסות ממנה באליפות הקרובה. במועדון רמת גן רואים בה לא רק תקווה לעתיד, אלא שחקנית שכבר כיום מסוגלת להתמודד בצמרת.

לצידה יתחרה גיא לוין, אמן צעיר נוסף ממועדון רמת גן, שנחשב לשחקן יציב ומחושב, עם יכולת טקטית גבוהה וניסיון תחרותי הולך וגדל בזירה הארצית. לוין, שעדיין נמצא בראשית דרכו הבוגרת, מגיע לאליפות במטרה לצבור ניסיון, אך גם כדי להיאבק על מיקומים גבוהים ולבסס את מעמדו כאחד השמות העולים בשחמט הישראלי.

שלום אלבז יחצ גיא לוין צילום מארק ליפשיץ
גיא לוין. צילום: מארק ליפשיץ

אליפות ישראל בעכו נחשבת לתחרות היוקרתית ביותר שיש לשחמט הישראלי להציע. היא תתקיים בין ה-19 ל-27 בינואר 2026 ותהיה פתוחה לקהל הרחב. האירוע מתקיים בהובלת האיגוד הישראלי לשחמט, בשיתוף עיריית עכו ומפעל הפיס, וצפוי למשוך מאות משתתפים – אמנים בינלאומיים, רבי אמנים, שחקנים ושחקניות מכל רחבי הארץ.

במסגרת האליפות יחולקו פרסים כספיים בשווי כולל של כ-90 אלף שקלים, ואירוע הפתיחה הרשמי ייערך ב־19 בינואר. ב-27 בינואר יינעל הטורניר בטקס חגיגי שבו יוכרזו אלופי ישראל החדשים. במקביל למשחקים, יתקיים בעיר הפנינג שחמט במוסדות שונים, במטרה לשלב את הקהילה המקומית ולהנגיש את “משחק המלכים” לתושבי עכו והסביבה.

האליפות בעכו מתקיימת כחודש בלבד לאחר שני אירועי שיא של האיגוד הישראלי לשחמט- אליפות ירושלים הפתוחה, שבה השתתפו מעל 450 שחקנים מ־39 מדינות, ומאסטרס ירושלים, שאירח מהשחמטאים הטובים בעולם, בהם אלוף העולם לשעבר וישוואנתן אנאנד.

יו"ר איגוד השחמט בישראל, ד"ר צביקה ברקאי, אמר: “אליפות ישראל בשחמט היא מפסגות אירועי הספורט בישראל, והבחירה בעכו כמארחת מבטאת את הרצון שלנו להביא את השחמט לכל חלקי הארץ. מדובר באירוע ספורטיבי ותרבותי מהמעלה הראשונה, שמחבר בין מצוינות, קהילה וחינוך. עכו הוכיחה בעבר שהיא יודעת לארח אליפות גדולות, ואנו בטוחים שגם הפעם יהיה מדובר בחוויה יוצאת דופן”.

מנכ"ל איגוד השחמט, גיל בורחובסקי, הוסיף: “אנו צופים לאליפות גדולה ואיכותית במיוחד, עם מאות משתתפים, רבי אמנים ושחקנים מהשורה הראשונה בישראל. מעבר לתחרות עצמה, חשוב לנו להפוך את האליפות לחגיגה עירונית נרחבת ולחבר גם את עכו, נהרייה, הקריות והסביבה למשחק הפופולארי. השחמט הוא משחק לכולם, והאליפות בעכו תמחיש זאת בצורה הטובה ביותר”.

מערכת רמת גן גבעתיים ניוז מאחלת הצלחה רבה לדנה, לגיא ולכל נבחרת 'אטיוד' – מחזיקים לכם אצבעות בדרך לתואר!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

בפעם השישית בתולדותיה: מכבי רמת גן מחזיקת גביע המדינה בכדורסל נשים

ברכות לקבוצת כדורסל הנשים של מכבי רמת גן שהשלימה ביום חמישי זכייה בגביע המדינה השישי בתולדותיה. זה קרה בקיבוץ מגן שבדרום, שם גברה באולם הכדורסל המקומי על הפועל ראשל"צ בתום גמר צמוד ומותח במיוחד (62:66). 

פתיחת המשחק הייתה שייכת ליריבה מעיר היין, ששמרה על יתרון שנע בין 6-9 נקודות הפרש במהלך המחצית הראשונה. השחקניות של המאמן עדן ענבר הצליחו אט אט לצמק את ההפרש, כולל סל חשוב של הקפטנית גילי אייזנר ברבע האחרון שהכריע את ההתמודדות וקבע כי הגביע יגיע לרמת-גן. 

המשחק עצמו התקיים באווירה מיוחדת בקיבוץ מגן שבעוטף עדזה, כחלק מהפנינג קהילתי מיוחד, מתוך אקט של סולידריות וחיזוק הקשר עם הקהילה. 

קלעו בשורות רמת גן: וויוויאנס 27 נק’ ו-9 ריב’, תומס 23, תירוש 9, חתוקאי 3, אייזנר וסטואטמן (10 ריב’). 

כעת תתפנה הקבוצה להמשך המאבקים במסגרת ליגת אתנה ווינר לנשים, אותה פתחה בסערה עם מאזן מושלם ויוצא דופן של 13 ניצחונות ב-13 מחזורים עד עתה.  

מכבי רמת גן כדורסל נשים מחזיקת גביע המדינה. צילום עודד קרני
מכבי רמת גן כדורסל נשים מחזיקת גביע המדינה. צילום עודד קרני

אורה גלזר, יושבת ראש המועדון, התקשתה להסתיר את ההתרגשות לאחר הזכייה בתואר: "נרגשת ושמחה על גמר מותח וצמוד שהתקיים בעוטף עזה  בניצחון. הנפנו את הגביע הראשון של העונה וזהו אושר גדול. השחקניות גילו נחישות, אופי ורצון עז לנצח – וזכינו ברגע מרגש במיוחד. תודה ענקית לוויוויאנס שהייתה ה-MVP, וכמובן לגילי, שיר ולשאר השחקניות על תרומתן החשובה להצלחתנו".

עדן ענבר: "לשחקניו שלנו יש לב גדול וזה מה שהביא את הניצחון. כל גדולה לשחקן שיודע לזרום עם המשחק ולא לוקח שום דבר בכוח.  

גילי אייזנר ושיר תירוש, הישראליות הבכירות של הקבוצה, הוסיפו: היה משחק לא פשוט. היריבה שיחקה מאוד אגרסיבי, אבל ידענו להתעשת. זה מראה על הרבה אופי. למרות פיגור לאורך רוב שלבי המשחק, ידענו במאני טיים להתעלות ולקחת את התואר. זה מה שחשוב בסוף. האם אנחנו הולכות על כל התארים? אנחנו פה בדיוק בשביל זה". 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

אות הצטיינות לבעלת חנות הפרחים מרמת גן: "עזבה את העסק כדי לשזור זרים להלוויות הנרצחים"

ב-8 באוקטובר, כשמדינה שלמה עוד הייתה בהלם מהאסון הנורא, ציונה טורשי, בעלת חנות "בר פרחים" ברחוב עוזיאל ברמת גן, קיבלה החלטה יוצאת דופן. היא נתקלה בפוסט של יצואנית פרחים בשם ליהי, שהחליטה להרים את הכפפה ולפתוח חמ"ל מיוחד להכנת זרי אבל. באותו רגע, ציונה עזבה את הכל – את העסק, את הפרנסה ואת השגרה – ויצאה למשימה לאומית.

במשך החודש הראשון למלחמה, החנות המוכרת ברמת גן, שפועלת כבר 25 שנה, נותרה סגורה. ציונה הצטרפה לכ-300 מתנדבים בחמ"ל שהוקם באחד המושבים באזור שדה התעופה. המטרה הייתה ברורה ומצמררת: לוודא שאף לוויה של נרצחי ה-7 באוקטובר לא תתקיים ללא זר פרחים.

"לא הרווחנו שקל, הרווחנו את הנשמה" במשך ימים ארוכים ישבו ציונה והמתנדבים ושזרו זרים בזה אחר זה, כאשר מגדלי פרחים מכל הארץ תרמו את התוצרת. ציונה לא הסתפקה בעבודה בחמ"ל הארצי; היא יצרה קשר ישיר עם לשכת ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, כדי לוודא שגם ללוויות שהתקיימו בעיר יסופקו זרים. אל המאמץ נרתם גם בעלה, משה, שעובד איתה בחנות. הוא דאג לוגיסטית לכל הציוד הנדרש מהחנות הפרטית שלהם ושינע אותו למוקדים השונים. "הכל נעשה בהתנדבות מלאה, מבלי להרוויח כסף בעסק הפרטי שלנו", מספרת ציונה. "אומנם הפסדתי כסף באותה תקופה, אבל הרווחתי הרבה דברים אחרים".

צילום באדיבות: ציונה טורשי
צילום באדיבות: ציונה טורשי

העשייה של ציונה נמשכה גם לאחר החודש הראשון. היא לקחה חלק במיצג המרגש "WE STAND WITH ISRAEL" בכיכר הבימה, שם שזרה את אותיות הענק מפרחים, וכן דאגה לזרי זיכרון לטקסי ה-"שלושים" לנרצחים. אחד הרגעים המרגשים ביותר עבורה היה הכנת זר בגובה אדם לזכרה של נרצחת, שהייתה שוזרת פרחים בעצמה. "כל מי שביקשנו ממנו עזרה באותם ימים רצה רק לתת", היא משחזרת. "נהגים, שוזרות, מגדלים – כולם נרתמו".

