יום שלישי , יוני 23 2026

רמת גן מקומי

רמת גן מקומי כל החדשות והעדכונים החמים בנושא, כולל תמונות, סרטי וידאו וכתבות על רמת גן מקומי.

זעזוע ברמת גן: ונדליזם והשחתה בבית הכנסת "מנחת חובב"

אירוע חמור של חבלה והשחתה בבית כנסת ברמת גן מעורר סערה וזעזוע בקרב הנהגת העיר והתושבים. מתפללי בית הכנסת "מנחת חובב", ברחוב השר משה שהגיעו למקום נדהמו לגלות הרס משמעותי שבוצע במבנה, המשמש כמקום תפילה, תורה וקהילה מרכזי בסביבתו.

על פי המידע הראשוני, ניפצו את שמשות הכניסה של בית הכנסת, וגרמו לנזק כבד למבואה ולפתחו של המקום הקדוש.

בסביבת בית הכנסת אמרו השבוע כי זה אינו המקרה הראשון: "לפני כחודש גנבו מזוזה אחת, ועכשיו עובר אורח זרק בלוק על השמשות ניפץ את השמשות".

"לא נאפשר לקומץ קיצוני לפגוע במרקם החיים"

מי שמלווה את האירוע ואת הטיפול בו מקרוב מאז היוודע דבר ההשחתה הוא עו"ד זוהר ישרים, המשנה לראש העיר וסגן מחזיק תיק הביטחון, שהביע זעזוע עמוק מהמראות בבית הכנסת.

המשנה לראש העיר, עו"ד זוהר ישרים אמר השבוע בתגובה: "הזדעזעתי לשמוע על מעשה החבלה החמור שבוצע בבית הכנסת 'מנחת חובב'. פגיעה בבית כנסת אינה רק פגיעה ברכוש. כאשר משחיתים מקום קדוש, יש בכך פגיעה בערכים הבסיסיים ביותר של כבוד למסורת ישראל, לאמונה ולחופש הפולחן של העם היהודי.

כמשנה לראש העיר וכסגן מחזיק תיק הביטחון, אני רואה בחומרה רבה את האירוע ומלווה את הטיפול בו מקרוב. גורמי האכיפה, ובהם משטרת רמת גן בני ברק, חוקרים את המקרה ובוחנים את כלל נסיבותיו, לרבות האפשרות הרווחת כי מדובר במעשה על רקע אנטי דתי ו/או רקע לאומני בסבירות משנית.

רמת גן היא עיר של כבוד הדדי, מסורת וסובלנות. לא נאפשר לקומץ קיצוני לפגוע בקדושת בתי הכנסת ובמרקם החיים המשותף של תושבי העיר. אני מחזק את רב בית הכנסת, את הגבאים, את המתפללים ואת כלל חברי הקהילה, ומצפה למיצוי הדין עם האחראים למעשה הנתעב הזה. על קדושת בתי הכנסת ועל ביטחון המתפללים לא נתפשר".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "המשטרה פתחה בחקירה תוך איסוף ממצאים וראיות".

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

המקלט בבניין לא תקין? עיריית ר"ג תלווה לכם עד 100,000 ש"ח לשיפוץ

בשורה משמעותית לתושבי רמת גן לקראת אתגרי הביטחון הבאים: בניינים משותפים שהמקלט שלהם אינו עומד בתקן יוכלו לקבל מעתה סיוע ישיר מהעירייה. המהלך יאפשר לדיירים לקבל עד 100 אלף שקלים בפריסה נוחה וליווי מקצועי מלא, במטרה להסיר את החסמים הבירוקרטיים והכלכליים שמעכבים את הכשרת המרחבים המוגנים בעיר.

עיריית רמת גן יוצאת במהלך חדשני שנועד לשפר את המוכנות לחירום, ולהקל על תושבים המתגוררים בבניינים שבהם המקלט המשותף אינו עומד בדרישות התקן. במסגרת היוזמה החדשה, יוכלו מעתה בעלי דירות ודיירים בבניינים משותפים לקבל סיוע וליווי לצורך ביצוע התיקונים הנדרשים במקלט הבניין.

במסגרת המהלך, תעמיד העירייה הלוואה של עד 100,000 שקלים לכל בניין, בפריסה נוחה של עד שש שנים, ללא ריבית וללא הצמדה. ההלוואה מיועדת ספציפית לטובת ביצוע עבודות מיגון, בטיחות והנגשה הנדרשות לצורך הכשרת המקלט לשעת חירום. בנוסף לסיוע הכלכלי, התושבים יקבלו ליווי מקצועי צמוד של גורמי העירייה לאורך כל שלבי התהליך – החל משלב הבדיקה הראשונית ועד להשלמת העבודות בשטח.

מי זכאי ואיך מגישים בקשה?

