יום חמישי , אפריל 25 2024

גינת הקפסולות: בתי ספר בגבעתיים במפגשי תלמידים באווירה אחרת

תלמידי כיתות ה'-י"ב ממשיכים להיפגש בקפסולות ברחבי העיר. בשבוע האחרון התקיימו מפגשים מגוונים שכללו בין היתר פעילות גופנית, משחקים וחידונים בגינות ציבוריות, בחצרות בתי"ס ובמרחבים הפתוחים

בן צבי פעילות חוץ כיתתית. התמונה באדיבות דוברות גבעתיים.
תלמידי בן צבי גבעתיים (צילום דוברות גבעתיים)

הנחיות משרד הבריאות מאפשרות מפגשים קבוצתיים של תלמידי כיתות ה’-י”ב בשטחים פתוחים. המפגשים מתקיימים בקבוצות קבועות של עד 19 תלמידים עם מורה קבוע, ללא תחלופה של המורה או של הילדים. המפגשים מאפשרים שיח רגשי של התלמידים ותורמים לתחושת הגיבוש והאינטראקציה החברתית הנחוצים יותר מתמיד, על רקע תקופת הסגר הממושכת.

המנהלים והמורים מתאימים את אופי המפגש לצרכים השונים של התלמידים, בין אם מדובר במפגשים עם מעגלי שיח והכלה או במפגשים עם משחקי ספורט ומשימות, הנועדו לתיעול אנרגיה ופעילות גופנית. בחלק מבתי הספר שמו דגש על פעילות גופנית-הפגתית.

תלמידות שמעוני בפעילות דלגיות באדיבות דוברות גבעתיים (1)
תלמידות שמעוני בפעילות דלגיות (צילום דוברות גבעתיים)

בבית ספר שמעוני קפסולות של כיתות ז’-ח’ נפגשו בגן חיל האוויר למפגש של פעילות ספורטיבית עם משחקי כדור, דלגיות וחישוקים. הצוות החינוכי העניק דלגית לכל תלמיד, כאמצעי העונה על המחסור בפעילות הגופנית בתקופת הקורונה. התלמידים התרכזו בקפסולות באזורים שונים ברחבי הגן ונהנו ממשחקים ספורטיביים לצלילי מוזיקה.

בבית ספר ברנר קיימו פעילות גיבוש בגן הבנים לקפסולות משכבות כתות ה’ –ז’ בהשראת התוכנית “המירוץ למיליון”. הפעילות כללה משימות ספורטיביות ואתגרי חשיבה. התלמידים היו צריכים לעבוד בשיתוף פעולה כדי לצלוח את המשימות והתנסו בתהליכי קבלת החלטות.

מפגש של קפסולות מבית ספר ברנר בגן הבנים. התמונה באדיבות דוברות גבעתיים
מפגש קפסולות בי”ס ברנר בגן הבנים (צילום דוברות גבעתיים)

בחלק מבתי הספר יזמו פעילויות המעניקות הזדמנות להתחבר לטבע. בבית ספר אלון הפיקו את המירב מהגינה האקולוגית בשטח בית הספר. תלמידי שכבה ח’ הפיחו חיים בגינה הלימודית לאחר חודשיים של סגר. התלמידים טיפחו וניקו את הגינה והכינו ערוגות לשתילת גידולי החורף.

בבית הספר כצנלסון תלמידי כיתות ה’ נפגשו בפארק גבעתיים. לינוי שילוח, המחנכת של ה’ 3, שהיא גם אמנית חושים, העבירה במפגש משחקים חברתיים ששילבו ניחושי מילים, שהיוו שבירת שגרה ייחודית ומהנה עבור התלמידים.

הצוות החינוכי של בית ספר שמעוני בפעילות לתלמידי ז-ח בגן חיל האוויר
הצוות החינוכי של בית ספר שמעוני בפעילות בגן חיל האוויר (צילום דוברות גבעתיים)

גם בתיכונים התקיימו מפגשים של התלמידים בגינות הציבוריות ובמרחבים פתוחים ברחבי העיר. בתיכון אורט תלמידי י”א נפגשו בפארק גבעתיים למפגשי הכלה ושיח ששילבו גם משחקי חברה. קפסולות של כיתות ט’ השתתפו בפעילויות ניווטים במסגרת לימודי השל”ח. התלמידים סיירו בנקודות ציון היסטוריות ברחבי העיר, בהן מצפה הכוכבים, סליק אלדמע, מבנה העירייה, המכתש ועוד.

בתיכון בן צבי תלמידי י”א ו-י”ב נפגשו בגן רבקה למשחקי כדור וחבלים דרכם תרגלו מיומנויות של עבודת צוות. המפגשים מנוצלים גם לטובת למידה חוץ כיתתית והעברת חומר הלימוד בדרכים מקוריות תוך חיבור למרחב. קפסולות של תלמידי ט’-י’ נפגשו לשיעורי של”ח בגן רבקה ושרטטו בגיר את מפת ארץ ישראל על רצפת הגן (התלמידים שטפו את השרטוטים בתום הפעילות). נעשה שימוש בתנאי השטח באמצעות תליית מפות של ישראל והמזה”ת על חוטים שנקשרו לעצים, דבר שגיוון את חווית הלימוד, בהשוואה לתצוגה הרגילה על מסכים.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: “אני שמח לראות את המפגשים החוץ כיתתיים בגינות ובמרחבים הפתוחים, הטומנים בחובם תועלות חברתיות ורגשיות רבות. תודתנו נתונה לצוותים החינוכיים בכל מוסדות החינוך בעיר, שיוזמים פעילויות מקוריות ומעניינות, וכך זוכים התלמידים לקיים אינטראקציה בלתי אמצעית וחיונית עם חבריהם לקפסולה.”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ספארי רימבה נהנה במים | צילום: מיכל יניב

מה עושים ב-41.3 מעלות? או איך גורמים לבת יענה להרים את הראש (סרטון)

תפריט נגישות