משפחה מגוייסת עבור ציונה, תושבת שכונת תל גנים ילידת רמת חן, החיבור לקהילה הוא טבעי. "זה כמו בית. יש פה אנשים מקסימים, אנחנו כמו משפחה והלקוחות הם החברים הכי טובים שלי", היא מעידה. הרוח הזו חלחלה גם לילדיה: בזמן שציונה שזרה זרים בחמ"ל, בנה שחזר בדיוק מטיול אחרי צבא התגייס למילואים כלוחם צנחנים ושירת בעזה ובלבנון. בנה הצעיר, בוגר שבט הצופים העירוני שסיים י"ב, התגייס באותה עת לשנת שירות בעוטף עזה, שם סייע בחינוך ובשיקום הקהילות שנפגעו יחד עם חבריו לקומונה.

צילום באדיבות: ציונה טורשי
צילום באדיבות: ציונה טורשי

סגירת מעגל מרגשת הפעילות השקטה והצנועה של ציונה נחשפה לאחרונה, כאשר מ"מ וסגנית ראש העיר, עינב בר כהן, הגיעה לסיור בעסקים מקומיים לחלק את "ברכת העסק". במהלך השיחה, שיתפה ציונה את סגנית ראש העיר במעשיה בתחילת המלחמה. בר כהן התרגשה מהסיפור, וכעבור זמן קצר קיבלה ציונה שיחת טלפון מפתיעה שהזמינה אותה לטקס חגיגי. בטקס הוענק לציונה אות ההצטיינות למתנדבי רמת גן, הוקרה רשמית של העיר לאישה שבחרה בשעת משבר לשים את הלב לפני הכיס, ולהביא מעט נחמה ויופי בתוך הכאב הגדול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

גאווה רמת-גנית: סגן א' נבחרה למצטיינת חטיבת המבצעים של צה"ל

סגן א' מרמת גן, המשרתת כקמ"ד תחקור נתונים בחטיבת המבצעים, נבחרה למצטיינת חטיבתית – ולא במקרה. במסגרת תפקידה היא מכינה תוצרים מבצעיים המשמשים את בכירי צה"ל, ומסייעים להם להבין את תמונת המצב ולקבל החלטות קריטיות בזמן אמת.

דרכה לצה"ל לא הייתה מובנת מאליה. סגן א' מגיעה ממשפחה דתית ולמדה באולפנה, אחרי הלימודים בחרה להתגייס לצבא ולשרת בתפקיד משמעותי בצה״ל.

בחודש מאי האחרון נכנסה לתפקידה הנוכחי בחטיבת המבצעים. מאז, היא עושה עבודה חשובה מאחורי הקלעים שמשפיעה רבות על ההישגים המבצעיים וההחלטות שמתקבלות בצבא.

המצוינות, האחריות והמחויבות שהיא מפגינה מדי יום הפכו אותה לדמות משמעותית בחטיבה – ולבחירה הטבעית למצטיינת.

סגן א' מציינת כי לחיילותיה יש חלק בכל הישג אשר אליו הגיעה בתפקידה והן האיכותיות ביותר שיש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

כמה טוב שבאתם הביתה: מכבי קבוצת כנען רמת גן שבה למסלול הניצחונות

אחרי מפח נפש בסוף השבוע האחרון שכלל הפסד דרמטי על הבאזר מול הפועל חולון, שבה מכבי "קבוצת כנען" רמת-גן הביתה, כשאירחה אמש (שני) במסגרת המחזור ה-10 של ליגת ווינר את הפועל גליל עליון.

רמת-גן הוכיחה כבר מהג'אמפ בול הראשון שידה על העליונה, כשנהנתה מערב מאוזן עם רשימת הקלעים שכללה לא פחות מ-5 שחקנים שרשמו שורה סטטיסטית נאה שכללה ספרות כפולות – בראשם הזרים רונאלדו סגו וז'ורדאן ניקוליס עם 19 ו-17 נקודות בהתאמה. דריון אטקינס דרו קרופורד והקפטן אדם אריאל הוסיפו 10 נקודות כ"א.

בעקבות הניצחון שיפרה רמת-גן עמדות בטבלת הליגה, כשהיא מתבססת במקום ה-9 עם מאזן של 4 ניצחונות לעומת 6 הפסדים.

מאמן הקבוצה, שמוליק ברנר, סיכם בסיום: "היינו צריכים את הניצחון הזה בשבילנו. מתחילת העונה אנחנו מתקשים לבנות עמוד שדרה, היררכיה והרגלים טובים לקבוצה. אנחנו עובדים מאוד קשה, למרות שהמאזן עדיין לא מראה את זה. כשחקנים אנחנו עוברים את הקשיים, וכשזה מצליח אחרי עבודה קשה, זה שווה הרבה יותר. סך הכל עשינו ניצחון חשוב מול קבוצה טובה. בהחלט צעד נכון בכיוון הנכון".

שמוליק ברנר. צילום: יפית כחלון, באדיבות מכבי קבוצת כנען רמת גן.
שמוליק ברנר. צילום: יפית כחלון, באדיבות מכבי קבוצת כנען רמת גן.

כבר ביום ראשון תשוב הקבוצה למשחק ביתי נוסף באולם זיסמן, הפעם כשתארח את הפועל באר-שבע במסגרת המחזור ה-11 של ליגת ווינר-סל.

פרט לכדורסל, בשורה חשובה לא פחות במשחק התרכזה גם במי שנכחו במשחק ביציעים, בדגש על טקס הוקרה והערכה שנערך לגיבור ישראל, תושב רמת גן, סער אקסלרד, שנפצע קשה בראשו בפברואר 2024 במלחמת חרבות ברזל בעת שירותו ביחידה מסווגת של חיל התיקשוב. לצידו עודדו ביציעים קבוצה של כ-150 בני נוער מאוסטרליה שהגיעו ארצה במסגרת תכנית "מסע יהודי" העוסקת בחיזוק הזהות היהודית והקשר לישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

כדורסל: מכבי "קבוצת כנען" רמת גן חזרה למסלול הניצחונות

אחרי רצף של ארבעה הפסדים במסגרת הליגה, בקבוצת הכדורסל מכבי "קבוצת כנען" יכלו (ביום שני) לנשום לרווחה. זה קרה אחרי ניצחון ביתי באולם זיסמן במסגרת המחזור ה-8 של ליגת העל מול עירוני נס ציונה (83-100).

אחרי מחצית שנייה שקולה יחסית, החניכים של המאמן שמוליק ברנר פתחו את הרבע השלישי כשידם על העליונה, כשהם פותחים הפרש דו-ספרתי עליו שמרו עד לשריקת הסיום.

לא פחות מ-6 שחקנים קלעו בספרות כפולות בשורות רמת-גן, בראשם הקפטן אדם אריאל, שרשם את משחקו הטוב ביותר העונה כשהוא מעמיד שורה סטטיסטית מצוינת של 27 נקודות. סייעו לו רונאלדו סגו עם דאבל-דאבל (21 נקודות ו-13 ריבאונדים) וגיל בני 15.

בעקבות הניצחון התבססה רמת-גן במקום ה-10 בטבלת ליגת העל (מאזן 6:2). כבר ביום שישי היא תצא למפגש חוץ מסקרן מול הפועל חולון (13:15).

נשים: מכבי רמת גן בודדה בפסגה

בעוד קבוצת הגברים מדשדשת עד עתה העונה בירכתי הטבלה, מי שרושמת פתיחת עונה לא פחות מפנטסטית היא קבוצת הנשים של המועדון.

ביום שני גברו הרמת-גניות במשחק חוץ במסגרת המחזור ה-9 של ליגת העל לנשים, על הפועל לב ירושלים (62-71), תוך שהן שומרות על מאזן מושלם ומתבססות בפסגת הטבלה.

קבוצת הנשים מכבי רמת גן בכדורסל. צילום: באדיבות מועדון כדורסל נשים – מכבי רמת גן
קבוצת הנשים מכבי רמת גן בכדורסל. צילום: באדיבות מועדון כדורסל נשים – מכבי רמת גן

שיר תירוש וויקטוריה ויויאנס סיימו כקלעיות הבולטות של הקבוצה עם 15 נקודות כ"א. אימארי תומאס (12) ואליס חתוקאי (10) רשמו אף הן ספרות כפולות.

רמת-גן תנסה להמשיך במומנטום החיובי כבר ביום חמישי, במסגרת משחק חוץ נוסף בליגה, כשתתארח מול בעיר היין מול הפועל ראשון-לציון (19:00).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

הכירו את תל אביב וידריך דידיו: חברת המועצה מרמת גן

הכירו את תל אביב וידריך דידיו: חברת המועצה מרמת גן

פרויקט מיוחד של רמת גן גבעתיים ניוז – הכירו את נבחרי הציבור שלנו

חברת המועצה בת ה-35, שמחזיקה בתיק האנשים עם מוגבלויות, מאמינה שאפשר לעשות פוליטיקה אחרת – בלי מריבות. על החזון להפוך את רמת גן למונגשת לכולם, הכאב על החברים שנפלו במלחמה והאהבה לטבע העירוני. הכירו את תל אביב וידריך דידיו.
 

במועצת העיר: פוליטיקה אחרת

וידריך דידיו מגדירה את תיק קידום אנשים עם מוגבלויות שבו היא מחזיקה כ"נושא הכי חשוב בעיר". מעבר לכך, מעורבותה העירונית נרחבת: היא חברה בשורת ועדות מרכזיות – ביקורת, תכנון ובנייה, שימור, הוועדה הגאה וועדת הכספים. בנוסף, היא מכהנת בדירקטוריון גני המלך דוד ובאספה הכללית של הספארי.

