יום שלישי , יוני 23 2026

גבעתיים מקומי

גבעתיים מקומי כל החדשות והעדכונים החמים בנושא, כולל תמונות, סרטי וידאו וכתבות על גבעתיים מקומי.

תושבי גבעתיים נאבקים בכאוס התחבורתי בצומת עליית הנוער-כצנלסון

מזה כארבעה חודשים שהחיים עבור מאות משפחות ואלפי נהגים בציר שבין גבעתיים לתל אביב הפכו לבלתי נסבלים. מה שהובטח כפרויקט תשתית חיוני ומתקדם של חברת "נתיבי איילון", הסתיים בשינוי הסדר תנועה בצומת הרחובות עליית הנוער וכצנלסון (עמק ברכה) אשר מדיר שינה מעיניהם של תושבים המתגוררים באזור.

התוצאה לטענתם: עומסי ענק, בלבול בקרב הנהגים, רעש בלתי פוסק של צפירות הפוגמים באיכות החיים באזור, בשילוב עם מה שמוגדר "ככאוס תחבורתי" של ממש.

לאחרונה החליטו מספר תושבי גבעתיים לאור המצב הקטסטרופלי לדבריהם, לקחת את המושכות לידיים ולהשיק עצומה באינטרנט, תחת הכותרת – "עוצרים את הסיוט בצומת עליית הנוער-כצנלסון".

העצומה עליה אמון תומר קריחלי, יחד עם מספר תושבים נוספים המתגוררים ברחובות הסמוכים לצומת, פונה באופן ישיר לראשי העיריות של תל אביב וגבעתיים, לחברת נתיבי איילון ולמשרד התחבורה, בדרישה לשינוי מיידי של "הסדר התנועה הכושל", כך לדבריהם.

בשיחה עם "רמת גן גבעתיים ניוז" שוטח קריחלי את הסטטוס-קוו הקיים בצומת. "הסדר התנועה החדש, שנפתח בסוף חודש ינואר, כולל הרחבה לשני נתיבי תנועה לכל כיוון. בעוד שבעבר פעל בצומת רמזור אחד אחיד, כעת המצב הוא שהופרדו הרמזורים: נתיב אחד לפונים שמאלה בלבד עם רמזור נפרד, ונתיב שני לממשיכים ישר או פונים ימינה".

לטענת קריחלי פיצול זה הפך למלכודת תנועה בשל תכנון לקוי וסימונים מטעים. "בכביש מצפון לדרום (לכיוון כצנלסון) מיושם כעת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בנתיב הימני, אך הוא מסתיים באורח פלא לאחר כ-200 מטרים בלבד. זה גורם לרכבים פרטיים להצטופף כולם בנתיב השמאלי, מבלי שהם מודעים לכך שהוא מיועד לפנייה שמאלה בלבד".

קריחלי מוסיף כי האבסורד הגדול מגיע דווקא מכיוון התחבורה הציבורית: "מרבית האוטובוסים המגיעים בציר הזה צריכים לפנות שמאלה. בשל התכנון, הם נאלצים 'לחתוך' ברגע האחרון מהנתיב הימני אל הנתיב השמאלי העמוס ברכבים, ובכך חוסמים את שני הנתיבים וחוסמים לחלוטין את הצומת. גם הסימונים לאורך הציר מטעים את הנהגים לחשוב שניתן להמשיך ישר משני הנתיבים, ורק כ-20 מטרים לפני הצומת מופיע סימון הפנייה שמאלה. זה יוצר 'צוואר בקבוק' קשוח".

ביחס להפצת העצומה מספר קריחלי כי: "הכנתי את העצומה בעקבות התסכול העצום. הקמנו קבוצת וואטסאפ של עשרות תושבים זועמים. התכנון הנוכחי פשוט גרוע וגורם לאנשים לבצע עבירות תנועה בעל כורחן".

קריחלי מדגיש את הפגיעה באיכות החיים: "בתקופת העבודות, כשהיה רק נתיב אחד לכל כיוון, לא היה רעש כזה של צפירות ובלאגן מהצומת, אפילו בשעות העמוסות ביותר. המצב כרגע נוראי וזה נובע בעיקר מתסכול של הנהגים שחווים חסימות ונאלצים לחכות עוד מחזור רמזור שלם או שניים רק כדי לעבור. כולם סובלים כאן – הנהגים, האוטובוסים, הולכי הרגל והתושבים שגרים בצמוד לצומת. מעולם לא היה פה רעש מחריד שכזה".

מעיריית תל-אביב יפו נמסר: "הצומת המדובר אמור היה להיכלל בפרויקט 'מהיר לעיר כצנלסון-עלית הנוער' המקודם על ידי משרד התחבורה דרך חברת נתיבי איילון ומטרתו שדרוג מערך התחבורה הציבורית מגבעתיים לתל-אביב יפו. לצערנו, מומש רק חלק מהפרויקט הנושק לתל-אביב-יפו ברחוב עליית הנוער, והצומת האמור לא נכלל בו לבסוף. לנוכח עומסי תנועה באזור, עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף עם עיריית גבעתיים וחברת נתיבי איילון, פועלים בימים אלו לשפר את זרימת התנועה בצומת, כאשר הצפי לסיום ההסדרה הוא בעוד כחודש".

מחברת נתיבי איילון נמסר: "עיריית תל אביב פנתה לנתיבי איילון בבקשה לבצע עדכון ברמזור במקום. אנחנו פועלים לביצוע השינוי".

בתגובה לכתבה ציינו גורמים בעיריית גבעתיים כי העירייה פנתה לעיריית תל אביב ולחברת "נתיבי איילון" בבקשה לבחון שינוי בצומת המדובר. בעקבות כך, בוצעה ספירת תנועה בצומת לקראת תכנון מחודש.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

וינטג', טבעוני ופתוח בשבת: תכירו את עגלת הקפה החדשה של גבעתיים

תושבי גבעתיים, יש לכם מקום בילוי חדש וקרוב לבית. עיריית גבעתיים ממשיכה להרחיב את חוויית הפנאי במרחב הציבורי, עם פתיחתה של עגלת הקפה השישית בעיר – "המצפה", שהחלה השבוע לפעול בהרצה בגן העלייה השנייה. העגלה החדשה מעניקה מענה למבקרות ולמבקרים בגן ולבאי מצפה הכוכבים הסמוך, ומצטרפת למערך עגלות הקפה שהפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחיי הקהילה והפנאי בעיר.

גבעתיים, כידוע, הייתה חלוצת הערים בישראל שהכניסו את תרבות עגלות הקפה לגינות הציבוריות. המהלך נולד מתוך תפיסה הרואה במרחב הציבורי מקום מפגש קהילתי, נעים ונגיש לכלל התושבים. כיום פועלות ברחבי העיר שש עגלות קפה, המהוות מוקדי בילוי פופולריים למשפחות, צעירים, אזרחים ותיקים ובעלי כלבים.

קפה ב-12 שקלים ותפריט מגוון

העגלה החדשה, המופעלת על ידי בעלי "בריא בריבוע", נבנתה בסגנון וינטג' ייחודי תוך שימוש בחומרים ממוחזרים. היא פועלת לאורך כל ימי השבוע, לרבות בשישבת, וכבר בימים הראשונים להפעלתה זוכה לתגובות חיוביות מצד התושבים.

פתיחתה של "המצפה" נעשתה במסגרת דור המכרזים החדש של העירייה, והיא מצטרפת למהלך העירוני להנגשת המחירים. במסגרת זו נקבעו מחירי מקסימום למוצרים בסיסיים, במטרה לאפשר חוויית בילוי איכותית ונגישה לכל כיס. בין המחירים המפוקחים שנקבעו:

  • קפה הפוך קטן: 12 שקלים.

  • אספרסו: 8 שקלים.

  • כוס סודה: 8 שקלים.

  • בקבוק מים: 7 שקלים.

לצד הקפה, מציעה העגלה מגוון רחב של מוצרים הפונים לקהלים שונים, ובהם: כריכים ומאפים טבעוניים, קינוחים טבעוניים, אפשרויות ללא גלוטן ומוצרים המותאמים לרגישים לצליאק. כחלק מהתפיסה הקהילתית והידידותית לבעלי חיים, צפויים להימכר במקום בהמשך גם חטיפים ייעודיים לכלבים.

עגלת קפה "המצפה" בגבעתיים. צילום: יח"צ בריא בריבוע
עגלת קפה "המצפה" בגבעתיים. צילום: יח"צ בריא בריבוע

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, בירך על הפתיחה: "גבעתיים הייתה העיר הראשונה בישראל שהביאה את מודל עגלות הקפה אל המרחב העירוני ואנחנו גאים לראות את היוזמה ממשיכה להתפתח ולהצליח. עגלות הקפה הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחוויית הבילוי בעיר. הן משתלבות בפארקים ובגינות, מעודדות מפגש קהילתי ומאפשרות לתושבים ליהנות יותר מהמרחב הציבורי.

אני מברך על פתיחתה של 'המצפה', שמצטרפת למערך העירוני בעיתוי נהדר עם תחילת הקיץ. ההצלחה הגדולה של המיזם והביקוש הרב מוכיחים עד כמה הוא הפך לחלק מהחיים בעיר, ולכן אנחנו כבר בוחנים את הקמתה של עגלת קפה נוספת בגבעתיים."

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

מחאת הורי ביה"ס בורוכוב בגבעתיים: האם הלימודים יושבתו?

במהלך ההפגנה שהתקיימה אתמול (שני) בשעות אחר הצהריים מול בניין העירייה ברחוב שינקין, הניפו ההורים לצד ילדיהם, תלמידי בית הספר, שלטים וקראו בקריאות שונות, תוך שהם מפנים אצבע מאשימה כלפי העירייה וגורמי מינהל החינוך.

בשיחה עם "רמת גן גבעתיים ניוז" ציינו מספר הורים שביקשו להישאר בעילום שם, כי המצב הקיים מעורר דאגה רבה. "זהו מצב אבסורדי, שבו עתיד החינוך של ילדינו מונח על הכף".

עוד ציינו כי הם דורשים נקיטת צעדים קונקרטיים מטעם ראש העיר וצוותי מינהל החינוך, בכדי להוביל לשינוי 'הגזירה', הכוללת צמצום שכבות ג', ה' ו-ו', מ-4 ל-3 כיתות סך הכל, וכזו שעלולה להוביל לפגיעה חברתית וחינוכית משמעותית.

WhatsApp Image 2026-06-16 at 17.29.07
מחאת הורי ביה"ס בורוכוב בגבעתיים. צילום פרטי

על אף ניסיון ליישר את ההדורים, נציגי ועד ההורים מציינים כי הם שוקלים לנקוט בצעדים מרחיקי לכת. לדבריהם, במידה ולא יושגו הבנות ברורות בתוך פרק זמן קצר, הם עשויים להשבית את הלימודים בבית הספר, יתכן כבר בשבוע הבא.

"אנחנו דורשים פתרון אמיתי והתייחסות של ראש העיר למצב שנקלענו אליו בעל כורחנו", סיכם אחד ההורים שנכחו בהפגנה. המשבר הנוכחי, כך נראה, רחוק מפתרון.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

גאווה אמיתית: המסע המרגש של ישראלה קסוטו בגבעתיים

חודש הגאווה שמצוין בימים אלו ברחבי הארץ מביא איתו, לצד החגיגות, בעיקר הזדמנות להביט בסיפורים האנושיים המניעין את המאבק לשוויון וסובלנות.

אחד הסיפורים המרתקים והבולטים שמגיעים אלינו מגבעתיים, מקורו בסיפורה האישי של ישראלה קסוטו (58). לפני ארבע שנים בלבד החליטה ישראלה להקשיב לקול הפנימי שלה, לעזוב קריירה יציבה של 28 שנים בתחום הרכש בחברת החשמל, ולצאת לדרך חדשה שכולה עשייה חברתית, חינוכית וקהילתית.

עבור ישראלה, לסבית ואמו היחידנית של רואי, לוחם קרבי. חודש הגאווה השנה מקבל משמעות עמוקה במיוחד. מעט אחרי ה-7 באוקטובר נאלצה לעמוד אחת הדילמות המורכבת ביותר בחייה – האם לחתום לבנה היחיד על אישור לשרת כלוחם. לאחר שבחרה לאפשר זאת, היא מנווטת בין הדאגה האימהית העמוקה לבין התגייסות מוחלטת למען החברה הישראלית בשורה של חזיתות.

לשם המחשה, כיום, ישראלה פועלת כיום ללא הפסקה כדי להפיל חומות של דעות קדומות וסטיגמות. היא מרצה מטעם ארגון חוש"ן בבתי ספר ובפני סטודנטים לחינוך, מכשירה מורים ומסייעת ביצירת מרחבים בטוחים ומכילים לבני נוער.

לצד זאת, מאז פרוץ המלחמה היא פעילה בולטת במטה משפחות החטופים. היא אף מלווה מקרוב את עאיישה אלזיאדנה, הנערה הבדואית בת ה-18 שנחטפה מקיבוץ חולית ושוחררה מהשבי. ישראלה מגיעה באופן קבוע לכפר שלה בנגב, שם היא זוכה לקבלה עמוקה וחמה מהמשפחה ומבני הכפר, המודעים היטב לזהותה כאישה גאה.

"הליווי של עאיישה הוא בשבילי חוויה עמוקה ומאוד משמעותית. מעבר לזה שהיא עברה אירוע טראומטי וקשה, המפגש איתה ועם המשפחה שלה מאפשר לי להביא המון אמפתיה וחסד, ופשוט להיות לצד מישהי עם לב פתוח ולעורר בה תקווה. אני מגיעה לכפר שלה יושבת איתה, מקשיבה. לפעמים אנחנו רק יושבות ושותקות ולפעמים משוחחות. אני בעיקר לומדת על תרבות אחרת ועל המשמעות שיש בקשר אנושי פשוט ואמיתי. מה שאני חווה שם כלפיי, גם כאישה וגם כלסבית, זה המון אהבה, יחד עם קבלה והכנסת אורחים אוהבת".

"גבעתיים – עיר ליברלית, שוויונית, מודעת ומכילה"

ישראלה מספרת בגילוי לב על תהליך היציאה שלה מהארון, שאמנם התרחש בגיל מבוגר, עמוק בעשור השלישי לחייה, אך כלל תקופה רצופה באתגרים ובהתמודדות לא מבוטלת.

"בגיל 23 גיליתי את הנטייה המינית שלי. באותם ימים התחלתי את קשר זוגי ראשון עם אישה. דווקא אז, זו הייתה תקופה בה נכנסתי לארון מול ההורים והאחים שלי, בזמן שהסביבה הקרובה שלי ידעה. הרגשתי אז בעיקר קושי ואי נוחות לשתף את המשפחה, מתוך חשש האם יקבלו אותי. זה הוביל אותי למצב שבו חייתי בהסתרה לאורך הרבה שנים.

רק כשהבן שלי הגיע לגיל 12, כשהייתי בת 48, כשסיפרתי לו עליי, הרגשתי שזה גם הרגע הנכון לפתוח את הדברים מול האחים שלי וההורים. לשמחתי, התהליך היה קל ומלא קבלה וחיבוק מול האחים שלי. לעומת זאת, מול ההורים שלי זה היה יותר מורכב, התמודדות שעברה דרך כאב ושאלות. זה דרש זמן וסבלנות עד שנוצרה הפנמה וקבלה אמיתית.

לא אשכח איך בהמשך, באחת מארוחות החג כשכבר הייתה יותר קבלה מצידם, הבאתי לראשונה את בת הזוג שלי. תחושת החופש והשייכות שהרגשתי כמו כולם באותם רגעים, הם משהו שקשה לתאר במילים".

עד כמה את מרגישה שהסביבה כיום יותר מכילה ומקבלת, בדגש על העיר גבעתיים?

"להפתעתי גם בשנת 2026 אני פוגשת לא מעט סטיגמות דעות קדומות וקושי של בני נוער להבין ולהכיל את הקהילה הלהט״בית, במיוחד במסגרת מערכת החינוך.

לצד תהליכים של התקדמות, אני רואה שעדיין יש מקומות שבהם קיים שיפוטיות ופחד מהשונה. ולצד כל זה, בעיר גבעתיים יש המון פתיחות וקבלה. זה בא לידי ביטוי גם בבתי הספר בעיר ובפעילויות החינוכיות בבתי הספר.

לדוגמה, העירייה מעלה את המודעות לקהילה הלהט"בית במענה שמקבלים חברי הקהילה בעיר בתחומים שונים, כמו למשל בשירותים הרפואיים, בפן החברתי, ביצירת פעילויות מיוחדות וערבים עם תוכן מעניין בנושא, כולל בפן הבירוקרטי. בעיניי, לגור בגבעתיים, זאת ממש תחושה של עיר שמנסה באופן פעיל ליצור מרחב מכיל ובטוח יותר לחברי הקהילה".

כדמות בולטת ופעילה בעיר, לאן מועדות פניה של גבעתיים לדעתך?

"אני חושבת שהכיוון של גבעתיים הוא של צמיחה והתרחבות כעיר ליברלית, שוויונית, מודעת ומכילה. אני רואה את החשיבות של חינוך לערכים וליצירת מרחב שמאפשר לכל התושבים להרגיש שייכים.

בהקשר של הקהילה הלהט״בית, אני רואה שבעיר עושים ופועלים רבות כדי לקדם נראות של כל אדם באשר הוא, בדגש על שיח פתוח. בעיניי, זה יצור עוד שינוי בתפיסות ויאפשר לבני נוער, לכל אחד או אחת שגרים כאן, להרגיש שיש להם מקום בטוח ולגיטימציה לזהות שלהם".

ציפור לחשה לנו שיש סיכוי שאולי תיכנסי לחיים הפוליטיים בזירה המוניציפלית?

"כרגע אני לא יודעת, אבל זה בהחלט תחום שמעניין אותי. אני מאוד מחוברת לעשייה ופועלת ליצור חיבורים וגשרים בין אנשים, ובעיקר לפעול כדי שיהיה פה טוב יותר. אומר זאת כך – אז אני פתוחה לאפשרות שאולי בעתיד תיפתח לי איזה דלת בכיוון הזה. ואם זה ירגיש לי נכון – אני ממש אשמח".

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

גבעתיים: תלמידי "יגאל אלון" קטפו את המקום השני באולימפידע המתמטית

הישג מתמטי יוצא דופן לדור העתיד של גבעתיים: בית הספר "יגאל אלון" זכה היום במקום השני באולימפיאדת המתמטיקה המחוזית הראשונה לתלמידי כיתות ה'. נציגי בית הספר, שהתמודדו מול צוותים מ-22 מוסדות חינוך שונים ברחבי המחוז, הפגינו שיתוף פעולה, התמדה ויכולות פתרון בעיות ברמה הגבוהה ביותר בדרך לזכייה היוקרתית.

אתמול התקיים במחוז תל אביב אירוע חינוכי מרגש ומעורר השראה: "האולימפידע" המתמטית המחוזית הראשונה, המיועדת לתלמידי כיתות ה'. מטרת המיזם החדש היא לעודד ולטפח מצוינות, חשיבה מתמטית מתקדמת, יצירתיות ויכולות גבוהות של פתרון בעיות מורכבות.

לתחרות היוקרתית הגיעו נציגים מ-22 בתי ספר יסודיים מכל רחבי מחוז תל אביב. כל מוסד חינוכי שלח צוות ייצוגי המורכב מתלמיד ותלמידה. במהלך היום, נדרשו המשתתפים הצעירים להתמודד עם שורת אתגרים מתמטיים מגוונים, שבחנו לא רק את הידע המספרי שלהם, אלא בעיקר את החשיבה המקורית, עבודת הצוות ושיתוף הפעולה.

הפודיום המחוזי

התלמידים מגבעתיים הפגינו רוח ספורטיבית ויכולות אנליטיות מרשימות שהובילו אותם למקום השני והמכובד.

אלו בתי הספר שכבשו את הפסגה:

מקום ראשון: בית הספר "אביגדור ורשה", קריית אונו

מקום שני: בית הספר "יגאל אלון", גבעתיים

מקום שלישי: בית הספר "בית צורי", תל אביב

"הזדמנות לשאול, לחקור ולטעות"

מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, רויטל שפירא, בירכה את המשתתפים ועמדה על חשיבות האירוע: "האולימפיאדה אינה רק תחרות של ידע. היא הזדמנות לשאול שאלות, לחקור, להתנסות, לטעות, לגלות וללמוד יחד. המיזם הזה מבטא בדיוק את מה שאנחנו מבקשים לטפח במערכת החינוך: סקרנות, חשיבה, יצירתיות, שיתוף פעולה והתמדה".

