יום שישי , אפריל 19 2024

עתיד המעבר של אוניברסיטת בר אילן לגבעת שמואל בסכנה

עיריית רמת-גן לבג"צ: תקלות חמורות בעבודת הוועדה שדנה בבקשת גבעת שמואל להעביר את אוניברסיטת בר אילן לשטחה

אוניברסיטת בר אילן

עיריית רמת-גן עתרה לבג”צ בדרישה להתערב בעבודת הוועדה הגאוגרפית שדנה בבקשתה של עיריית גבעת שמואל להעביר לשטחה את אוניברסיטת בר אילן, עקב טענות לתקלות חמורות בהתנהלותה. כזכור, אוניברסיטת בר אילן דורשת להישאר תחת תחומה המוניציפלי של רמת-גן ומסרבת לחלוטין להעברתה לגבעת שמואל. 


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


בעתירה, שהוגשה באמצעות ד”ר דודי תדמור ועו”ד נופר פלדה ממשרד תדמור ושות’ פרופ’ יובל לוי ושות’, מתארת עיריית רמת-גן התנהלות בעייתית לכאורה של הוועדה. העירייה דורשת כי הוועדה לא תמשיך לפעול בשנת בחירות מוניציפאליות. היא גם מבקשת מבית המשפט להתערב בכשלים החמורים שנפלו לדבריה בעבודת הוועדה.

בעתירה מתואר כי גבעת שמואל מנסה מידי כמה שנים לנכס לעצמה את אוניברסיטת בר אילן. זאת למרות ההצלחה הגדולה של האוניברסיטה כחלק מרמת-גן, ולמרות ההתנגדות המוחלטת של האוניברסיטה למהלך כזה, שאין לו שם הצדקה עניינית. לאורך השנים נדחו בקשותיה של גבעת שמואל שוב ושוב. 

הבקשה בה דנה הוועדה כעת הוגשה בעצמה לפני כארבע שנים, וגדעון סער, שהיה בזמנו שר הפנים, בחר שלא לקדם אותה. באחרונה, למרות ששום דבר לא השתנה בנסיבות או במצב בשטח, צצה הבקשה על שולחן הוועדה הגאוגרפית אותה מנהל גבי מימון.

עיריית רמת-גן מעלה בעתירה טענות קשות נגד עבודת הוועדה בשנת בחירות מוניציפאליות, היא מסבירה ששינויי גבולות אחרים לא מתבצעים בשנת בחירות על פי הנחיית מנכ”ל משרד הפנים ועל פי המקובל. בנושא זה גם כתב לשר הפנים ח”כ יואב קיש (ליכוד), המכהן כיו”ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. 

העירייה גם מתארת מאמץ בעייתי ביותר של הוועדה ושל משרד הפנים להציג את עמדת הדרג המקצועי במחוז תל אביב במשרד הפנים, כאילו הוא תומך בבקשת גבעת שמואל, למרות שיש עמדה רשמית וכתובה של המחוז הדוחה את הבקשה מכל וכל. כשהוגשה הבקשה לפני קרוב לארבע שנים כתבה הממונה על המחוז דאז, גילה אורון, התנגדות קשה לבקשת גבעת שמואל, ודחתה את הרעיון במילים חדות ובוטות. למרבה ההפתעה, ולמרות שיש עמדה כתובה של המחוז השוללת את הבקשה, בדיוני הוועדה הופיע עובד מחוז זוטר והציג בחטף ובעל פה עמדה אחרת. 

בעתירה לבג”צ שהוגשה, מוחה עיריית רמת-גן נמרצות נגד התנהלות לא תקינה ואף משונה זו, וגם דורשת תשובות ענייניות לחששות העובדתיים הקשים שהעלתה בפני משרד הפנים נוכח התנהלות זו. לדברי רמת-גן בעתירתה, “הצטברות הנסיבות מלמדת כי הוועדה מתנהלת למטרה בעייתית מאד, שככל הנראה סומנה מראש” – וזאת בדרך בעייתית ביותר, המנסה להציג עמדה מתנגדת של דרג מקצועי, כאילו היא תומכת בשינוי גבולות בעייתי, חסר הצדקה – ושלא כנהגו אף בשנת בחירות מוניציפליות”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות