עשרות לוחמי אש, שוטרים ואנשי רפואה השתתפו הלילה (בין שלישי לרביעי) בתרגיל חירום רחב היקף שהתקיים בתוואי התת-קרקעי של הרכבת הקלה ברמת גן, בקטע שבין תחנות אבא הלל וביאליק. הכוחות תרגלו התמודדות עם תרחיש של שריפה בקרון רכבת וניהלו מבצע חילוץ בתנאים המדמים אירוע אמת, כולל התמודדות עם עשן סמיך, חילוץ לכודים מהמנהרה ותפעול מערכות כיבוי מתקדמות.
לוחמי האש בתרגיל ברכבת הקלה ברמת גן. תיעוד מבצעי: אבנר בן מנחם
בשטח הוקם חפ"ק מחוזי בפיקודו של מפקד מחוז דן, טפסר אורן שישיצקי, אשר ניהל את הכוחות ובחן את שיתוף הפעולה בין כלל גופי החירום וההצלה.
תרגיל ברכבת הקלה ברמת גן. תיעוד מבצעי: אבנר בן מנחם
בתרגיל המורכב לקחו חלק יחידות רבות, בהן לוחמי אש ומפקדים מכלל תחנות המחוז, יחידת המתנדבים המחוזית ותלמידי מגמת כבאות חילוץ והצלה בביה"ס אורה מודיעים, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, זק״א, מד״א, נת״ע ותבל.
לוחמי האש בתרגיל ברכבת הקלה ברמת גן. תיעוד מבצעי: אבנר בן מנחם
"אנחנו מתאמנים במספר תרחישים ומפיקים לקחים מתרגילים קודמים על מנת לשפר את המענה המבצעי", סיכם מפקד תחנת רמת גן, טפסר משנה אבי קורדובה. "מטרתנו היא להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש על מנת להבטיח את שלום הציבור".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
ביתו של האמן הצעיר מיכאל שלף ז"ל בשכונת רמת חן ברמת גן, שהיה בעבר סטודיו שוקק חיים, הפך למרחב של ריפוי ותקווה. כשלוש שנים לאחר מותו הטראגי בגיל 35, הקימו הוריו את "הבית של מיכאל" – מיזם ייחודי המעניק סדנאות אמנות וטיפול ללא תשלום לפצועי מלחמה ולמשפחות שחוו אובדן, וממשיך את מורשתו היצירתית ככוח מרפא.
ציורים של מיכאל שלף ז"ל. צילום: מירי דולינסקי שבו
מיכאל, אוטודידקט מוכשר ובוגר שנקר, היה אמן בכל רמ"ח אבריו. מגיל צעיר הצטיין בציור תלת-ממדי ובקומיקס המושפע ממנגה יפנית. חייו נקטעו באחת כשהתמוטט בדרכו לסטודיו בחצר ביתו, כתוצאה משטף דם במוח. לאחר מאבק ממושך שכלל חודש בקומה, שיקום ארוך ומחלות חוזרות, נפטר מיכאל ב-7 באוקטובר 2022, שנה בדיוק לפני אסון השבת השחורה.
לאחר מותו, הוריו, חיה ובעלה, לא היו מסוגלים למכור את הבית בו חי ויצר. חיה, עובדת סוציאלית קהילתית, החליטה להפוך את המקום למרחב של נתינה. הרעיון קרם עור וגידים כשחברה מבית החולים שיבא סיפרה לה על פצוע שהחל לצייר כחלק מהשיקום. אותו פצוע הגיע לבית, והביא איתו חברים נוספים.
ציורים של פצועי מלחמה. צילום: מירי דולינסקי שבו
"הכל התחיל משני פצועים ושתי מורות לאמנות שהתנדבו," מספרת חיה. "מהר מאוד הבנו שלא כולם באים לצייר. חלקם פשוט רצו לשבת על הדשא ולדבר. הבנו שצריך להרחיב את הפעילות". כך, הצטרף מתנדב בן 70 שהקים גינה טיפולית, ומורה המתמחה ביוגה-תרפיה לטיפול בפוסט-טראומה.
הגינה הטיפולית "הבית של מכאל". צילום: מירי דולינסקי שבו
כיום, "הבית של מיכאל" מציע מגוון סדנאות מקצועיות ללא עלות, שהחלו לפעול החודש: שיעורי ציור, גינת ירק אקולוגית ויוגה תרפיה. את המקום מנהלת חיה יחד עם שני פצועי מלחמה, רואי ועידן. "החזון היה להקים בית שקשור לאמנות וליצירתיות של מיכאל," היא אומרת. "האתגר שלנו הוא להגיע לעוד פצועים ומשפחות שחוו אובדן, ולהעניק להם מקום של שיקום, הנאה וביחד, על כוס קפה".
חיה שלף פונה לחיילים פצועים ובני משפחות שחוו אובדן במלחמה ומזמינה אותם להגיע ל"בית של מיכאל".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
מחפשים דירה ברמת גן או סתם סקרנים לגבי מחירי הנדל"ן בעיר? ריכזנו עבורכם את עסקאות הנדל"ן הבולטות שנסגרו בחודשים יוני-יולי 2025, כולל מחירים, גדלים ומיקומים של דירות בגודל 4 חדרים. בנוסף, תוכלו להתעדכן בפרויקטים חדשים הנמצאים כעת בשיווק ברחבי העיר.
למכירה: 3 HIGHLINE ר"ג – דירות יוקרה מעוצבות בסטנדרט מלונאי 5 כוכבים. לפרטים נוספים לחצו כאן
איסוף וניתוח הנתונים ע"י משרד הומס נדל"ן – מוכרים את הדירה שלכם? רוצים לדעת כמה היא שווה באמת? התקשרו עכשיו ונעזור לכם למכור אותה במהירות ובמחיר הנכון >>> לפרטים נוספים
*חלק מהנתונים נלקחו מאתר רשות המיסים הממשלתי.
ט.ל.ח
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
עיריית רמת-גן נתנה היום את האות לשינוי פני מתחם הבורסה וקו הרקיע של העיר, עם חתימת היתר הבנייה לפרויקט "ורטיקל סיטי-משולש הבורסה". מדובר בפרויקט הבנייה הגדול ביותר בישראל כיום, אשר בשלב ראשון יכלול הקמת שני מגדלים – מגדל מגורים להשכרה שיהפוך לגבוה בארץ ומגדל תעסוקה – לצד פיתוח סביבתי נרחב שיעניק למתחם אופי חדש, ירוק ותוסס.
ההיתר כולל הקמה של שני מגדלים: מגדל מגורים להשכרה ארוכת טווח ומעונות סטודנטים בן 72 קומות, שעתיד להיות מגדל המגורים הגבוה ביותר בישראל, ומגדל תעסוקה בן 60 קומות. המגדלים יוקמו מעל מבנה מרקמי משותף (פודיום) בן שמונה קומות שישלב שטחי מסחר, שטחי תעסוקה שימושים צבורים ושני מפלסים תת-קרקעיים שישמשו מרכז אנרגיה חדשני שיספק מענה לכלל צורכי המתחם. בפרויקט מתוכנן גם חניון ציבורי רחב היקף בן שישה מפלסים, שישמש את באי הפרויקט והציבור הרחב.
פרויקט"ורטיקל סיטי" במתחם הבורסה. הדמיה: DBLK – ברעלי לויצקי כסיף דה לה פונטן אדריכלים
היקף הפיתוח המתוכנן רחב וכולל שטחים ציבוריים בהיקף של כחמישה דונם, לרבות כיכר עירונית רחבת ידיים בעלת חזית כפולה למנחם בגין ולנתיבי איילון, וכן טיילת ירוקה לאורך הפרויקט שתהפוך למוקד למרחב ציבורי ייחודי עבור הציבור הרחב, תושבי העיר עובדים ומבקרים. מדובר בתוספת משמעותית שתעניק למתחם הבורסה אופי חדש- לא רק כמרכז עסקים אלא גם כמרחב עירוני נגיש, ירוק ותוסס.
את המיזם מובילים קבוצת ישראל קנדה, ב.ס.ר וכלל ביטוח, בליווי צמוד של המנהלת לפרויקטים אסטרטגיים בעיריית רמת-גן, וצוותי התכנון ההנדסה בהובלת מהנדסת העיר. עבודות הבניה לחפירה ודיפון החלו והנפקת ההיתר המלא מהווה צעד נוסף וחשוב במימוש הפרויקט והתקדמותו.
פרויקט"ורטיקל סיטי" במתחם הבורסה. הדמיה: DBLK – ברעלי לויצקי כסיף דה לה פונטן אדריכלים
במקביל, מקדמת העירייה גם תב”ע מחוזית עבור בניית מגדל נוסף בפרויקט, שיתנשא לגובה של כ-100 קומות ועתיד להיות הגבוה בישראל. במסגרת תכנון המגדל ממליצה העירייה לשלב גם מגורים בהיקף של 20%, כחלק מתפיסה אסטרטגית כוללת לשינוי פני מתחם הבורסה, חיזוק הפעילות העסקית והטמעת שימושים מעורבים במרחב. התב״ע תשלים את הפרויקט.
ראש העיר רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, בירך על הנפקת ההיתר ואמר: “מדובר בפרויקט דגל אסטרטגי, אשר צפוי לשנות את פניה של רמת-גן ושל אזור הבורסה כולו. ההיתר שהונפק השבוע מהווה אבן דרך משמעותית בהנעת מהלך הפיתוח הגדול בישראל, אשר ימצב את העיר בחזית ההתחדשות האורבנית והעסקית של המדינה כולה. אני מברך על שיתוף הפעולה עם ישראל קנדה, ב.ס.ר וכלל ביטוח, שיתוף פעולה שיניב הישגים יוצאי דופן עבור רמת גן ומדינת ישראל כולה.״
ברק רוזן, בעלים ומנכ״ל ישראל קנדה הוסיף:
מדובר בפרויקט פורץ דרך ומשמעותי עבור החברה ועבור העיר רמת גן . לצד התכנון הייחודי של האדריכל רפאל דה לה פונטיין, המציב סטנדרטים חדשים בעולמות המשרדים והמגורים, ישולבו בפרוייקט מערכות חדשניות ובניה ירוקה. אנו מברכים על הוצאת ההיתר , דבר שיאפשר רצף בנייה והמשך קידומו המהיר של הפרוייקט . אנו מודים לראש העיר, צוותי התכנון וצוות המארג על שיתוף הפעולה המלא , לשותפינו חברת ב.ס.ר וחברת כלל ובטוחים כי פרוייקט זה יהווה Landmark מרכזי של איכות חיים, עיצוב ייחודי וחדשנות תכנונית.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
ירון חתוכה, בן 55 מרמת גן, הוא העובד המצטיין של מגן דוד אדום לשנה זו בקטגוריית הדרג הניהולי. האות הוענק לו בטקס החגיגי של ארגון ההצלה הלאומי, שהתקיים בשיתוף ידיעות אחרונות במרכז הכנסים וואהל סנטר באוניברסיטת בר אילן.
חתוכה, המשמש כיום כסגן מנהל מרחב דן והאחראי על משאבי האנוש, הוא בעל היסטוריה ארוכה ומפוארת במד"א. את דרכו החל בשנת 1998 כמתנדב בתחנת תל אביב, וב-2001 השתלב כעובד מן המניין. מאז, מילא שורה של תפקידי ליבה, ביניהם רכז כוננים ואחראי מתנדבים, תפקידים בהם הטביע את חותמו.
זו אינה הפעם הראשונה בה זוכה חתוכה להוקרה. בשנת 2010 הוא נבחר לעובד מצטיין ארצי וקיבל תעודה מנשיא המדינה דאז, שמעון פרס ז"ל. הצטיינותו החוזרת מדגישה את מסירותו הבלתי מתפשרת לארגון ולמשימת הצלת החיים.
בנימוקי הבחירה צוין כי "ירון ידוע ביחסי אנוש מצוינים וביכולתו לרתום עובדים ומתנדבים למשימות מורכבות, גם מעבר להגדרת התפקיד". בתקופתו כרכז מתנדבים, הוא הוביל פיתוח משמעותי בתחום ההתנדבות במרחב, שהביא לקיצור זמני התגובה של הצוותים. במגפת הקורונה, הוביל בהצלחה את תחום משאבי האנוש, הלוגיסטיקה והרכבים, תוך הקמה מהירה של אתרי דיגום וחיסונים.
לצד תפקידיו הרשמיים, ירון יזם עשרות פעילויות הומניטריות וקהילתיות – מהקמת בית חם לחסרי בית ועד שילוב בני נוער מכל המגזרים בפעילות התנדבותית. הוא מתואר כ"מנהיג ערכי ומסור, שמדגים דוגמה אישית בסטנדרטים גבוהים ומעניק ביטחון לסובביו".
מנכ"ל מד"א, אלי בין, בירך את המצטיינים בטקס ואמר: "אתם בוחרים מדי יום לעשות צעד נוסף קדימה בנתינה מיוחדת למען הזולת. המצוינות שלכם היא אחד הגורמים שמציבים את מגן דוד אדום כארגון חירום מוביל". דבריו מהדהדים את סיפורו של חתוכה, המהווה מקור לגאווה גדולה לעיר רמת גן ולמגן דוד אדום כולו.
טקס המצטיינים השנתי של מגן דוד אדום. צילום: דוברות מד"א
סגן יו״ר הועד הפועל ויו"ר ועדת אות ועיטור במד"א, חיים דגן: "היום אנחנו עומדים כאן כדי להוקיר את מי שבחרו לשים את חיי הזולת לפני הכל. אתם, מצטייני מגן דוד אדום, אתם הלב הפועם של החברה הישראלית. אתם הראשונים להגיע ולעיתים האחרונים לעזוב. המילים "להציל חיים בישראל" הן לא סתם סלוגן עבורכם – זה דרך חיים. אתם מגלמים את הערכים הנעלים ביותר של עמנו: אחריות הדדית, נתינה, אהבת הזולת, רחמים, חמלה ,חסד וערבות הדדית. תודה לכם על שאתם כאן עבורנו, עבור מגן דוד אדום ועם ישראל. תודה על הלילות ללא שינה, על הריצות במדרגות, על החיוכים החמים גם כשקשה. תמשיכו להוות דוגמא תמשיכו לרוץ קדימה, תמשיכו להציל חיים, תמשיכו להיות הגאווה שלנו".
סמנכ"לית שירותי הדם לשעבר במד"א, פרופ' אילת שנער: "זאת שמחה גדולה עבורי להיות כאן היום ולפגוש אתכם. מלבד לתעודה שצדוק משה מקבל היום כעובד מצטיין ארצי של מגן דוד אדום, הוא, אני וסגנית מנהל שירותי הדם במד"א ד"ר מרינה איזק קיבלנו תעודת הוקרה מיוחדת במסגרת הפרס לביטחון ישראל על מתן דם מלא והצלת חיים של חיילים בשטח בזמן המלחמה. לצדוק יש חלק גדול מאוד מהפרויקט הזה, הוא הקים מערכת אוטומטית לסיווג דם הבודקת כל מנת דם וקובעת את האיכות שלה. על כך ועל עוד המון צדוק הוא מצטיין".
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מצטיינות ומצטיינים יקרים, בערב החגיגי והמשמעותי הזה אנחנו עוצרים לרגע את השגרה העמוסה שאנחנו רגילים אליה במטרה להגיד לכם תודה. תודה שאתם אינכם מסתפקים רק בעשיית המוטל עליכם ובוחרים מידי יום לעשות צעד נוסף קדימה בנתינה מיוחדת למען הזולת, למען מגן דוד אדום ולמען מדינת ישראל. אתם מגיעים מרקעים שונים, מבצעים תפקידים מגוונים וכל אחד מכם הוא עולם ומלאו, אך דבר אחד משותף לכולכם – המחויבות היוצאת דופן להצלת חיים. המצוינות שלכם היא אחד הגורמים שמציבים את מגן דוד אדום כארגון חירום מוביל שמצליח להתמודד עם אתגרים לאומיים. בהיותכם מצטיינים לקחתם על עצמכם אחריות כבדה לשמש דוגמה אישית, לעודד אחרים, להעביר הלאה את הניסיון, הערכים והמורשת של ארגון ההצלה הלאומי. אני מאחל לכם עוד שנים רבות וטובות של עשייה פורייה, ערכית ומצילת חיים".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
בעקבות אירועי אתמול הקשים בעזה ופיגוע הטרור הרצחני בירושלים, ובמענה לקריאה הארצית לתרום דם, עיריית רמת גן נרתמת למאמץ הלאומי ותקיים התרמת דם מיוחדת היום, יום שלישי, 9 בספטמבר 2025
היוזמה, שקודמה ע"י עו"ד זוהר ישרים בפרסומים מקומיים, היא של מחלקת הבריאות בעירייה בניהולו של טוביה עזורי, ובשיתוף פעולה מלא עם מגן דוד אדום.
בהודעה שהופצה לתושבים נכתב: "בימים אלו, כשהמצב הביטחוני דורש מכולנו להירתם, אנו קוראים לכם לקחת חלק במאמץ הלאומי ולתת את המתנה היקרה מכל – טיפה של חיים".
ההתרמה פתוחה לכל תושבי רמת גן והסביבה המעוניינים לתרום ולסייע. ניתן לתאם במערכת זימון תורים. לתאום לחצו כאן
פרטי ההתרמה
היום: יום שלישי, 9.9.25
היכן: מרכז קהילתי דתי "אורות", רחוב בן אליעזר 28, רמת גן
שעות: 16:30 עד 20:30
זוהי הזדמנות עבור הציבור להפגין סולידריות ולסייע באופן ישיר במילוי מאגרי הדם של ישראל, החיוניים להצלת חיים בעת חירום.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
ערנותם של שוטרי סיור מתחנת בני ברק-רמת גן הובילה למעצרו של שוהה בלתי חוקי בן 20, תושב דהרייה, החשוד בגניבת רכב מרמת גן.
האירוע החל בבוקר ה-26 באוגוסט, במסגרת פעילות מבצעית של המשטרה נגד גניבות כלי רכב. שוטרי הסיור הבחינו ברכב שביצע פנייה שמאלה אסורה מרחוב יצחק רבין בגבעתיים. השוטרים החלו בנסיעה אחר הרכב החשוד, ובמהלכה הבחינו כי חלונו הקדמי שבור, מה שהעלה את חשדם באופן מיידי.
השוטרים דלקו אחר הרכב, חתרו למגע ועצרו אותו ברחוב אלוף שדה ברמת גן. הנהג, שהתברר כשוהה בלתי חוקי, נעצר במקום והועבר לחקירה.
מחקירת המקרה עלה כי החשוד, יחד עם אדם נוסף, הגיע מוקדם יותר לרחוב צל הגבעה ברמת גן, שם ניפץ את שמשת הרכב, הניע אותו ונמלט מהמקום עד שנתפס.
עם סיום החקירה המהירה, הגישה יחידת התביעות של משטרת מחוז תל אביב כתב אישום נגד החשוד. כתב האישום מייחס לו את העבירות הבאות:
כניסה ושהייה בישראל שלא כחוק
חבלה במזיד וגניבת רכב בצוותא
נהיגה ללא ביטוח וללא רישיון נהיגה מעולם
בנוסף, הוגשה בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
סוף שבוע של אכיפה מוגברת בכבישי רמת גן וגבעתיים: במסגרת פעילות נרחבת של משטרת מרחב דן נגד עבירות תנועה מסכנות חיים, נרשמו בשתי הערים כ-80 דוחות תנועה לנהגים ורוכבים. הפעילות, שהייתה חלק ממבצע אזורי כולל, שמה דגש מיוחד על אכיפת עבירות המסכנות הולכי רגל ועל רכיבה מסוכנת של כלים דו-גלגליים.
במהלך הפעילות בסוף השבוע, שוטרי תחנות רמת גן-בני ברק וגבעתיים נפרסו בצמתים מרכזיים וברחובות שוקקי חיים, וביצעו אכיפה בלתי מתפשרת. בין העבירות המרכזיות שנאכפו: אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, דוחות לרוכבי אופנועים בגין עבירות כמו נסיעה על המדרכה, חציית רכב ברמזור אדום, נהיגה מופרזת ועוד.
אחד המקרים הבולטים במבצע אירע בליל חמישי ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן, כאשר שוטרים עצרו לבדיקה רוכב אופנוע בן 36 מאשדוד. בבדיקה התברר כי הוא נוהג למרות שרישיונו נפסל על ידי בית משפט. בנוסף, נמצאה סכין מתקפלת. החשוד נעצר לחקירה ושוחרר בתנאים מגבילים.
תמונת מצב אזורית
המבצע ברמת גן וגבעתיים היה חלק ממאמץ כולל של משטרת מרחב דן, שפעל גם בבני ברק וביישובי בקעת אונו. בסך הכל, נרשמו במהלך סוף השבוע 319 דוחות תנועה במרחב כולו, להלן פירוט חלק מהעבירות שנאכפו:
25 דוחות תנועה בגין שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה.
18 דוחות תנועה בגין חציית רכב באור אדום.
23 הורדות כלי- רכב מהכביש ע"י סייר בוחן בגין ליקויי בטיחות.
8 נהגים נתפסו בנהיגה מעל המהירות המותרת.
54 דוחות נרשמו בגין עבירות תנועה שבוצעו על ידי רוכבי מיקרומוביליטי כגון רכיבה ללא קסדה, רכיבה ללא הכשרה עפ"י חוק, רכיבה על המדרכה ועוד.
29 דוחות נרשמו בגין עבירות שבוצעו ע"י רוכבי דו גלגלי כגון חציית שטח הפרדה, נהיגה על המדרכה, אין מתן זכות קדימה ועוד.
42 דוחות נרשמו בגין אי מתן זכות קדימה להולכי רגל.
מהמשטרה נמסר כי היא תמשיך לפעול בנחישות נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות בכביש, במטרה למנוע תאונות דרכים ולהגביר את תחושת הביטחון של כלל תושבי האזור.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
במסגרת המאבק המתמשך של משטרת ישראל בגניבות כלי רכב, פעילות מבצעית מהירה הביאה למעצרו של גנב רכב דקות ספורות לאחר ביצוע העבירה.
האירוע החל בשעת בוקר מוקדמת בתאריך 16 באוגוסט 2025, סמוך לשעה 05:30, כאשר במשטרה התקבלה אינדיקציה על רכב שנגנב מרחוב ז'בוטינסקי ברמת גן ונמצא בתנועה על כביש 443 לכיוון מזרח.
שוטרי תחנת מודיעין הוזנקו לאזור ופתחו מיד בסריקות נרחבות. במהלך הסריקות, הבחינו השוטרים ברכב החשוד כשהוא עומד ברמזור אדום בצומת שילת, רגע לפני הפנייה לכביש 446 המוביל לשטחי הרשות הפלסטינית. בפעולה מהירה ונחושה, השוטרים חסמו את נתיב נסיעתו של הרכב הגנוב, חתרו למגע ועצרו את הנהג.
החשוד, שוהה בלתי חוקי תושב חברון בן 24, הועבר לחקירה בתחנת משטרת בני ברק-רמת גן. מהחקירה עלה כי החשוד ניפץ את חלון הרכב, פירק את תא הכפפות ואת מכשיר האיתורן במטרה לשבש את היכולת לאתר את הרכב.
עם סיום החקירה וגיבוש התשתית הראייתית, הגישה יחידת התביעות של משטרת מחוז תל אביב כתב אישום נגד החשוד. כתב האישום מייחס לו שורה של עבירות חמורות, בהן כניסה לישראל שלא כחוק, חבלה במזיד ברכב, גניבת רכב, וכן נהיגה ללא שהוציא רישיון נהיגה מעולם וללא ביטוח. במקביל, הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
לפני כשמונה שנים, חזרה דניאלה, בתו של יצחק בן דוד, בשעה מאוחרת לביתם ברמת גן. מי שליווה אותה על אופנוע כדי לוודא שתגיע בבטחה היה סדריק גרין, נער בן 16 שהכירה במפגש של הקהילה הפיליפינית. מאותו הלילה, סדריק ודניאלה לא נפרדו, וסדריק הפך לחלק בלתי נפרד ממשפחת בן דוד.
"אמא של סדריק עבדה במשק בית ואבא שלו גורש מהארץ כשהוא נולד. אנחנו היינו המשפחה שלו, נתתי להם חדר בבית שלי", מספר יצחק. "הוא למד ב'ביאליק רוגוזין', עשה בגרות ועבד בשליחויות כדי לעזור לאמו".