הפקת האירוע התאפשרה הודות לשיתוף פעולה נרחב של גורמי המקצוע במחוז, בראשם מנהלת המחוז רויטל שפירא, מפקחת המחוז תמי דרור, מדריכות המתמטיקה וצוותי ההוראה בבתי הספר. תודה מיוחדת הוענקה לשלומית זליכה, הממונה על תחום המתמטיקה במחוז תל אביב, שיזמה והובילה את הפרויקט.

במחוז מבטיחים כי האולימפידע הראשונה היא רק תחילתה של מסורת ארוכת שנים של מצוינות ואהבת המתמטיקה. נתראה בשנה הבאה!

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

בדרך לעליית ליגה היסטורית? ניצחון ענק לעירוני אליצור גבעתיים

האם אחרי ההישג של הפועל רמת גן-גבעתיים בכדורגל, אנו צפויים לחדשות חיוביות נוספות גם בגזרת הכדורסל?

אמש (ראשון) רשמה קבוצת הכדורסל של עירוני אליצור גבעתיים צעד חשוב בדרך, אולי, אל המטרה הנכספת של עליית ליגה. החבורה המקומית גברה לעיני למעלה מ-300 אוהדים נלהבים אולם תלם על הפועל כפ"ס (70:73), כשהיא משיגה מקדמה זעירה לקראת משחק הגומלין שיתקיים בשבוע הבא.

מי שהגיעו לתמוך מקרוב בקבוצה היו ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, ולצידו המשנה לראש העיר, מושיק גולדשטיין וחבר המועצה, אלעד רוזוגוביץ, סגן ראש העיר.

על אף שבמהלך המחצית השנייה התקבלו ידיעות על שינוי מדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף, שתי הקבוצות הצליחו לסיים אותו עד תום הזמן החוקי, כאשר במהלך הרבע האחרון בגבעתיים אף דאגו לפתוח את יציאת החירום של אולם תלם ועדכנו את הקהל במתרחש.

והיה גם כדורסל כאמור על הפרקט. גבעתיים כבר השכילה להגיע לפער דו-ספרתי של 13 נקודות, אולם היריבה מהשרון הצליחה לצמק. בסיום זה נגמר בניצחון ביתי וחשוב.

המשמעות כעת: ניצחון או לחילופין הפסד עד 2 נקודות הפרש (כולל) במשחק הגומלין שיתקיים בכפר-סבא ביום ראשון הבא, וגבעתיים תעפיל לגמר הפלייאוף ולסדרה ראש בראש מול קריית מוצקין/הוד השרון, כאשר המנצחת תשלים העפלה היסטורית לליגה הלאומית (ליגת המשנה).

אליצור גבעתיים – כדורסל. צילום: יחי אביבי
אליצור גבעתיים – כדורסל. צילום: יחי אביבי

קלעו לגבעתיים: קאי רפפורט 20, עמית אזולאי 19, נמרוד טישמן 12, תיאודור הנרי 9, ליאם פטרופוליאביס, עומרי מאנה ותומר בר אבן 4 כ"א, נדב סיבוני 1.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

מהפציעה בגולני לשיבוש קשרי האויב: סיפורו של מצטיין הרמטכ"ל מגבעתיים

מאחורי אות מצטיין הרמטכ"ל שהוענק לאחרונה לסרן (מיל') א' מגבעתיים, מסתתר סיפור חיים של מסירות, הקרבה והתמדה. א', שהחל את דרכו כלוחם בגולני ונפצע לקראת סוף שירותו הסדיר, לא נתן לפציעה לעצור אותו. במלחמה הנוכחית הוא רשם למעלה מ-300 ימי מילואים, בהם פעל ללא הפסקה בכלל הגזרות, סיכל רחפנים ושיבש את קווי התקשורת של האויב.

סרן (מיל') א', תושב גבעתיים (ובמקור מאפרת), משרת כקצין מילואים כמפקד מחלקה (מ"מ) בפלוגה מבצעית מזה כעשור. לאחרונה הוענק לו אות מצטיין הרמטכ"ל כאות הוקרה על מסירותו, מנהיגותו ותרומתו יוצאת הדופן לביטחון המדינה.

א', נשוי ואב טרי לילדה בת חודשיים, החל את דרכו הצבאית כלוחם בחטיבת גולני. לקראת סוף שירותו הסדיר הוא נפצע, אך הפציעה לא עצרה בעדו, ומאז הוא ממשיך לשרת במילואים כקצין לוחמה אלקטרונית. עוד לפני מלחמת חרבות ברזל, הוביל א' את חייליו בשורת משימות מורכבות ומסווגות, תוך שהוא מפגין מקצועיות, אחריות, שיקול דעת ודוגמה אישית.

עם פרוץ המלחמה, התייצב א' לשירות ומאז ביצע למעלה מ-300 ימי מילואים. במהלך תקופה אינטנסיבית זו, הוא פעל בכלל הגזרות, לקח חלק פעיל בסיכול רחפנים וביצע פעולות לשיבושי קשר מעבר לקווי האויב.

במקביל, הוביל סרן א' משימות מבצעיות משמעותיות והכין צוותים רבים ללחימה, הכל מתוך תחושת שליחות עמוקה ומחויבות מלאה לחייליו ולמדינה. מפקדיו מציינים כי לאורך כל שנות שירותו, הוא בולט ביכולתו הפיקודית הגבוהה, באנושיות שלו ובנכונות המלאה לקחת אחריות בכל רגע שנדרש.

בימים אלו, זוכה סרן א' להוקרה הראויה לו, ומהווה מקור לגאווה גדולה עבור תושבי העיר גבעתיים ועבור מערכת הביטחון כולה.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

שריפה פרצה במסעדה בגבעתיים: צוותי הכיבוי חילצו אזרח מהמקום

בוקר מתוח במרכז המסחרי בגבעתיים: לוחמי האש מתחנת גבעתיים הוזעקו מוקדם יותר הבוקר בעקבות דיווח על שריפה שפרצה במסעדה. צוותי הכיבוי חילצו מהמקום אזרח במצב קל והשתלטו על האש.

מדוברות כבאות והצלה נמסר: "בשעות הבוקר המוקדמות הוזעקו לוחמי האש מתחנת גבעתיים לשריפה שפרצה במסעדה.

עם הגעת הצוותים למקום זוהתה בעירה בכניסה למסעדה במרכז מסחרי ועשן רב.

צוותי הכיבוי ביצעו כיבוי והשתלטו על הבעירה במהירות, במקביל ביצעו סריקות לאיתור לכודים. במהלך הסריקות חילצו לוחמי האש אזרח ששהה במסעדה, הועבר לטיפול מד״א כאשר מצבו מוגדר קל.

חוקר דליקות הוזמן למקום לבחינת נסיבות פרוץ הדליקה".

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

פנים חדשות באופוזיציה בגבעתיים: הפעיל החברתי גיל אורן הושבע למועצת העיר

מועצת העיר גבעתיים מתרעננת בנציג חדש. בישיבת המועצה האחרונה הושבע לתפקיד גיל אורן, נציג סיעת "צעירים פלוס", שיתפוס את מקומה של תמר מחלב שסיימה את כהונתה. גיל אורן, פעיל חברתי ותיק וממובילי הקהילה הגאה בעיר, הצטרף למועצת העיר גבעתיים כחלק מסיעת האופוזיציה ״צעירים פלוס״, לאחר סיום כהונתה של חברת המועצה תמר מחלב.

סיון גולדברג, יו״ר הסיעה וראש האופוזיציה, בירך עם השבעתו בישיבת המועצה ביום חמישי האחרון: ״גיל ואני עושים דרך משותפת כבר שנים רבות, עוד מהימים הראשונים בהם החלטתי להקים את הרשימה ולהתמודד למועצת העיר. מדובר באדם ערכי, קהילתי ומסור מאוד לציבור, שפועל במשך שנים בהתנדבות מלאה למען תושבי גבעתיים והקהילה הגאה. אני גאה ונרגש לראות אותו נכנס היום למועצת העיר ובטוח שהוא יביא איתו ניסיון קהילתי, עשייה ציבורית משמעותית והמון רעיונות ומיזמים יצירתיים לשיפור איכות החיים בעיר״.