הגישה שלה לעבודה הציבורית ייחודית: "במועצה אני מקדמת פוליטיקה אחרת – ביחד, בלי יריבויות", היא מעידה, ואף מספרת שיזמה בילוי משותף לחברי המועצה כדי לחזק את הקשרים הבין-אישיים.

 

על עצמה: טבע, היסטוריה ומסיבות

אי אפשר להתעלם מהשם הייחודי. "כן, קוראים לי באמת תל אביב – אבל עברתי לרמת גן. אני כאן מזה חמש שנים ומבסוטה", היא צוחקת. בזמנה הפנוי, המשפחה במרכז: "קודם כל, לעשות הכל עם הילדים זה הכי כיף". כחובבת מקורות מים טבעיים, היא בחרה לגור בסמוך לירקון ("אומנם אי אפשר לשחות בו… בינתיים"). מעבר לכך, תל אביב מעידה על עצמה כמי שאוהבת לטייל, אוהבת חיות, נהנית "להרים" במסיבות וגם לצלול אל העבר: "היסטוריה תמיד ריתקה אותי – אני ממליצה לכולם לבקר בבית קריניצי".

 

דמויות מעוררות השראה

כשהיא נשאלת על דמויות פוליטיות שהיא מעריכה, תל אביב מצביעה על שתי נשים חזקות: בזירה הארצית, היא מציינת את ח"כ פנינה תמנו שטה: "פנינה עשתה המון לקידום מעמד האישה, ובמיוחד דרך הוועדה שעמדה בראשה. יש עוד המון עבודה בתחום הזה, אבל היא השראה אמיתית".

בזירה המקומית, היא מבקשת להזכיר את תמר קדם סימן טוב ז"ל, שהתמודדה לראשות מועצת אשכול ונרצחה עם משפחתה ב-7 באוקטובר: "סיסמת הבחירות שלה הייתה לקדם 'טוב משותף'. נשארנו עם השאלה מה יכול היה להיות, ואני לוקחת איתי את חזונה כדי לא לשכוח אותה".

המקום האהוב בעיר

הפינה של תל אביב ברמת גן משלבת יופי וזיכרון. היא בוחרת בגן שאול, ובפרט בשביל על שם יובל הליבני, נופל מלחמת חרבות ברזל. "יובל היה חבר יקר וגיבור אמיתי שהדריך איתי במשלחת הצופים", היא מספרת ברגש. "כחלק מהנצחת הנופלים הוצבו שלטי שבילים ורחובות על שמם. העוצמה של התצפית על העיר, לצד השלט עם שמו, הופכים את זה למקום שגורם לעצור רגע, לנשום ולחשוב".

 

מה חשוב לה לקדם?

על סדר היום של תל אביב נמצאים שלושה נושאים עיקריים:

נגישות ותרבות מונגשת: היא מובילה פרויקטים להבטחת נגישות באירועי תרבות – החל מיצירת "אזורי שקט" באירועים גדולים ועד הצבת מתקנים מתנפחים מונגשים לילדים.

חיזוק הקהילתיות וההליכתיות: בוועדת התכנון והבנייה היא פועלת לכך שהעיר תישאר ידידותית להולכי רגל. "חשוב לי ש'הביחדנס' של פעם יישאר לצד הקדמה", היא מסבירה, ומעודדת אירועים שכונתיים ואפילו ברמת הבניין הבודד.

צעירים (21+): "אנחנו רואים יותר ויותר צעירים שעוברים לרמת גן, ממש כמוני. העיר משתדרגת בהתאם ואני פועלת למענם".

 

פניות תושבים

תל אביב מסכמת במסר ישיר לתושבים: "תמיד אפשר לפנות אליי – אני זמינה, חשוב לי שיח ושמחה לשמוע כל תושב ותושבת". ניתן ליצור קשר ישיר בטלפון: 052-5321773

 
 
 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

הלוואות ענק, אובדן הכנסות מהמלחמה וסערה סביב גיוס חרדים: כל מה שקרה בישיבת מועצת העיר רמת גן

אמש (ראשון, 30.11.2025) התכנסה מועצת העיר רמת גן לישיבה מן המניין (ישיבה מס' 22), שעסקה בשורה של נושאים מהותיים לעתיד העיר, אך לוותה בטונים צורמים ובחילופי דברים קשים בין הקואליציה לאופוזיציה. על סדר היום עמדו אישורי תקציבים, נזקי המלחמה, מינויים ודיווחים על קשרי חוץ, אך הדיונים גלשו במהרה לנושאים פוליטיים נפיצים.

"בור" של 40 מיליון ש"ח בעקבות המלחמה
במרכז הדיון הכלכלי עמדה סקירתה של גזברית העירייה על הנזקים הכבדים שספגה הקופה הציבורית בעקבות מלחמת "עם כלביא". הגזברית הציגה תמונת מצב מדאיגה הכוללת אובדן הכנסות משמעותי והוצאות חריגות:

נזקים ישירים: פגיעה במבנים, כולל שני גני ילדים שניזוקו, ונזק כבד למגדל אקסצ'יינג' שנפגע מטיל (אובדן הכנסות של כ-17 מיליון ש"ח עקב איחור באכלוס).

