יום שישי , אפריל 19 2024

מנהיגה על הבמה – שלומית פונדמינסקי בראיון על המופע החדש

היוצרת והכוריאוגרפית שלומית פונדמינסקי יצרה מופע סולו המתחקה אחר דמותו של מנהיג. כיצד הוא נראה כשהוא לבד? ברגעים מכריעים של לקיחת החלטות שישפיעו על מיליוני אנשים? את הסולו המכונן מבצע הכוריאוגרף הבינלאומי ומנהל קבוצת המחול "פרסקו", יורם כרמי אשר חוזר לבמה לאחר 15 שנה.

שלומית פונדימסקי
שלומית פונדימסקי

מה הייתה ההשראה למופע? את מי ראית לנגד עינייך ולמה? 


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


אני חיה פה, אני מגדלת את הילדים שלי פה כך שברור שפוליטיקה מעסיקה אותי, ברור שמעניין אותי מי מנהיג אותנו”, אומרת הכוריאוגרפית והיוצרת שלומית פונדמינסקי (44) תושבת רמת גן, נשואה ואם לשניים. לאחרונה יצרה פונדמינסקי מופע מחול אשר נוצר בהשראת דמות המנהיג , איש בעל כח ושליטה. כיצד הוא נראה כשהוא לבד? ברגעים מכריעים של לקיחת החלטות שישפיעו על מיליוני אנשים? נושא שלא ספק, מסקרן את כולנו.


יעניין אותך גם –

רמת גן – תלמידים מציירים את השלום

כינים בראש שלך – כל הפתרונות שירחיקו מכם את החרקים המרגיזים


מה גרם לך ליצור מופע שהגיבור מגלם מנהיג בן ימנו?

“היה עבורי טבעי והגיוני לעסוק בנושא ולפגוש באותו מנהיג גם את הצד הפוליטי. העבודות שלי מדברות על הבית שלי. לעבודה הקודמת קראתי ‘אופרה טריטוריאלית’. היא עסקה בקולות הבלתי פוסקים שקיימים בארץ לגבי שטח, למי הוא שייך, מי קובע, מי מחליט ולמה. אני מתבוננת על המנהיגים שלנו היום ומחפשת מה מסתתר מאחורי המילים שנאמרות.

המילים נשמעות סתומות, חסרות. הפגיעה בציבור, היכולת להשתיק. אם זה את האיש הפשוט שמנסה למחות לשאול, אם זה ציבור שלם. החוויה שלי כשאני צופה במנהיגים שלנו היא שהם איבדו את היכולת לדבר, להתנהג, להתנהל ומצאו את הדרך לפגוע ולהחליש כמנגנון לחוזקה. בעבודה שלי חיפשתי כיצד להיכנס לתוך הפרטיות של אותו אדם חזק ששולט ולשאול לגבי חמלה ומוסר”.

את דרכה בעולם המחול החלה פונדמינסקי בגיל 5. “אמא שלי לקחה אותי לשיעור ניסיון במחול מודרני ואהבתי את זה, והמשכתי. בגיל 12 כבר ידעתי שזה המקום הטוב לי להיות בו, הבנתי שהדמיון שלי פועל עם תנועה”.

ולמרות זאת לאחר שירותה הצבאי החליטה לפנות אל לימודי קולנוע מתוך מחשבה שעליה לרכוש “מקצוע לחיים”, לאחר שנה של לימודים – פרשה.

“כל הסביבה שלי נורא תמכה בזה שאלך ללמוד משהו נוסף, חוץ ממחול, ובגיל 21 חשבתי שאולי יש בזה משהו, אולם די מהר הבנתי שאין לי מקום מאחורי המצלמה ומישהי שלמדה איתי קולנוע הלכה ללמוד מחול, זה העיר אותי, הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות ונרשמתי ללימודי מחול בסמינר הקיבוצים”.

שלומית פונדימסקי
שלומית פונדימסקי

 

לאחר לימודיה רקדה בקבוצת המחול של נועה דר ובשל נמרוד פריד. בהמשך ביקשה להיות עצמאית ויצרה עבודות בהרכבים קאמרים למחול. כיום היא מנהלת את בית הספר למחול “שלומבל”,  מנחה סדנאות מחול ומופיעה עם עבודותיה בישראל ובחו”ל ובנוסף, מנהלת אמנותית שותפה בפסטיבל “גוונים במחול” בסוזן דלל.

לקראת גיל 36 כשהיא מופיעה בפסטיבל ותחרויות בארץ ובעולם החליטה שזה הרגע להרחיב את המשפחה והביאה לעולם את בנה הראשון. “השיקול של מתי להביא ילד בהחלט נבע ממחשבה על יצירה, העבודה שלי והתפתחות. הגוף זה הכלי שלי לכל דבר, אני הופעתי בעולם, זכיתי בתחרויות, וזה היה רצף שהיה קשה לי להפסיק ולהגיד עכשיו זה קורה. ובכל זאת עשיתי את זה והייתי עם כל ילד כמעט שנתיים בבית, מתוך החלטה מודעת שככה נכון לי להיות שם ולגדל אותם מקרוב”.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות רמת גן להצטרפות
כל כותרות השבוע ישירות למייל –
הירשמו כאן


עם הילדים כמובן נדרשה הסתגלות חדשה לאורך החיים גם בעבודה. “אם לפני הילדים בעלי, שהוא מוזיקאי, ליווה אותי למופעים, נסע איתי לחו”ל וכו’, זה כבר לא יכול היה לקרות, מיעטתי לטוס והנסיעה הראשונה הייתה מאוד קשה, הבן שלי היה בן חמישה חודשים והגעגועים הרגו אותי.  מאז נדרשתי להכניס רקדנים להפקות שלי שיתפסו את מקומי ובנוסף, ההפקות גדלו, הייתי צריכה להגדיל את משמעות הפעילות שלי”.

 

שלומית ויורם צילום אפרת מזור
שלומית ויורם צילום: אפרת מזור

למה את מתכוונת?

“אני כוריאוגרפית עצמאית, איני חלק מלהקה. אני צריכה לגייס רקדנים, צוותי הפקה, הלבשה, תאורה וכמובן לשלם לכולם. לקח לי הרבה שנים לוותר על המחשבה המפחידה הזאת של להרים הפקה בעצמי, כי אם אני לא אעשה את זה אני בבעיה, הרבה שנים התפתלתי רק מהמחשבה על זה.

חרדה כללית קיומית כל הזמן קיימת כשאתה בעולם המחול ועצמאי, זה עולם לא פשוט, אבל בכל יום כמעט אני עושה משהו אחר, מלמדת, יוצרת סדנה, נמצאת בחזרות והעיקר הוא לעסוק במחול, בדבר שאני הכי אוהבת לעשות”.

המופע הקרוב שלה, MENTAL EXAMINATION STATUS SCAN-M.E.S.S ,(19-20/12/18) הנו מופע סולו בו ירקוד הכוריאוגרף יורם כרמי שהיה שותף ליצירה.  מדובר במופע ייחודי המשלב תנועה וטקסט.
המופע יערך במועדים הבאים: בימים רביעי, 19/12 ויום חמישי, 20/12 בשעה 21:00, בנוסף, יום שישי, 11.01.19 בשעה 14:00 בתיאטרון ענבל, במרכז סוזן דלל.
מחיר כרטיס: 100 ₪
הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5173711

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות