שבת , אפריל 20 2024

עיריית גבעתיים נערכת לתפילות חגי תשרי במתווה מיוחד

בצל משבר הקורונה והאיסור על התקהלויות ותפילות המוניות בבתי הכנסת, נערכים בעיר למצוא מתווה מיוחד שיאפשר את חוויית התפילה בצורה מסוגרת ובטוחה. ראש העיר: "פועלים למצוא פתרונות לא שגרתיים כדי לאפשר לקהל לחוות את אווירת חגי תשרי"

סליחות בבית כנסת (צילום: ר"ג ניוז)
בית כנסת ברמת גן. צילום ר"ג ניוז

בכל שנה המוני בית ישראל מתכנסים בבתי הכנסת לתפילות חגי תשרי ובמיוחד בערב ראש השנה וביום הכיפורים.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


בצל משבר הקורונה והאיסור על התקהלויות ותפילות המוניות בבתי הכנסת, נערכה עיריית גבעתיים במתווה מיוחד שהוכן על ידי אנשי המקצוע העירוניים  למתווה מיוחד שיאפשר לציבור המתפללים לחוות את חווית התפילה במקומות פתוחים בצורה מסודרת ומאובטחת.

לפי המתווה שנבנה על ידי אנשי המקצוע בעירייה הוכשרו  כ-11 מתחמים בשטחים ציבוריים בכל רחבי העיר אשר יוכלו לתת פתרונות למתפללים במרחב הפתוח תוך הקפדה על כל הכללים המחויבים בימים אלה. למען נוחות המתפללים יוצבו כסאות, מאוורים או מצננים וכן פתרונות הצללה כגון אוהלים.

על פי הנוהל העירוני בכל מתחם יוגדר אחראי קורונה שיוכשר ויתודרך על ידי ממוני הקורונה העירוניים. באחריות אחראי המתחם יהיה לבדוק לוודא כי במתחם יוצב כל המכשור הנדרש לשם בדיקת חום גופם של כל המשתתפים והשוהים במקום וכן תיאכף עטית מסיכה כלפי כל המשתתפים והשוהים. בנוסף לכך כל השוהים במקום ימלאו הצהרות בריאות ויוקפד כי ישמרו הקפסולות לפי ההנחיות והתו הסגול כך שלא יהיו יותר מ- 10 מתפללים בחלל סגור ו- 20 בחלל פתוח.

צילום: עיריית גבעתיים
צילום: עיריית גבעתיים

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק :”אנו נמצאים בימים לא פשוטים, בטח לאור הקרבה לחגי תשרי ומצב התחלואה במדינה. בימים לא פשוטים מנסים למצוא פתרונות לא שיגרתים ולכן אנו הכנו מתווה שיאפשר לקהל הרחב ליהנות מהאפשרות להתכנס יחד בצורה מסודרת ולחוות את אווירת חגי תשרי”.

מושיק גולדשטיין סגן ראש עיריית גבעתיים: “לא כך קיווינו לחגוג את חגי תשרי, אך יחד עם זאת, לקראת הימים הנוראים הקרבים ובאים המדור למורשת ישראל בעירייה בשיתוף בתי הכנסת נערכו לפי תקנות התו הסגול. כדי לאפשר לכמות גדולה של מתפללים הפוקדים את בתי הכנסת בחגים, הוכנו מתחמי תפילה מיוחדים הכוללים אוהלים, הצללות, מזגנים מאוורים וכיסאות עבור המתפללים. בדרך כלל אנו דואגים לניקיונות וסידור בתי הכנסת אך עקב מגפת הקורונה נאלצנו לשנות ממנהגנו ולהכין גם מתחמי תפילה מיוחדים ובטוחים”

המיקומים המאושרים לתפילות ברחבי העיר:

  1. בית הכנסת גבורת מרדכי רחוב הרצוג 32 גבעתיים
  2. רחבת קניון גבעתיים
  3. רחבת תיאטרון גבעתיים, רח’ ליא קניג 1
  4. בית ספר אמונים רחוב צה”ל 7
  5. בית הכנסת “היכל משה” רח’ טייבר 27-29
  6. בית הספר ברנר – רח’ התע”ש 22
  7. רחבת בית ראשונים גורדון 24 – (רק בתפילות יום כיפור)
  8. בית הכנסת עין יעקב – רח’ שינקין 43
  9. בית הכנסת רבי מאיר בעל הנס- רח’ אידמית 1
  10. בית הכנסת בית ט”ל – רח’ כצנלסון 68 גבעתיים
  11. בית אלון –  אילת 8 גבעתיים– (רק בתפילות יום כיפור)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות