יום שלישי , אפריל 30 2024

מדריך לפרסום צווי ירושה וצווי קיום צוואה

צילום: Matthias Zomer באתר PEXELS

מהו צו ירושה?

צו ירושה הוא פסק דין של בית המשפט לענייני משפחה המצהיר על מותו של אדם (המוריש), ועל תקפות צוואתו האחרונה. הצו מעניק תוקף חוקי לצוואה ומאפשר למוציא את הצו לפעול על פיה. צו ירושה נדרש במקרים בהם המוריש נפטר מבלי שהשאיר אחריו צוואה, או כאשר ישנו ספק לגבי זהות היורשים או תקפות הצוואה.

הגשת בקשה לצו ירושה


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


כל אדם בעל עניין בירושת המוריש, כגון בן משפחה, יורש או נושה, רשאי להגיש בקשה לצו ירושה. הבקשה מוגשת לבית המשפט לענייני משפחה במחוז בו התגורר המוריש בעת מותו. לבקשה יש לצרף עותק מצוואת המוריש, אם קיימת, וכן תצהיר ובו פירוט היורשים הידועים. בית המשפט יבחן את הבקשה ויחליט האם להוציא צו ירושה.

פרסום צו ירושה

לאחר מתן צו ירושה, על המבקש לפרסם את הצו בעיתון יומי ובידיעון בית המשפט. פרסום צו ירושה מאפשר לכל אדם שסבור כי הוא זכאי לירושה, להתנגד לצו. תקופת ההתנגדות לצו ירושה היא 45 ימים ממועד הפרסום האחרון. אם לא הוגשה התנגדות בתוך התקופה הקבועה, הצו הופך לחלוט.

צו קיום צוואה

צו קיום צוואה הוא פסק דין של בית המשפט לענייני משפחה המצהיר על תקפות צוואתו של אדם שנפטר והותיר אחריו צוואה. צו קיום צוואה אינו מחליף את צו הירושה, אלא מהווה הוכחה נוספת לתקפות הצוואה. צו קיום צוואה נדרש במקרים בהם יש צורך לאמת את תקפות הצוואה, למשל לצורך רישום נכסים ע”ש היורשים.

הגשת בקשה לצו קיום צוואה

כל אדם בעל עניין, כגון המוציא לפועל של הצוואה, יורש או נושה, רשאי להגיש בקשה לצו קיום צוואה. הבקשה מוגשת לבית המשפט לענייני משפחה במחוז בו התגורר המוריש בעת מותו. לבקשה יש לצרף עותק מצוואת המוריש ואישור על פרסום צו הירושה. בית המשפט יבחן את הבקשה ויחליט האם להוציא צו קיום צוואה.

פרסום צו קיום צוואה

לאחר מתן צו קיום צוואה, על המבקש לפרסם את הצו בעיתון יומי ובידיעון בית המשפט. פרסום צו קיום צוואה מאפשר לכל אדם שסבור כי הוא זכאי לירושה על פי הצוואה, להתנגד לצו. תקופת ההתנגדות לצו קיום צוואה היא 30 ימים ממועד הפרסום האחרון. אם לא הוגשה התנגדות בתוך התקופה הקבועה, הצו הופך לחלוט.

ההבדלים בין צו ירושה לצו קיום צוואה

צו ירושה למעשה קובע את זהות יורשיו החוקיים של אדם שנפטר, בעוד שצו קיום צוואה מבהיר האם הצוואה של אדם היא תקפה או לא. צו ירושה מונפק על ידי בית המשפט לענייני משפחה, בעוד שצו קיום צוואה ניתן על ידי בית המשפט המחוזי. צו ירושה מתפרסם בעיתון יומי ובידיעון בית המשפט, ואילו צו קיום צוואה מתפרסם בעיתון יומי בלבד. תקופת ההתנגדות לצו ירושה היא 45 ימים, בעוד שתקופת ההתנגדות לצו קיום צוואה היא 30 ימים.

תוקפו של צו ירושה וצו קיום צוואה

צו ירושה הופך לחלוט לאחר 45 ימים מפרסומו, בהנחה שלא הוגשה התנגדות בתוך התקופה הקבועה. צו קיום צוואה הופך לחלוט לאחר 30 ימים מפרסומו, בהנחה שלא הוגשה התנגדות בתוך התקופה הקבועה. צו ירושה או צו קיום צוואה חלוטים מהווים ראיה מספקת לזכאות הירושה, ומאפשרים למוציא את הצו לפעול על פיהם.

העלות של פרסום צו ירושה וצו קיום צוואה

עלות פרסום צו ירושה וצו קיום צוואה משתנה בהתאם למספר העיתונים שבהם מתפרסם הצו, ולגודל המודעה המתפרסמת. עלותפרסום צו ירושה נעה בדרך כלל בין 500 ל-1,000 שקלים, בעוד שעלויות פרסום צו קיום צוואה נעות בדרך כלל בין 250 ל-500 שקלים. מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום דיני המשפחה כדי לקבל מידע מדויק יותר על עלויות הפרסום הספציפיות במקרה שלכם.

ההשלכות המשפטיות של פרסום צו ירושה וצו קיום צוואה

פרסום צו ירושה או צו קיום צוואה הוא בעל משמעות משפטית רבה, ומטרתו להודיע לציבור על קיום צו כזה, ולאפשר לבעלי עניין להתנגד לו. הפרסום נעשה באמצעות מודעה בעיתון יומי ובידיעון בית המשפט, והמטרה היא לאפשר לאנשים שיש להם עניין בצוואה או בעזבון לדעת על קיומו ולהגיש התנגדות אם יש להם סיבות לכך. באופן כללי, לאחר פרסום הצו, לא ניתן לבטל את תוקפו אלא על ידי הגשת התנגדות בתוך התקופה הקבועה בחוק. לאחר תום תקופת ההתנגדות, הצו הופך לחלוט ונכנס לתוקף מלא.

חשיבות היוועצות עם עורך דין

תהליך פרסום צו ירושה או צו קיום צוואה יכול להיות מורכב ולכן מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין מנוסה בתחום דיני המשפחה. עורך הדין יוכל לסייע בהגשת הבקשה לפרסום הצו, לנסח את המודעה בצורה נכונה ויעילה, ולהתמודד עם כל התנגדות שעלולה להתעורר.

דגשים חשובים

  • פרסום צו ירושה או צו קיום צוואה הוא שלב חיוני בתהליך הירושה. * המטרה של הפרסום היא להודיע לציבור על קיום הצו ולאפשר לבעלי עניין להתנגד לו. * הפרסום נעשה באמצעות מודעה בעיתון יומי ובידיעון בית המשפט. * לא ניתן לבטל צו ירושה או צו קיום צוואה לאחר תום תקופת ההתנגדות, אלא על ידי הגשת התנגדות בתוך התקופה הקבועה בחוק. * מומלץ להיוועץ עם עורך דין מנוסה בתחום דיני המשפחה כדי לקבל הדרכה וייעוץ מקצועיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בסט לינקס resized_pexels-photo-4180058

מדריך מקיף לתכנון אירוע חברה מנצח

תפריט נגישות