הוצאות שוטפות: טיפול ב-4,000 מפונים, החזרת כספי צהרונים, אובדן הכנסות מחנייה ועלייה בכמויות הפסולת.

לאור המצב, אישרה המועצה באופן עקרוני לקיחת הלוואה לטווח ארוך (12 שנים) על סך 40 מיליון ש"ח, שנועדה לגשר על הפער התקציבי עד לקבלת הפיצויים המובטחים מהמדינה. חברי המועצה עו"ד דוד מנחם ומשה רווח הביעו התנגדות למהלך ותהו מדוע יש לשלם ריבית לבנקים כאשר בקופת העירייה קיימים עודפים של כ-50 מיליון ש"ח. חבר האופוזיציה לרמן דרש להבטיח כי ההלוואה תיסגר מיד עם קבלת הכספים מהמדינה.

הלוואה נוספת לפיתוח: "צ'ק פתוח"?
סערה נוספת התעוררה סביב אישור הלוואה נוספת בסך 150 מיליון ש"ח לצורך פיתוח וקידום העיר. ראש העיר כרמל שאמה הכהן הסביר כי מדובר בהשקעה שתניב פירות בעתיד, וציין כדוגמה את הטמעת המערכת הפנאומטית לפינוי אשפה (מערכת תת-קרקעית מתקדמת). מנגד, באופוזיציה תקפו: "המועצה מאשרת צ'ק פתוח עם תאריך פתוח, בלי לדעת לאן הכסף ילך", טען חבר המועצה ליעד אילני.

ביקורת על משלחות ואירועים
הישיבה נפתחה בביקורת חריפה מצד סגן ראש העיר רועי ברזילי על אישור תקציב של כ-145 אלף ש"ח לאירוע פרישה לרב כץ. ראש העיר הגן על ההחלטה וציין כי הרב שירת את העיר בהתנדבות במשך שנים. בהמשך, העלה ברזילי את נושא המבנה הנטוש של המוזיאון לתרבות ישראלית, העומד סגור למרות קיומו של זכיין לבית קפה. סוכם כי יימצא תקציב לשיפוץ המקום כדי להשמישו.

בנושא קשרי החוץ, הציג סגן ראש העיר ישראל זרי סקירה על המשלחת לעיר התאומה הנטינגטון ביץ' בקליפורניה, וציין את התמיכה האדירה בישראל חרף המחאות. ראש העיר כרמל שאמה גינה בחריפות את הביקורת הציבורית והתקשורתית על יציאת המשלחות בזמן מלחמה, וטען כי חשיפת פרטי המשלחות מסכנת את שלומם של הנציגים.

סערה פוליטית: טענות לשימוש במשאבי העירייה בבחירות
חבר המועצה ליעד אילני הטיל פצצה נוספת כשטען ל"גזל כספי ציבור" וביקש ממנכ"ל העירייה לבדוק חשדות לכאורה לשימוש בעובדי עירייה בקמפיין הבחירות של ליר לוי לראשות סניף הליכוד בעיר.

נקודת אור: יום השוויון לאנשים עם מוגבלות
רגע של אחדות נרשם לקראת סיום הישיבה, כאשר אורית אמיתי, נציגת המשפחות המיוחדות, נתנה סקירה מרגשת לרגל יום השוויון הבינלאומי שיחול ב-3.12. הוצגו נתונים על הגידול בכיתות התקשורת והחינוך המיוחד בעיר, והודגשה המחויבות העירונית לשילוב והכלה של אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים – מאירועי תרבות נגישים ועד למערכת החינוך. "רמת גן מחוייבת כדרך חיים להכלה ולא להסתרה", נאמר בדיון.

הדיון שגלש לפסים אידיאולוגיים: גיוס חרדים
מחוץ לסדר היום הרשמי, העלה ראש העיר את סוגיית הגיוס לצה"ל בבתי הספר. סגן ראש העיר רועי ברזילי נקט בקו תקיף וטען כי הבעיה נעוצה במוסדות החינוך החרדיים בעיר: "כשאנו תומכים במוסדות האלה, אנו תומכים בהשתמטות". ברזילי קרא להפסיק לתקצב מוסדות שאינם מעודדים גיוס, וסוכם כי תתבצע בדיקה נוספת בנוגע ללימודי הליבה במוסדות אלו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

מול שחמטאים מ-39 מדינות: הנער מרמת גן כבש את פסגת אליפות ירושלים

הישג מרשים לדור העתיד: יהונתן אוריצקי בן ה-17 ממועדון רמת גן זכה במקום הראשון בקטגוריית הנוער באליפות ירושלים הפתוחה בשחמט מהיר. בתחרות, שהסתיימה ביום חמישי, השתתפו למעלה מ-450 שחמטאים מכל העולם, בראשונה מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל".

אוריצקי סיים במקום הראשון בקטגוריית הנוער עד גיל 18 (שכללה אף שחקנים גדולים ממנו), לאחר רצף משחקים מרשים שהעניק לו את פסגת הדירוג. למקום השני הגיע אלירן שילון רהב, המייצג את מועדון המרכז למצוינות בשחמט, שהפגין גם הוא יכולת גבוהה לאורך כל התחרות.

יש לציין כי באליפות השתתפו למעלה מ-450 שחמטאים מ-39 מדינות שונות, ובהן ארה"ב, גרמניה, הולנד, דרום אפריקה, רוסיה, בלארוס ואפילו דרום קוריאה ו-וייטנאם שבמזרח הרחוק. עשרות מהמשתתפים בדרגת "רב אמן" – הדרגה הגבוהה ביותר בשחמט העולמי.

שני השחמטאים שסיימו במקומות הראשונים בתחרות הבוגרים – ארנסני נסטרוב ויבגני אלכסייב, יחד עם חמשת שחקני נבחרת ישראל, ישתתפו ב"אליפות המאסטרס" שתיפתח היום בירושלים, תתקיים במשך ארבעה ימים (30.11-3.12),  ובה יחולקו פרסי שיא של 166,000 דולר, ותכלול את מיטב השחמטאים בעולם, בין השאר עם שמות כמו אלוף העולם לשעבר וישי אנאד ההודי ויאן נפומניאשצ'י הרוסי, המדורג בין 20 השחמטאים הטובים כיום על הגלובוס.

השר עם יור איגוד השחמט והמנכל. צילום: האיגוד הישראלי לשחמט
השר עם יור איגוד השחמט והמנכל. צילום: האיגוד הישראלי לשחמט

מנכ"ל איגוד השחמט, גיל בורוחובסקי, אמר בסיום התחרות: "אני מברך כמובן את המנצחים השונים בכל הגילאים. יומיים של פסטיבל שחמט בינלאומי כאן בבירת ישראל הגיע לסיומם עם משחקים מרתקים ומעניינים במיוחד. כעת הפנים של כולנו לאליפות המאסטרס, כשהשחמטאים הבכירים בעולם יגיעו לכאן יחד עם שחמטאי נבחרת ישראל".

יו"ר איגוד השחמט בישראל, ד"ר צביקה ברקאי, סיכם: "אליפות ירושלים הפתוחה סיפקה חגיגה של ממש עם תחרות ברמה הגבוהה ביותר, אך חשוב לא פחות – ישראל חוזרת למפת הספורט העולמית. העובדה ששחקנים מ-39 מדינות הגיעו לירושלים, מוכיחה את הכוח של השחמט לחבר בין עמים וליצור תקווה דרך משחק. ברכות למנצחים. תודה גדולה לשותפנו לפרויקט החשוב – השר מיקי זוהר, ראש העיר ירושלים משה ליאון והרשות לפיתוח ירושלים".

אולי יעניין אותך גם: ספארי רמת גן: רעי הקרנף מציין יום הולדת שנה – והוא שובב במיוחד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

מה קורה ברמת גן? תלונות תושבים על חולדות ברחובות ובגינות הציבוריות

פניות של תושבים שהגיעו לידי מערכת רמת גן גבעתיים ניוז בימים האחרונים מצביעות על נוכחות מוגברת של חולדות בשכונת הראשונים וברחובות נוספים באזור.

מי שהציף את המצב היה חבר מועצת העיר, ליעד אילני, ששיתף ברשתות החברתיות פוסט בנושא, בו נכתב: "בכל ערב בחודשים האחרונים, אני מקבל פניות מתושבים על חולדות המסתובבות ברחובות שלהם, בגינות המשחקים של הילדים בדרך לבית הספר ואפילו במדשאות הפארק הלאומי. לא מדובר במקרה או שניים, אלא בתופעה של ממש. יש כאן מחדל תברואתי ואובדן שליטה בניהול הדברים הבסיסיים ביותר. מישהו צריך להתעורר ומהר".


עינת, תושבת השכונה, מספרת על תמונת מצב עגומה, המהווה לטענתה מחדל תברואתי של ממש. "אנחנו מדברים על תופעה שהולכת ומחמירה. היא החלה מיד אחרי נפילת הטיל האיראני בציר ז'בוטינסקי במהלך המלחמה האחרונה בחודש יוני. בעקבות הפגיעה הישירה, הבניין נהרס ותושבים פונו. הבעיה שכל המבנים הסמוכים נותרו נטושים. תודה לאל אמנם לא היו נזקים בנפש, אבל מטבע הדברים ברגע שעוזבים בנייני מגורים, המקררים נותרים, ועם הזמן נוצרים ריחות בלתי סבירים ומפגעים אחרים, כמו תנים שמגיעים מאזור הפארק הלאומי. פנינו לעירייה כמה וכמה פעמים כדי שלפחות יציבו גדר וינקו את האזור".

לדברי עינת, בשבועות האחרונים המצב הולך ומחמיר, עם הופעתן של חולדות ועכברים לאורך מרבית שעות היממה. "שלשום הייתי אצל חברה שלי ברחוב המתמיד. כשירדתי להיפרד ממנה ברחוב, נחרדתי לראות בעיניים כמות גדולה מאוד של חולדות מתרוצצות על הדשא, בסמוך לגני ילדים. אבל זה רק קצה הקרחון, יש תמונות וסרטונים מבחילים של תושבים שפוגשים את החולדות. המצב פשוט מזעזע".

בניסיון להציף את הסוגייה, יצאה עינת יחד עם תושבים נוספים בשכונה בקמפיין רשת תחת הכותרת 'חולדי החולדה הרמת-גנית שלי', בשאיפה לעורר הד ציבורי. "אנחנו פונים לעירייה ודורשים פתרון. זה עצוב להגיד את זה, אבל אנחנו לא מוכנים להרגיש תושבים סוג ב'. תפקידה של העירייה הוא להרים את הכפפה ולטפל במקרה נקודתי שמשפיע על רבים. לא הגיוני ששכונה שלמה תסבול למשך כל כך הרבה זמן. אנחנו זועקים לעזרה".

תושבת נוספת מרחוב המתמיד שביקשה להישאר בעילום שם, ציינה אף היא סטטוס-קוו בלתי סביר לכאורה: "זה פשוט מגעיל. הרחובות שלנו מלאים בחולדות. בלילה אני הולכת מאחורי הבניין ומחזיקה את הכלב במהלך הטיול איתו כדי שלא יאכל חולדות. חייבים לטפל במפגע התברואתי הזה אחת ולתמיד".

מעיריית רמת-גן נמסר בתגובה: "מדובר בשקר התורן של העסקן ליעד, כמו במסגרת האובססיה האישית שלו כנגד ראש העיר מאז פוטר והפסיד שוב בבחירות.

יש אכן מפגע של חולדות, אך הוא בטיפול והוא חלק מבעיה אזורית נרחבת בכל גוש דן, הנובעת בין היתר מריבוי הבנייה במרחב, עבודות הרכבת הקלה ועוד.

עיריית רמת גן פעלה ביוזמה ובנחישות והחלה במבצע הדברה חסר תקדים כבר לפני למעלה מחודש באחת משכונות העיר, במסגרתו ביצעה ניטור והדברה באופן יזום בכל רחובות השכונה, המרחב הציבורי ובכל החצרות הפרטיות. הפיילוט בשכונה נמשך בימים אלה וצפוי להסתיים בשבועות הקרובים. במקביל, ולאור נתונים מעודדים המציגים ירידה במפגע בשכונה המדוברת, בשבוע הבא נמשיך את הפיילוט בשכונה נוספת – וכך הלאה לכל שכונות העיר, בשיתוף עם התושבים.

מעבר לכך, בכל יום פועלים בעיר צוות של 3-4 מדבירים קבועים, המגיעים לכל פניה שנפתחת במוקד ומטפלים במרחב הציבורי. במקביל לעבודתם, וככל שנמצאים מפגעים במבנים פרטיים ועד הבית מקבל התראה לטיפול.

נדגיש כי ללא שיתוף פעולה של התושבים בטיפול במפגעים במרחב הפרטי, ובדגש על חדרי אשפה, שברים במכסי ובצינורות הביובים לא נוכל למגר את התופעה.

אנו מזמינים את הציבור לדווח למוקד העירוני על כל מפגע והוא יטופל במלוא הרצינות והמהירות".

מליעד אילני נמסר בתגובה: "כמה אפשר לצעוק "פייק ניוז" על כל דבר ולא לקחת אחריות על כלום? הרי הם בעצמם אישרו לכם בתגובתם שיש מפגע של חולדות, אז איך זה שקר? בפוסט שהעליתי בפייסבוק, יש מאות תגובות של תושבים ששותפים לחוויה של מגיפת חולדות בעיר. חלקם אפילו העלו תמונות וסרטונים. אז גם הם כולם שקרנים? ואפרופו שקרנים, תגידו, איך הנהלת העיר מצדיקה חולדות בביאליק וז׳בוטינסקי בגלל עבודות הרכבת הקלה? עבודות הרכבת  הקלה בז׳בוטינסקי הסתיימו  לפני שנתיים וחצי, והיא פועלת מאוגוסט 2023. אז מי פה השקרן?"

אולי יעניין אותך גם: רמת גן: חסימות לילה ושינויים בהסדרי התנועה בציר אלוף שדה, רבין והרא"ה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

תפריט נגישות