יום ראשון , אפריל 14 2024

למרות הסגרים: ב-2020 ברמת גן עלייה ברוכבי אופניים שנפגעו בתאונות דרכים

בר"ג נפגעו השנה החולפת שבעה רוכבי אופניים, עלייה משמעותית לעומת 2019 שם נפגעו שני רוכבים בלבד, זאת למרות שנת סגרים עם פחות מכוניות על הכביש. גם בגבעתיים עלייה בנפגעים

עלייה בנפגעי רוכבי אופניים (תצלום אילוסטרציה canva)
עליה בנפגעי רוכבי אופניים (תצלום אילוסטרציה canva)

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס, בשנת 2020 חלה עלייה של 15% ברוכבי האופניים הרגילים שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני לעומת שנת 2019 וזאת למרות מגפת הקורונה, הסגרים וצמצום נסועת כלי הרכב בכבישים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


ההערכה היא שישנם כמיליון רוכבי אופניים בישראל הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית במקומות רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר ולרכוב בין כלי רכב ממונעים, משאיות ואוטובוסים.

לפני כחודש רכב ההרפתקן רועי (ג’ינג’י) סדן בן ה-39 על אופניו שאיתם הקיף את העולם. לאחר רכיבה של כשלוש שעות הגיע לכניסה לראש הנקרה, הקיבוץ בו התגורר, ושם התנגש סדן באוטובוס. סדן נפגע אנושות מהפציעה ולאחר יומיים נפטר מפצעיו. סדן הוא אחד מארבעה רוכבי אופניים רגילים שנהרגו בתאונות דרכים מתחילת 2021, זאת לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה במהלכה לא נהרגו רוכבי אופניים כלל.

ברמת גן נפגעו 70 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם רוכב אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר שבעה רוכבים, מדובר בעלייה במספר הנפגעים בהשוואה לשנת 2019, שבמהלכה נפגעו בעיר שני רוכבים. בגבעתיים נפגעו בעשור החולף 11 רוכבים, 2 מהם בשנה שעברה לעומת 0 נפגעים ב-2019.

טיפים לרכיבה בטוחה

  • שימוש במיגון ראש: מחקרים מראים, כי שני שליש מתמותת רוכבי האופניים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה רכוסה היטב, שמצליחה במקרים רבים למנוע פגיעות ראש ויכולה להיות ההבדל שבין חיים למוות.
  • שימוש במגני גוף: לפני הרכיבה יש להצטייד במגני גוף כגון מגני ברכיים ומרפקים שיכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה ולמנוע פציעה חמורה יותר.
  • הקפדה על נראות טובה: בשעות החשיכה ובבקרים יש לרכוב עם בגדים זוהרים וכן להצמיד לאופניים ולקסדה מחזירי אור בכדי להבטיח שהרוכב ייראה על ידי נהגי המכוניות.
  • בחירת המסלול הבטוח ביותר – מומלץ לתכנן מראש את מסלול הרכיבה ליעד, כך שזה יהיה המסלול הבטוח ביותר ולא המהיר ביותר – מסלול בטוח יהיה כזה שמורכב מכמה שיותר שבילי רכיבה ייעודים וכמה שפחות רכיבה בכבישים ראשיים וחציית כבישים בכלל.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “רוכבי אופניים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני מכיוון שאין להם שכבת הגנה כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות וכאשר רכב מתקרב לעברם במהירות גבוהה הם מצויים בסיכון ממשי לחייהם. האופניים הם כלי רכב שמסייע לשמירה על הכושר הגופני והבריאות, השימוש בו מצמצם זיהום אוויר, הם זולים ונגישים לרוב האוכלוסייה.

חייבים להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה ייעודיים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפריד אותו מכלי הרכב שבכביש בהקדם, לפני שייפגע הרוכב הבא”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

גני הילדים. נשארים ריקים מחר | צילום אילוסטרציה: Canva

הילדים נשארים בבית, ההורים לא: הנחיות פיקוד העורף עד שני בחצות

תפריט נגישות