התוכנית מיועדת לבניינים משותפים שבהם קיים מקלט שאינו עומד בתקן. הגשת הבקשה תתבצע באמצעות נציג מטעם הבניין (ועד הבית), וכפופה להסכמת כלל בעלי הדירות והדיירים, לרבות התחייבותם להשתתפות בתוכנית ועמידה בהחזר החודשי של ההלוואה. לאחר הגשת הבקשה, פרויקטור ייעודי מטעם העירייה ייצור קשר עם הדיירים, יספק הסבר מלא על התהליך וילווה את הפרויקט יד ביד עד לסיומו.

הסדרת ליקוי מיגון ובטיחות במקלטים בבתים משותפים. צילום: עיריית רמת גן
הסדרת ליקוי מיגון ובטיחות במקלטים בבתים משותפים. צילום: עיריית רמת גן

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מסר: "עיריית רמת גן פועלת ללא הרף כדי לשפר את המיגון בעיר ולהבטיח את ביטחון התושבים. בשנים האחרונות השלמנו מהלך חסר תקדים של הצבת מיגון בכל גני הילדים בעיר, ואנחנו בעיצומו של תהליך להוספת מיגון בבתי הספר השונים – זאת לאחר שבמשך שנים רבות מיגון מערכת החינוך העירונית הוזנח לחלוטין.

"לצד זאת, הצבנו מרחבים מוגנים במוקדים הומי אדם במרחב הציבורי, ביצענו שיפוצים ותיקונים בעשרות מקלטים ציבוריים והשקענו משאבים רבים בהיערכות לחירום. כעת אנחנו נוקטים צעד נוסף ומסייעים לתושבים גם במרחב הפרטי, בכדי להסיר חסמים ולאפשר לכמה שיותר בניינים להכשיר את המקלטים שלהם. נמשיך להוביל ולהשקיע בחירום מתוך הבנה ברורה כי היערכות מיטבית בעיתות שגרה מצילה חיים בעיתות חירום".

להגשת בקשה לבדיקת זכאות דרך אתר העירייה – לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

הבית החדש של הפועל ר"ג-גבעתיים: מתחם אימונים יוקם במיליון וחצי שקלים

ההעפלה ההיסטורית של הפועל רמת גן-גבעתיים לליגת העל מביאה איתה גם שדרוג תשתיתי משמעותי. בשיתוף פעולה עם עיריית רמת גן וראש העיר כרמל שאמה הכהן, שוקד המועדון על הקמת קומפלקס אימונים מודרני. המתחם החדש יכלול את כל צרכי הקבוצה ברמת ליגת העל, וישים סוף לנדודי המועדון שלא זכה למגרש אימונים קבוע מאז הריסת אצטדיון ה'מכתש'.

המועדון, שחזר לליגת העל לאחר 13 שנה, מודיע רשמית על מעבר למתקן אימונים חדש. הקומפלקס שיוקם סמוך לאצטדיון רמת גן, ישתרע על שטח של כ-740 מ"ר ויכלול בין היתר חדרי הלבשה חדישים, מתחם רפואי, חדר כושר מקצועי ואולם מסיבות עיתונאים.

הפרויקט מתוקצב על ידי עיריית רמת גן, בהשקעה משמעותית של כ-1.5 מיליון ש"ח. הוא צפוי להסתיים בתוך כשלושה חודשים ויעמיד לרשות המועדון מתחם אימונים איכותי בסטנדרט גבוה במיוחד. תכנון הפרויקט והפיקוח עליו מבוצעים על ידי משרד "גשם – בית לעיצוב חלומות", בהובלת ליאת סוכר.

סוגרים מעגל מאז ה'מכתש'

הקמת הקומפלקס היא אחד המהלכים המרכזיים שההנהלה החדשה, בראשות אבי יחיאל ומשה ברקת, סימנה לעצמה מיד עם כניסתה לתפקיד. המהלך נובע מההבנה הברורה שלמועדון חסר בית אמיתי ומגרש אימונים קבוע, מצב שנמשך מאז עזיבת אצטדיון ה'מכתש' המיתולוגי בגבעתיים.

ההנהלה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, והצוותים המקצועיים של העירייה שתומכים בקבוצה ומסייעים לה רבות בחזרה לקדמת הבמה. במקביל, הצוות המקצועי בראשות המאמן מסאי דגו, עובד בימים אלה בקדחתנות כדי לשדרג ולחזק את סגל השחקנים לקראת האתגרים בליגת העל.

עבודות הביצוע צפויות להתחיל כבר בשבוע הבא. על פי לוחות הזמנים, הקומה הראשונה של המתחם צפויה להימסר לידי המועדון בתוך כחמישה עד שישה שבועות, מה שיאפשר לקבוצה להתחיל להתאמן במקום כבר בשלב הראשון של הפרויקט. השלמתו המלאה של המתחם צפויה כאמור בתוך כשלושה חודשים.

"נקים לקבוצה בית ראוי בסטנדרט גבוה"

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "אנחנו מברכים על עלייתה של הקבוצה לליגת העל, ואחרי שנים ארוכות, נקים לה בית ראוי לאימונים, בסטנדרט גבוה ורציני. הבטחנו שנתמוך בקבוצה ונסייע לה – והנה אנחנו מקיימים. אנחנו נמצאים בשיח מתמיד עם הנהלת הקבוצה, עובדים בשיתוף פעולה מלא ועם הרבה אמון בין הצדדים ומחכים בקוצר רוח לפתיחת העונה".

אבי יחיאל, מראשי הנהלת הפועל ר"ג-גבעתיים, הוסיף: "אנחנו גאים לעדכן על המהלך החשוב שיוצא לפועל באדיבותה ובמסירותה של עיריית רמת גן, בראשות ראש העיר כרמל שאמה, שעבד לילות כימים למען קידום הפרויקט. המהלך הינו חלק ראשון מתוכנית רחבה ועמוקה שאנו מקדמים – כדי שמועדון הפועל ר"ג-גבעתיים יגיע למקומות הראויים לו בקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. אנחנו עובדים קשה ונמשיך לעבוד קשה כדי לגרום לקהל שלנו להיות גאים ומאושרים".

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

מהפכת ה-AI בחינוך: רמת גן משיקה את "אלפא" – בית הספר של המחר

מהלך היסטורי בעיר רמת גן בעקבות אישור משרד החינוך בעקבות ההחלטה על הקמת של ״אלפא״ בית הספר של המחר, בית ספר עירוני על-אזורי חדש לכיתות ז׳ עד י”ב, שייפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה ויציע מודל חינוכי פורץ דרך המותאם לעידן הבינה המלאכותית ולמציאות המשתנה של המאה ה-21.

ביום שישי, הקרוב, 19.6 בשעה: 9:00 בבוקר יתקיים וובינר, פגישה מקוונת להורים לתלמידים/ות העולים לכיתה ז', לבית ספר צומח ראשון מסוגו בארץ, המפגש במעמד ראש העיר כרמל שאמה הכהן.

הרעיון להקמת בית הספר נולד לפני כשנתיים, לאחר שראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, נחשף בתערוכת BETT בלונדון למודלים חינוכיים חדשניים המשלבים טכנולוגיה מתקדמת לצד פיתוח מיומנויות אנושיות. בעקבות זאת הוביל אגף החינוך העירוני תהליך תכנון ופיתוח שנמשך כשנתיים, ובשיתוף משרד החינוך קיבל המיזם את האישור הרשמי.

ב״אלפא״ ילמדו התלמידים את כלל מקצועות הליבה וייגשו לבגרויות, אך שיטות הלמידה, ההוראה וההערכה יהיו שונות מהמקובל כיום. בית הספר יתמקד בפיתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית, למידה עצמאית, עבודת צוות, אוריינות בינה מלאכותית, יזמות, מנהיגות ומעורבות חברתית.

המודל הפדגוגי ישלב למידת STEM, שפות, מחקר ויזמות באמצעות כלי AI, לצד התנסות מעשית בפרויקטים קהילתיים וטכנולוגיים. התלמידים יזהו אתגרים אמיתיים במרחב העירוני ויפתחו עבורם פתרונות, תוך חיבור בין הלמידה לבין החיים עצמם.

המורים ישמשו גם כמנטורים ומלווים אישיים, וכל תלמיד ותלמידה יקבלו מסלול התפתחות מותאם אישית.

הקמת בית הספר מצטרפת לשורת מהלכים פורצי דרך שהובילה עיריית רמת גן בשנים האחרונות, בהם הטמעת לימודי בינה מלאכותית בבתי הספר היסודיים והשקת הצ’אט העירוני הראשון בישראל המבוסס AI.

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן אמר “עולם החינוך נמצא בעיצומה של מהפכה, והאחריות שלנו היא להכין את ילדות וילדי רמת גן לא רק למבחנים של היום, אלא לאתגרים ולהזדמנויות של המחר. ‘אלפא’ הוא הרבה יותר מבית ספר חדש, הוא תפיסת עולם חינוכית חדשה. בעידן שבו בינה מלאכותית משנה את הדרך שבה אנחנו חיים ועובדים, עלינו לפתח אצל התלמידים לא רק ידע, אלא גם את היכולות האנושיות שאף טכנולוגיה לא תוכל להחליף כמו חשיבה, יצירתיות, מנהיגות, אחריות ויכולת לעבוד עם אחרים. לא רק ללמד על העתיד אלא לבנות אותו.״

הרשמה בקישור: https://event.gostreaming.tv/live/rg/  (הקישור יפתח רק בזמן הוובינר)

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

"לא חוזר מבלי לבצע": המהפך המטורף של הרץ מרמת-גן

כשמדדי לחץ הדם של גילי בינג טיפסו לפני כשנה וחצי למספרים מבהילים של 240/140, בעודו מצא את עצמו מרותק למיטת בית החולים במשך חמישה ימים תחת השגחה רפואית צמודה, הוא הבין שמשהו בחייו חייב להשתנות -ומהר!

איש העסקים ששקל אז 138 קילוגרמים, קיבל את מה שהוא מכנה "סטירת לחי מהחיים". פחות משנה וחצי לאחר מכן, האיש שאיבד את האוויר בריצה קצרה, כבר חרך את המסלול במרתון מלא, ובחודש שעבר אף ניפץ את השיא האישי שלו ב-21 דקות שלמות (!)

שמישהו ינסה לעצור אותו

גילי (48), תושב קריית קריניצי ברמת גן ואב לשלושה, מנהל כיום שגרה אינטנסיבית כאיש עסקים בתחום הביטחוני. בעברו שירת ביחידת דובדבן ולאחר מכן בשב"כ, שם שמר על כשירות בסיסית של עמידה במבחני מאמץ למרחקים קצרים.

אלא שעם השנים, הלחץ היומיומי עשה את שלו. הכושר הלך ודעך, והמשקל הלך וטיפס עד לשיא משמעותי של 145 קילוגרמים.

בתקופת הקורונה, כשחיפש תעסוקה, החל גילי לרוץ באופן עצמאי ללא מאמן.

הריצות החובבניות צברו תאוצה והובילו אותו להישג מרשים, כשזכה לראשונה להשלים את מרתון תל-אביב המלא לראשונה בשנת 2022.

אלא שהתפנית הבאה בעלילה הייתה מורכבת בהרבה. בדצמבר 2024, בעקבות משבר עסקי, חזר גילי למשקל גבוה של 138 קילוגרמים. הגוף כפי שהוא מתאר, אותת לו 'לעצור' בצורה הדרמטית ביותר, כולל אשפוז חירום בטיפול מואץ בבית החולים אליו הובהל במהרה.

גילי בינג בתחילת דרכו - במרוץ הראשון. צילום: תומר וסרמן
גילי בינג בתחילת דרכו – במרוץ הראשון. צילום: תומר וסרמן

"שם דפקו לי בדלת ואמרו לי 'תתעורר'", משחזר גילי את רגע המשבר. "זו הייתה סטירת לחי של ממש כל האירוע הזה. הבנתי שאני חייב לקחת את עצמי בידיים ולעשות שינוי".

המפגש מהעבר שהצית את הניצוץ

לאחר תקופה של מעקב רפואי וניסיונות להבין את המצב הקיים, באפריל 2025 הבחין גילי בפוסט בפייסבוק של תומר וסרמן, מנהל קבוצת ריצה בקריית אונו, ומי שהכירו מימי שירותו בצבא בסוף שנות ה-90.

"התעניינתי ופניתי אליו, אבל הייתי חסר ביטחון", מספר גילי. "הסברתי לו שאני פשוט לא בכושר ואחרי משבר רפואי עמוק. הצבתי יעד שנראה לי אז רחוק: להגיע לריצת 12 קילומטר בקצב 7 לדקה. תומר פשוט אמר לי 'תתחיל'. ואצלי, כשאני מציב לעצמי מטרה – אין דבר שיעצור אותי. המנטליות מבחינתי הייתה ברורה: לא חוזרים בלי לבצע".

ומאז הכל היסטוריה. גילי הצטרף לקבוצת הריצה ונכנס למשטר אימונים קפדני ומבוקר: אימון כוח ושני אימוני ריצה בשבוע, לצד אימון עצמאי מדי שבת. לאורך כל הדרך הוא הקפיד לשמור על דופק תקין ולהתאמן בצורה מחושבת מבלי 'להשתולל', במיוחד לאור ההיסטוריה הרפואית שלו. המשקל, בהתאמה, הלך וירד בעקביות.

המבחן המעשי הראשון הגיע ב-30 במאי 2025. תומר ביקש מגילי להצטרף למרוץ קריית אונו ל-10 קילומטרים. גילי היה מהוסס, אך התייצב. "השלמתי את המרוץ באחד המקומות האחרונים בזמן של 1:14 שעות", הוא נזכר. "סיימתי בלי אוויר ובלי ביטחון, אבל עם שמחה מסוימת בלב שהצלחתי לסיים אותו".

מאותה נקודה, קצב ההתקדמות השתנה לחלוטין. לצד מתכונת אימונים אינטנסיבית למדי הכוללת 5-6 אימונים בשבוע, אבן הדרך הבאה הייתה חצי מרתון "עגור", אותו סיים בתוצאה מרשימה של 2:12 שעות. "שאלתי את תומר – מפה, לאן? הוא ביקש שאחליט. יחד החלטנו שמתקדמים יחד למרתון תל-אביב המלא. הביטחון, התשוקה וחדוות העשייה מיד חזרו אליי בגדול".

בדרך ליעד הגדול הספיק להשלים גם את חצי המרתון המדברי באילת, ובסוף פברואר האחרון התייצב שוב על קו הזינוק של מרתון תל-אביב. המרוץ התקיים ב-27 בפברואר, יום אחד בלבד לפני פרוץ מבצע "שאגת הארי". "כל השבועיים שלפני המרוץ התפללתי שטראמפ ישמור על איפוק ויחכה לפחות עד שיסתיים המרוץ", מחייך גילי, "לשמחתי, הוא באמת הקשיב לי".