הקשר העמיק במהירות. "הוא קרא לנו אמא ואבא", נזכר יצחק. "הם גרו אצלי עד שרצו לעבור לדירה משלהם. אמרתי להם, 'פה יש לכם מלון'. אני לא אוכל דברים יקרים, אבל לסדריק הייתי קונה ומכין סטייקים של קילו".
דניאלה עם סדריק גרין ז"ל. צילום פרטי
מהבקו"ם להצטיינות בנשיא
כשסדריק הגיע לבקו"ם, הוא היה נחוש להיות לוחם, למרות הסתבכויות שהיו לו כנער בסיכון. "הציעו לו להיות שומר מעברים, אבל הוא לא הסכים, רצה רק גבעתי או גולני. הוא ישב שם ולא זז עד שבסוף מפקד נתן לו צ'אנס", מספר יצחק. "אני התנגדתי כי הוא ילד יחיד לאמו, אבל היא חתמה לו".
ההתעקשות השתלמה. סדריק הפך ללוחם לדוגמה. "הוא היה פייטר. בתחרות קליעה בצה"ל הוא פגע 19 מתוך 20 כדורים במטרה. הוא היה מצטיין אלוף פיקוד ומצטיין נשיא. כשהמג"ד שלו לחץ לי את היד, הוא שאל 'איך גידלתם ילד כזה?' הוא היה אמור לצאת לקורס קצינים".
לאחר שירותו הסדיר, החל סדריק לעבוד בשב"כ כמאבטח אישים והתחיל ללמוד ערבית באקדמיה. במקביל, הקשר עם יצחק רק התהדק. "אני הייתי השף הפרטי שלו, הוא אהב לאכול בשר ואני מבשל. אבי היה הבעלים של 'פונדק רמה' המיתולוגי ברמת גן, ואני עבדתי שם מכיתה ח'. מאז היו לי עוד מסעדות בעיר".
"הוא תמיד אמר בסדר"
בבוקר ה-7 באוקטובר, סדריק לא חיכה לצו גיוס. "הוא נסע למפקד שלו שגר בגבעתיים, והם נסעו יחד לכיסופים", משחזר יצחק. "הוא תמיד אמר 'בסדר', התנדב, לא ישן, ראיתי לו את זה בעיניים. כל משימה שהייתה הוא היה הולך לשטח הכינוס ומתחנן שיקחו אותו. לנו הוא אמר שלא עושים כלום, אבל מסתבר שהם טיהרו בתים בכיסופים והיו בזירות קשות".
הוא היה חוזר הביתה לכמה שעות ומיד שב לחזית. ימים ספורים לפני שנהרג, עוד הספיק לארגן לדניאלה מסיבת הפתעה ליום הולדתה ה-21. "הרמנו כוסית שיחזור בשלום. זה היה ביום חמישי, וביום שני הוא נהרג".
סדריק נהרג באסון הקשה ברצועת עזה (בי"ב בשבט התשפ"ד (22 בינואר 2024)), יחד עם 20 לוחמים נוספים, כשטיל נ"ט פגע בטנק שאיבטח שני מבנים ממולכדים וגרם לקריסתם. "בשתיים בלילה דפקו לי בדלת. התפללתי שיהיה רק פצוע ונטפל בו, אבל הודיעו לנו שהוא נהרג.
סדריק גרין ז"ל. צילום: דובר צה"ל
הבקשה של יצחק
כעת, נותר בביתו של יצחק חדר ריק וגעגוע עצום. "עד עכשיו יש לנו חדר שלו בבית. אני קורא פרקים בסידור, אומר קדיש, ואנחנו הולכים לקבר שלו, ואני הייתי בכלל אתאיסט. בזכותי הוא נקבר בקריית שאול ולא בקבר של נוצרים".
בסיום דבריו, מבקש יצחק בקשה אחת: "אלוהים נתן לי מתנה ולקח אותה חזרה. הייתי שמח שיזכירו אותו גם בעיר".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
אנחנו משתמשים בעוגיות כדי לשפר את החוויה שלך באתר שלנו, בלחיצה על מסכים, אני מאשרת שקראתי, הבנתי ומסכים/מה למדיניות הפרטיות של האתר ולעיבוד המידע האישי שלי.