יום שלישי , אפריל 16 2024

על סכינים ומוצרי השחזה

סכינים משמשים אותנו ביום- יום למטרות שונות, בייחוד בהקשר של חיתוך מזון. כדי שהסכין תהיה קהה ואיכותית דיה, יש להשחיז אותה מדי פעם.

צילום: FREEPIK

החשיבות של משחיזים טמונה בצורך ליישר, להחליק ולהשחיז את הלהב, שהוא החלק הקדמי והפרקטי יותר במבנהו של הסכין. ההמלצה היא להשחיז סכינים באופן מקצועי פעם או פעמיים בשנה, תלוי עד כמה דואגים לתחזק אותם היטב בשוטף. אם מחזיקים בבית מוצרי השחזה, יהיה פחות צורך בפנייה להשחזות מקצועיות, וניתן יהיה לשמור על חדות הסכין באופן מתמיד.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מתי משחיזים סכינים במטבח ביתי?

האופציה הכי פשוטה היא להשחיז את הלהב של הסכין כאשר מסיימים לעבוד איתו, ובמידת הצורך תוך כדי עבודה. חשוב להקפיד שהסכין לא יגיע למצב של קהות, עד כדי מצב שמוצרי השחזה לא יוכלו לפתור את זה. ניתן להבחין שסכין צריך השחזה, כאשר מרגישים שנאבקים בסכין ומלאכת החיתוך נעשית קשה מהממוצע. הקהות הזו לא נובעת דווקא מעצם החיתוך של המזון, אלא מהמגע החוזר של הלהב עם קרש החיתוך.

משתמשים במשחיזים שקשים יותר מהסכין

כדי שמשחיז יעבוד על סכינים בצורה טובה, יש לוודא שהחומר ממנו הוא עשוי קשה יותר מהלהב של הסכין. גם הקשיחות של הסכין וגם הקשיחות של פלדת המשחיז נמדדות על פי מה שנקרא סולם רוקוול.

ממה עשויים משחיזים?

לרוב, המשחיזים עשויים מאחד משלושת סוגי החומרים הבאים:

  1. אבן קרמית
  2. פלדה קשה יחד עם תרכובת כימית מסיליקון.
  3. אבק יהלומים תעשייתי המצפים פלדה. היהלום נחשב לחומר הקשה ביותר בטבע, ואיתו ניתן להשחיז גם חומרים רכים יותר.

ישנם משחיזים שמאפשרים השחזה גסה, המיישרים את הלהב ומסירים ממנו חלקיקים מיקרוסקופיים של פלדה שהצטברו במהלך השימוש. כמו כן, ישנם כאללו שמאפשרים השחזה עדינה דווקא, שמסייעת בליטוש הלהב, השחזה של מספריים ואף סכין מסור.

מקצועני חיתוך? כך תבחרו את הסכינים שלכם

למרות שבכל מטבח יש לפחות סכין אחד, ישנם כאלו שרק מקצוענים ומביני עניין עושים בהם שימוש. אם אתם מחפשים אחר סכינים למבינים האתר המוביל ביותר בתחום הוא המקום המושלם עבורכם.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המטפל ראובן מנדלר. צילום: כללית רפואה משלימה

כללית רפואה משלימה במרתון מודיעין

תפריט נגישות