יום רביעי , דצמבר 11 2024

פתרון מהיר לפקקים? אושרו קווי מטרונית מהירים בין רמת גן וגבעתיים לתל אביב

כחלק מאישור תקציב 2025, משרד התחבורה מקדם תוכנית למערכת אוטובוסים מהירה ורבת קיבולת, שתקבל עדיפות משמעותית על פני התחבורה הפרטית ותיפרש בשנים הקרובות. המערכת תאפשר הגעה מהירה יותר לתוך תל אביב ותתממשק עם הרכבת הקלה. ההשקעה הצפויה: כ-20 מיליארד שקלים

המטרונית. תציל את גוש דן מהפקקים? | צילום אילוסטרציה: Canva
המטרונית. תציל את גוש דן מהפקקים? | צילום אילוסטרציה: Canva

כחלק מתוכנית ארצית שמטרתה קידום התחבורה הציבורית על פני רכבים פרטיים, אושרו קווי תחבורה מהירים להסעת המונים (BTR), שאמורים לקבל תיעדוף משמעותי ולאפשר תחבורה מהירה של כמיליון וחצי תושבים, בקווים ייעודיים. ביניהם קישור גוש תל אביב, רמת גן, גבעתיים ובני ברק.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


המערכות הסעת המונים על גלגלים (BRT – Bus Rapid Transit), מבוססות על אוטובוסים מהירים ורבי קיבולת כדוגמת המטרונית, וצפויות להשתלב ביחד עם הרכבת, הרכבות הקלות והמטרו ביצירת פתרון תחבורה ציבורית מהותי.

שילוב המערכת צפוי להתקיים בשנים הקרובות, ויבוצע על ידי חברת נתיבי איילון.

לדברי משרד התחבורה, יתרונותיה של מערכת ה-BRT הם שימוש בנתיב בלעדי ופנוי במרבית הצירים, ניהול קווי שירות בזמן אמת, העדפה ברמזורים וחוויית נוסע משודרגת, לצד תהליך הקמה קצר משמעותית, עלויות נמוכות וצמצום ניכר של ההפרעה לתנועה השוטפת במהלך העבודות.

בנוסף לקו הצהוב של הרשת המתהווה שיקשר בין את מרכזי הערים של גבעתיים, רמת גן, בני ברק ותל אביב.

צפויה הטמעה של המערכות האלו גם במקומות נוספים בארץ כקו הקריות (יחצה את הקריות ממזרח למערב), קו נתניה-הרצליה (יתחבר לקו הירוק של המטרו), קו אריאל – ראש העין – אלעד – פתח תקווה (שתתחבר לרכבת הקלה בפתח תקווה), מטרונית של איזור השרון, יבנה-רחובות, אופקים – באר שבע, אשדוד – אשקלון, קו רמון – אילת.

אנחנו בצהוב. הקווים הצפויים של מערכת ההיסעים ההמונית. באדיבות משרד התחברה
אנחנו בצהוב. הקווים הצפויים של מערכת ההיסעים ההמונית. באדיבות דוברות משרד התחברה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא”ל (במיל’) מירי רגב, אמרה לאור שילוב הפרויקט בתקציב:

“תחבורה ציבורית יעילה ומהירה היא הפתרון היחיד שיכול להוציא את מדינת ישראל מהפקקים, לצד תרומה ענקית לאיכות הסביבה, להורדת יוקר המחיה ולבטיחות בדרכים. לצד מערכות הסעת המונים כמוה רכבת והרכבת הקלה, אשר פועלות ביעילות רבה אך הקמתן כרוכה בזמן רב, עלויות גבוהות והפרעה ממושכת לתנועה, מערכות BRT, או ‘רכבת על גלגלים’, ניתנות להקמה בזמן בעלות נמוכים משמעותית, ולספק פתרון מעולה במקומות שבהם היקף הנוסעים אינו מתאים לרכבת”.

מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן-זקן:

“במקביל למערכות הסעת ההמונים הגדולות שאנו מקדמים, ובהן רכבת קלות, המטרו וחיבור מסילתי מקרית שמונה ועד אילת, באזורים רבים הפתרון המתאים הוא מערכת BRT אשר ניתנת להקמה בלוחות זמנים קצרים ובתקציב נמוך, ומספקת פתרון מצוין לצרכי התושבים במטרופולין. התוכנית שאנו מקדמים בימים אלה יחד עם נתיבי איילון כוללת מערכות BRT המכסות את כל חלקי הארץ, ומספקות מענה תחבורתי יעיל ומהיר לתושבים לצרכי תעסוקה, לימודים, בריאות, מסחר ופנאי”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות
לקריאת כל התגובות

2 comments

  1. מבלבלים את המוח. אולי מצאו איזה יהלום לפרנס אותו.

  2. זה בדיוק מה שגורם לפקקים האוטובוסים. הפקקים כאן ישארו לנצח אם לא יחפרו מנהרות .השאר בזבוז כסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

פרוייקט אומאמי של קרסו בקריית אונו קרדיט צילום pigmentמוקטן

הזדמנות אחרונה לקחת חלק באומאמי- חווית מגורים לאוהבי הבישול והאירוח בקריית אונו

תפריט נגישות