גילי חצה את קו הסיום של המרתון המלא לאחר 4:30 שעות. "בשבילי זה היה אושר עילאי והתרגשות מטורפת. ההרגשה בקו הסיום הייתה שמחה פנימית שפשוט אי אפשר להסביר אותה. זר לא יבין זאת – לא את ההכנה הסיזיפית, לא את השבוע המתוח שלפני, ובטח שלא את הרגע שבו אתה עובר את קו הסיום".

גילי בינג. צילום: באדיבות מרתון בנק לאומי תל אביב
גילי בינג. צילום: באדיבות מרתון בנק לאומי תל אביב

סוגר מעגל

לפני כשבועיים (30 במאי 2026), בדיוק שנה לאחר אותו מרוץ מהוסס ומתיש בקריית אונו, סגר גילי במשקלו החדש שירד לטווח דו-ספרתי (96 קילוגרם) מעגל מטורף במרוץ הרצליה ל-10 קילומטרים. הוא חצה את קו הסיום וקבע שיא אישי חדש עבורו של 53:02 דקות, שיפור בלתי נתפס של 21 דקות באותו המרחק בדיוק בתוך שנה אחת בלבד.

"זו גולת הכותרת של התקופה הזו", הוא מספר בגאווה. "המסר שלי לכולם הוא שאין דבר העומד בפני הרצון. מי שיכול, שיציב לעצמו יעדים ויעמוד בהם. אין ספק שהריצה המקצועית היא עבודה סיזיפית וקשה, אבל הריצה הפכה לתרפיה שלי. אם פעם הייתי אומר 'אין לי זמן', היום יתהפך העולם – קודם כל ארוץ בבוקר, ורק לאחר מכן אתחיל את יום העבודה. זה כיום האוויר לנשימה שלי".

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

מציאות חדשה בלב רמת גן: פרויקט "אאורה הרואה" משדרג את פני הרחוב המיתולוגי ונכנס לשלבי אכלוס

רחוב הרא"ה המיתולוגי ברמת גן הולך ולובש בימים אלו פנים חדשות. פרויקט "אאורה הרואה", מיזם ההתחדשות העירונית המבטיח הגיע לרגעי השיא שלו עם הכניסה לשלבי אכלוס. מדובר בפרויקט "משנה מציאות" של ממש ברחוב הרא"ה הכולל שלושה בנייני מגורים בני 13 קומות ובהם 240 יחידות דיור. בבסיס הבניינים הוקם מרכז מסחרי מגוון ומודרני המעניק חוויית חיים אופטימלית "מתחת לבית".

מיקום מנצח בלב הפועם של העיר

"אאורה הרא"ה ממוקם במיקום אסטרטגי המבטיח נגישות גבוהה לנתיבי תחבורה מרכזיים כמו ציר ז'בוטינסקי ותחנת הרכבת הקלה (הקו האדום) המחברת בין רמת גן, תל אביב, פתח תקווה ובת ים", מציין יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה. "דיירי הפרויקט ייהנו מקרבה רבה למוסדות חינוך מובילים והם נמצאים במרחק הליכה קצר ממוקדי העניין המרכזיים של העיר: מרכז מרום נווה, תיאטרון רמת גן, מרכז התרבות, בית עמנואל, הספרייה העירונית, בית ספר הלל ובית צבי. מעבר לכך הם יוכלו למצוא  מתחת לבית  בתי קפה, מעדניות ומסחר רחוב. זוהי מעטפת שלמה של איכות חיים וקהילתיות חמה."

קהל איכותי במיוחד

מראשיתו משך אליו פרויקט "אאורה הרואה" קהל איכותי במיוחד ולמעשה רוב הרוכשים בפרויקט קנו דירות למגורים (ולא להשקעה), ביניהם ניתן למצוא כוחות ביטחון, משרתי מילואים ואנשי הייטק. בין השכנים החדשים תוכלו למצוא גם את הגיטריסט המפורסם אבי סינגולדה, שרכש בפרויקט שלוש דירות עבורו ועבור בניו.

בעוד הפרויקט מתחיל להתמלא בחיים, נותרו כעת למכירה דירות 5 חדרים מרווחות ופנטהאוזים מיוחדים המציעים חוויית מגורים יוצאת דופן עם מרפסות רחבות ידיים ומפנקות במיוחד, בשטחים שבין 60 ל-100 מ"ר. באאורה ירדו כאן לפרטים הקטנים ביותר והדירות  נהנות מתכנון קפדני לניצול אופטימלי של החלל, חדרי אמבטיה עם אוורר טבעי, ועוד.

אאורה ורמת גן: סיפור של התחדשות

"הפרויקט שלנו ברחוב הרא"ה הוא חלק מהתפיסה האסטרטגית של חברת אאורה, הרואה ברמת גן יעד מרכזי להתחדשות עירונית", משתף אטרקצ'י. "רמת גן היא אחת הערים החזקות, המבוקשות והאיכותיות בישראל ואנו מתרגשים לקחת חלק מכריע בשינוי פני העיר. מלבד פרויקט "אאורה הרא"ה", החברה מקדמת בעיר פרויקטים משמעותיים נוספים כמו פרויקט "אמפייר" ברחוב בן גוריון ופרויקט "אאורה רמת חן החדשה" כשפרויקטים נוספים בעיר נמצאים בקנה."

אאורה הרואה רמת גן בטנר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

טרנד "ארונות הנתינה" כובש את רמת גן

טרנד חדש, ירוק ומרגש שוטף בתקופה האחרונה את רחובות העיר רמת גן: מיזם "ארונות הנתינה" הולך ומתרחב, ומציב ברחבי השכונות ארונות רחוב מעוצבים המציעים לציבור בגדים, משחקים וכלי בית. בגדי תינוקות ילדים ונוער המיזם מבוסס על עיקרון פשוט: מי שיש לו מביא, ומי שצריך לוקח.

הסנונית האחרונה במיזם נחנכה לאחרונה ב"בית דורון" שבשכונת הראשונים, שם נפתח ארון נתינה חדש לרווחת התושבים. הארון מצטרף לרשת קהילתית הולכת וגדלה: ארון נתינה לפריטי תינוקות וילדים במרכז מרום נווה, בית נתינה לפרטי נוער בתיכון בליך, וארון נוסף במרכז האוצרות ברחוב מנדס 67. וישנם עוד שני מתחמים שנמצאים בהקמה.

 

לארונות הנתינה ישנם יתרונות רבים, ובהם: המשמעות הסביבתית ועידוד שימוש חוזר;  חיסכון במשאבים וצמצום הזיהום, יתרון ערכי-חינוכי, יתרון חברתי-קהילתי.

 

"כל סוגי האנשים מגיעים לקחת בגדים מהארון", מספרת אלה פישר הירש, תושבת רמת גן ומתנדבת בארון הנתינה הקהילתי בעיר. "גמלאים מגיעים להשאיר ולקחת פריטים, אימהות נעזרות בארון עבורן ועבור הילדים, ועוברי אורח פשוט עוצרים ומניחים בו בגדים. אפילו חובבי אופנה מושבעים מגיעים לחפש כאן מציאות".

עם זאת, אלה מודה שהטמעת התהליך דורשת זמן: "אני יודעת שגם לי, באופן אישי, לקח זמן להיפתח לרעיון של לקיחת בגדים מארון ברחוב. בחנויות יד שנייה לאנשים אין בעיה לקנות, אבל לקחת ישירות מהרחוב,  זה מחסום פסיכולוגי שהתושבים עדיין עוברים. חלקם אולי עדיין מתביישים כי הקונספט חדש ברמת גן, אבל אנחנו לגמרי בדרך לשם. זה הרי הרבה יותר מכבד ונעים מאשר לאסוף בגדים מספסל".

כדי להפיג את החשש ולהפוך את החוויה למזמינה, המתנדבות משקיעות מאמץ יומיומי: "אנחנו מגיעות בכל יום כדי למיין את הבגדים, ומבקשות מהציבור להביא רק דברים איכותיים. המטרה שלנו היא ליצור 'ארון בוטיק' איכותי שאף אחד לא יתבייש לגשת אליו, ומתוך כך לקדם חשיבה סביבתית וירוקה יותר".

סגנית ראש העירייה, עינב בר כהן (סיעת רמת גן 1): "'ארון נתינה' הוא הרבה מעבר לרהיט, הוא סמל לקהילה חזקה שיודעת לתת ולשלב בין קיימות, חינוך ושותפות. המיזם הזה מוכיח שמה שחיוני פחות לאחד, הוא אוצר עבור אחר. אני גאה בתושבי שכונת ראשונים שמובילים את החזון הזה יחד עם המרכז הקהילתי של 'בית עמנואל', שמצידו מהווה בית חם לכל יוזמה מקומית. תודה עמוקה לראש העיר כרמל שאמה הכהן על התמיכה והאמונה, ולמחזיק תיק איכות הסביבה ישראל זרי על המחויבות הירוקה. יחד, הפכנו חזון למציאות קהילתית מרגשת".

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לקראת מופעי הענק של עומר אדם באצטדיון רמת גן: מפת חסימות הכבישים המלאה

משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת רצף ההופעות של עומר אדם שיתקיימו החל מהיום (שלישי עד חמישי) באיצטדיון רמת גן. כדי למנוע קריסה תחבורתית, תופעל תוכנית חסימות מדורגת החל משעות אחר הצהריים ועד לפיזור הקהל באישון לילה. הנה כל ההנחיות ורשימת הרחובות שייחסמו.

משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת המופעים של האומן עומר אדם, שיערכו השבוע בתאריכים 9/6-11/6 (ג'- ה') באיצטדיון רמת גן.

במסגרת ההיערכות יתפרסו שוטרי מרחב דן בסיוע כוחות נוספים, סדרנים ומאבטחים, באזור איצטדיון רמת גן. השוטרים יפעלו לשמירה על הסדר הציבורי והביטחון, לאבטחת הקהל ולהכוונת התנועה באזור.

הסדרי התנועה וחסימות הכבישים

שלב הכינוס – בין השעות 17:00–21:00

החסימות יבוצעו באופן מדורג ובהתאם לעומסי התנועה והצורך המבצעי:

חסימת גשר מבצע קדש, בהתאם לצורך.

חסימת הגישה מצומת ראול ולנברג-שיטרית בתל אביב מכיוון צפון, והכוונת התנועה לרחוב שיטרית.

חסימת רחוב שיטרית בתל אביב לפני המנהרה והכוונת התנועה לרחוב ראול ולנברג.

חסימת התנועה מאם המושבות לכיוון רחוב ששת הימים – מבצע קדש בבני ברק והכוונת התנועה צפונה.

חסימת התנועה מצומת אם המושבות – המכבים והכוונת התנועה לרחוב הירקון בבני ברק.

ממסוף האוטובוסים בקניון איילון תתאפשר יציאה לרחוב ששת הימים לכיוון מזרח ומערב לאוטובוסים בלבד.

קווי אוטובוס באזור מבצע קדש והיקף האצטדיון יופנו לדרכים חלופיות.

לבאי קניון איילון: היציאה מהחניון תתאפשר דרך גשר מבצע קדש לכיוון צפון בלבד. היציאה דרך רחוב ששת הימים תיחסם.

שלב הפיזור – בין השעות 22:30–24:00

היציאה מגשר מבצע קדש פינת הלח”י תתאפשר לכיוון צפון בלבד.

חסימת הגישה מצומת ראול ולנברג – שיטרית מכיוון צפון וממזרח, לרבות המנהרה, והכוונת התנועה צפונה.

חסימת התנועה מאם המושבות לכיוון מערב ועד רחוב בן גוריון ברמת גן.

חסימת הפנייה שמאלה מרחוב ששת הימים לרחוב מבצע קדש והכוונת התנועה לאם המושבות ולכביש 4 צפון/דרום.

חסימת רחוב אבוחצירא בבני ברק מרחוב הירקון לכיוון צפון. התנועה תופנה לכיוון מזרח או מערב.

חסימת רחוב בן גוריון ברמת גן, מרחוב ז’בוטינסקי ועד רחוב אבא הלל, לכיוון צפון.

חניה ותחבורה ציבורית

משטרת ישראל ממליצה לציבור לעשות שימוש בתחבורה הציבורית, אשר תתוגבר לטובת באי המופעים. למגיעים ברכב פרטי יעמדו לרשות הקהל החניונים הבאים:

אזור התעשייה בני ברק – מתחם דן דיזיין, רחוב הלח”י.

חניוני קניון איילון (מזרחי ומערבי), רחוב ששת הימים.

חניון האצטדיון והאתלטיקה הדר יוסף, רחוב שיטרית תל אביב.

חניון רפידים, רחוב רפידים תל אביב.

חניון גני התערוכה, רחוב איזיק רמבה תל אביב.

חניוני הספורטק, הגולף ורידינג, רחוב רוקח תל אביב.

הנחיות ביטחוניות – מה אסור להכניס?

הכניסה למתחם האירוע תתאפשר בכפוף לבידוק ביטחוני קפדני. חל איסור מוחלט להכניס למתחם את הפריטים הבאים:

נשק מכל סוג: לרבות אקדחים, נשק ארוך, ונשק קר כגון סכינים, אולרים, אגרופנים, שרשראות וכל חפץ חד או מסוכן. לא תתאפשר הפקדת נשק במקום.

אלכוהול: אין להביא שתייה אלכוהולית מכל סוג. שתיית אלכוהול מחוץ לשטחי האירוע ובחניונים אסורה בהחלט.

זכוכיות ופירוטכניקה: בקבוקי וכלי זכוכית, מכלי גז, ואמצעי פירוטכניקה מכל סוג (נפצים, לייזרים, חומרי נפץ וכיוצא באלה).

בעלי חיים: לא תותר כניסת חיות מכל סוג (למעט כלבי נחייה).

אמצעי תחבורה אישיים: חל איסור להכניס אופניים רגילים וחשמליים, קורקינטים, סוללות לאופניים וקסדות.

מהמשטרה נמסר: "הציבור מתבקש להישמע להוראות השוטרים, הסדרנים והפקחים בשטח ולהתעדכן בהסדרי התנועה טרם היציאה לדרך. הקפדה על ההנחיות תסייע בקיום האירוע באופן בטוח ומהנה לכולם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

רמת גן: החלה הריסת המבנה האחרון שנפגע מהטיל ברחוב תרצה

מתחם רחוב תרצה ברמת גן משנה את פניו. כחלק מתהליך שיקום נזקי המלחמה בעיר, החלו הבוקר (ראשון) עבודות ההריסה של הבניין ברחוב תרצה 5א', המהווה את המבנה השישי והאחרון שהוגדר כמסוכן לפינוי. תהליך ההריסה צפוי להימשך מספר ימים, כאשר בסופו יפנה המתחם את מקומו לתוכנית התחדשות נרחבת הכוללת מגדלי מגורים חדשים, פארק ושטחי ציבור.

עיריית רמת גן החלה היום (ראשון, 7.6), בביצוע עבודות להריסת הבניין ברחוב תרצה 5א', שנפגע מפגיעה ישירה של טיל איראני במסגרת מבצע "עם כלביא" והוגדר כמבנה מסוכן על ידי גורמי המקצוע והמהנדסים.

הבניין ברחוב תרצה 5א' הוא בניין נוסף, השישי במספר, שנהרס במסגרת שיקום וחידוש המתחמים שנפגעו בפגיעות הישירות בעיר. ימים בודדים לאחר הפגיעה, ועוד בזמן מבצע "עם כלביא", העירייה כבר הרסה חמישה בניינים במתחם שהוגדרו כמסוכנים ומטים לנפול.

מהעירייה נמסר כי תהליך ההריסה הנוכחי צפוי להימשך מספר ימים. הציבור מתבקש לגלות סבלנות, שכן במהלך ימי העבודות צפויה תנועה של כלים כבדים באזור השכונה.

במקביל לפעולות ההריסה והפינוי, עיריית רמת גן מקדמת עבור המתחם תוכניות מואצות להתחדשות ובנייה מחדש, לאחר שנכנסו למסלול 'חוק שיקום נזקי מלחמה'.

במסגרת התכנון המקודם במתחם צפויים לקום שני מגדלי מגורים חדשים, לצד שטחי ציבור, מבנה ציבור, גינה ופארק שכונתי. המטרה היא בניית דירות חדשות הכוללות ממ"דים וסטנדרטים עדכניים של בטיחות ובנייה, שיעניקו ביטחון מלא לתושבים.

אירוע הנפילה הותיר פצע פתוח בלב העיר. בפגיעת הטיל הקטלנית ב-13.6.2025 נהרגה תושבת העיר, אתי אנג'ל כהן ז"ל. ארבעה חודשים לאחר מכן נפטר גם בן זוגה, תושב העיר אהרון מזרחי ז"ל (76), שנפצע באורח קשה בעת הפגיעה ונאבק על חייו. עיריית רמת גן זוכרת, כואבת ומוקירה את זכרם.

הריסת בנין ברחוב תרצה 5א ברמת גן. צילום: אורן אלון
הריסת בנין ברחוב תרצה 5א ברמת גן. צילום: אורן אלון

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "מדינת ישראל והעיר רמת גן עברו אירועים קשים ומורכבים, אבל עם הרבה חוסן, אחדות וערבות הדדית רמת־גנית הצלחנו להתמודד עם האתגרים. היום אנחנו הורסים כאן בניין, אבל מסתכלים קדימה. בשטח שיתפנה נקדם הקמת מגדלי מגורים חדשים לצד שטחים ציבוריים משמעותיים לרווחת התושבים.

כל הפרויקט הזה יקודם במסלול מואץ של התחדשות עירונית, וזו בשורה אדירה לתושבי המתחם שיזכו לדירות חדשות עם ממ"דים, לצד גינה ציבורית ופארק חדש שיוקם בשכונה.

החוסן העירוני של רמת גן הוכיח את עצמו בצורה חסרת תקדים."

מהנדסת העיר, סיגל חורש: "השלמנו הריסה של מספר מבנים שנפגעו, וכעת אנחנו מבצעים את הריסת המבנה האחרון במתחם. הפרויקט יקודם במסלול מואץ של התחדשות עירונית".

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

פשיטה ברחוב רש"י ברמת גן: חשד לבית בושת מחתרתי

פעילות נחושה של כוחות המשטרה במרחב דן הובילה לחשיפת דירה, ששימשה על פי החשד כבית בושת בתוך בניין מגורים ברמת גן. בפשיטה על המקום, הממוקם ברחוב רש"י בעיר, עצרו השוטרים חשודה לצד שוהה בלתי חוקי שנמצא במקום. בעקבות הממצאים, הופעל חוק הגבלת שימוש במקום לשם מניעת עבירות, והדירה נסגרה בצו מנהלי.

מדוברות המשטרה נמסר: "במסגרת המאבק נגד תופעת הזנות והפעלת בתי בושת, המהווים מחולל פשיעה בתחומי מחוז ת"א, ביום ד' נערך צו חיפוש במסגרתו חשפו השוטרים בית בושת מחתרתי בבניין מגורים ברחוב רש"י ברמת גן.

השוטרים עצרו את מחזיקת המקום (42, בת ים) ושוהה בלתי חוקי 21 (עקרבה) והם הובאו לחקירה בתחנת המשטרה.

במסגרת החקירה שמתנהלת, פעלו שוטרי הרישוי לסגירת הדירה ואמש חתם מפקד מחוז תל אביב ניצב חיים סרגרוף על צו סגירה למקום עפ"י סעיף 3(א) התשס"ה, לחוק הגבלת שימוש במקום לשם מניעת ביצוע עבירות, למשך 30 ימים החל מיום 28.5.26 עד לתאריך 27.6.26 (כולל)".

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

תפריט נגישות