אורן, בן 55, תושב גבעתיים ב-12 השנים האחרונות, פועל שנים רבות בזירה החברתית והקהילתית, בין היתר במסגרת האגודה למען הלהט״ב, המרכז הגאה בתל אביב, האגף לעובד הגאה בהסתדרות וקהילת ״גאווה בגבעתיים״ אותה ייסד. בנוסף, הקים ומוביל את התא הגאה ב״כלל ביטוח״, חבר בקואליציית התאים הגאים של LGBTWORK ומנהל בהתנדבות את אחת מקבוצות הפייסבוק הקהילתיות הבולטות בעיר.

גיל אורן מסר לאחר השבעתו: ״אני נרגש מאוד להצטרף למועצת העיר ולהמשיך לפעול למען גבעתיים ותושביה, הפעם גם מתוך שולחן המועצה עצמו. לאורך השנים פעלתי מתוך אהבה אמיתית לקהילה ולעיר הזאת, ואני מאמין שאפשר וצריך להמשיך לקדם כאן עיר ליברלית, קהילתית, שוויונית ומכילה יותר עבור כולם. תודה גדולה לסיון גולדברג ולחברי סיעת צעירים פלוס על האמון והשותפות רבת השנים״.

בסיעת ״צעירים פלוס״ ציינו כי כניסתו של אורן מחזקת את הייצוג הקהילתי והליברלי במועצת העיר ואת המשך העשייה הציבורית למען כלל תושבות ותושבי גבעתיים.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

"ראינו את המדבקה והבנו שהוא צריך עזרה": המפגש של מתנדבי המשטרה עם הלום הקרב

לפעמים, סיור משטרתי שגרתי מסתיים לא באכיפת חוק, אלא במתן חיבוק מציל חיים. מתנדבי הסיור של משטרת גבעתיים הוכיחו בליל חמישי האחרון ערנות ורגישות יוצאת דופן, כשהבחינו בלוחם צה"ל והלום קרב שעצר את רכבו בצד הדרך. המפגש האקראי הפך לשיחה עמוקה ומרגשת בתחנת המשטרה, שהזכירה לכולם את הכוח שבמילה טובה ובהקשבה.

במהלך משמרת הלילה של יום חמישי, יצאו מתנדבי הסיור של משטרת גבעתיים (מרחב דן) לסיור שגרתי בעיר. במהלך הנסיעה, הבחינו המתנדבים ברכב שעצר בצד הדרך כשנהגו יושב בתוכו.

כאשר חלפו על פני הרכב, צדה את עינם מדבקה מיוחדת שהודבקה על השמשה האחורית. על המדבקה נכתב כי הנהג הינו הלום קרב, וכי במידה והרכב עומד בצד הדרך – ייתכן שהוא זקוק לעזרה. מבלי להסס, ביצעו המתנדבים פניית פרסה, ניגשו בעדינות לרכב, ביררו לשלומו של הנהג והציעו לו את סיועם.

מדבקה הלום קרב. יוזם הפרויקט רז אשורוב
מדבקה הלום קרב. יוזם הפרויקט רז אשורוב

הנהג, לוחם המשרת צבאית ולחם מאז אירועי ה-7 באוקטובר, מתמודד מאז עם פוסט-טראומה. הוא שיתף את המתנדבים כי אכן נזקק לרגע של התאוששות ולשיחה קצרה שתעזור לו להירגע. המתנדבים הזמינו אותו לתחנת המשטרה, שם ישבו עמו, הקשיבו לסיפורו האישי ולחוויות שעבר.

המפגש המיוחד הסתיים בתחושת הקלה והתרגשות הדדית של שני הצדדים. המקרה המחיש ביתר שאת את החשיבות העצומה שבהיכרות הציבור עם מצבי פוסט-טראומה, ואת היכולת לזהות מצוקה ולהושיט יד בזמן אמת.

ממשטרת ישראל נמסר כי: "לצד פעילות מבצעית ואכיפת החוק, תפקידם של השוטרים והמתנדבים הוא גם לגלות רגישות, ערנות ואנושיות כלפי כל אדם הזקוק לעזרה".

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

תפריט נגישות