יום חמישי , אפריל 25 2024

נשיא אוניברסיטת בר-אילן: “בוחנים ניסוי בשאטל שיסע על מימן”

פרופ' אריה צבן נשיא אוניברסיטת בר-אילן ויוסי רוזן יו"ר המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה, הודיעו על שיתוף פעולה במסגרת מפגש של בכירים בתעשיית האנרגיה

צבן עם אורבך, אלי ורוזן ממכון האנרגיה
צבן עם אורבך, אלי ורוזן ממכון האנרגיה

הנעה על בסיס מימן עמדה במרכז המפגש של בכירי תעשיית האנרגיה שיזם המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה בשיתוף עם אוניברסיטת בר-אילן. לישראל יש את הכלים להיות מעצמת אנרגיה מתחדשת ולהוות מעבדה עולמית לחידושים פורצי דרך בתחום. המצב הפוליטי משפיע גם על תעשיית האנרגיה והיעדר ממשלה נבחרת היה הנושא עימו פתח את הדיון יוסי רוזן, יו”ר המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה, באירוע של פורום המנכ”לים והיו”רים בו לקחו חלק המנכ”לים הבכירים של תעשיית האנרגיה: “במצב שבו אנחנו נמצאים, ללא רגולטורים, קשה מאוד לקדם תהליכים אבל העולם צועד קדימה וגם אנחנו צריכים להיות יצירתיים ולעבוד בשיתוף פעולה”.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


יוסי רוזן הכריז על שיתוף פעולה עם אוניברסיטת בר-אילן, לה מחקר אקדמי פורץ דרך בתחום האנרגיה החליפית. ביוזמתו של פרופ’ אריה צבן התפתחו יחסי עבודה בתחומי האנרגיה ויוקמו קבוצות עבודה משותפות של נציגי המכון עם חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן. בכנס הרצו פרופ’ ליאור אלבז שמוביל את תחום המימן באוניברסיטה ופרופ’ דורון אורבך, ראש הקבוצה לאלקטרוכימיה באוניברסיטת בר אילן וראש המרכז הלאומי להנעה חשמלית.
בר-אילן הוא קמפוס ירוק המשמש כמעבדה אורבנית למגוון רחב של ניסויים בעלי השלכות סביבתיות.

פרופ’ צבן הכריז במפגש על ניסוי יחודי לאוניברסיטת בר-אילן במסגרתו בוחנים אפשרות ששאטל על בסיס מימן יצטרף למערך ההסעות של הקמפוס ויסיע סטודנטים ממקום למקום. בר־אילן מפעילה היום חמישה שאטלים חשמליים, כולל כאלה שהונגשו להסעת בעלי מוגבלויות וכבר קיבלה אישור ממשרד התחבורה להוסיף שאטל אוטונומי שיחל בקרוב בהסעת סטודנטים בקמפוס, כחלק מניסוי שמתקיים.הפרויקט של שאטל/רכב על בסיס מימן נמצא כרגע בבחינה מול מספר חברות מובילות בתחום. את היוזמה והמחקר בתחום מוביל פרופ’ ליאור אלבז, ראש הקונסורציום הישראלי לתאי דלק באוניברסיטת בר-אילן.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ספארי רימבה נהנה במים | צילום: מיכל יניב

מה עושים ב-41.3 מעלות? או איך גורמים לבת יענה להרים את הראש (סרטון)

תפריט נגישות