יום חמישי , אפריל 18 2024

עלייה חדה במספר הנוסעים הנפגעים בר”ג וגבעתיים

16 נוסעים בכלי רכב פרטיים נהרגו בשנת 2019 בערים לעומת ארבעה בני אדם בלבד ב-2018. בסך הכל עלייה של 75% בנוסעים ההרוגים מתאונות דרכים בשנה החולפת. בר"ג 2 בני אדם נהרגו עקב תאונות במעורבות ברכב פרטי, זינוק במספר הנפגעים בגבעתיים

אילוסטרציה. תאונה ברחוב הירדן ברמת גן. צילום: רמת גן גבעתיים ניוז
תאונה ברמת גן (צילום: רמת גן גבעתיים ניוז)

72 נוסעי רכב פרטי נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2019 לעומת 41 נוסעים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2018 – זינוק חד בשיעור של 75%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס. מהנתונים עולה כי 6,904 נוסעים נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2019, מהם 421 נוסעים נפצעו קשה ו-6,411 נוסעים נפצעו קל.

בתחום העירוני – זינוק של פי ארבעה יותר בנוסעים ההרוגים

16 נוסעים בכלי רכב פרטיים נהרגו בשנת 2019 בערים לעומת ארבעה בני אדם בלבד שנהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2018 – פי ארבעה יותר. מהנתונים עולה כי שנת 2019 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון במותם של נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בערים. 2,916 נוסעים נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2019, כאמור 16 נהרגו, 162 נוסעים נפצעו קשה ו-2,738 נפצעו קל. בחינת נתוני ההיפגעות בעשור האחרון חושפת כי  119 נוסעים נהרגו בתאונות דרכים בערים ו-37,919 נוסעים נפגעו.

תאונה הלילה ברמת גן, צילום: באדיבות דוברות איחוד הצלה
תאונה ברמת גן, (צילום: באדיבות דוברות איחוד הצלה)

אלו נתוני ההיפגעות בר”ג וגבעתיים ב-2019

  • גבעתיים – 12 פצועים סה”כ, 2 מהם קשה ו-10 קל: עלייה חדה במספר הנפגעים, ב-2018 רק 2 נפגעים קל
  • רמת גן – סה”כ 45 נפגעו, 2 הרוגים, 6 נפצעו קשה ו-37 קל: עלייה של 8 פצועים לעומת 2018, שבה לא היו הרוגים בכלל בעיר

מספר הנוסעים ברכב פרטי חייב להיות כמספר המושבים שיש ברכב. ישנם מקרים שבהן מספר הנוסעים עולה על מספר חגורות הבטיחות המותקנות ברכב והסכנה להיפגעות הנוסעים עולה. כאשר נוסע איננו חגור בחגורת בטיחות הוא מסכן בראש ובראשונה את עצמו, אך גם את שאר יושבי הרכב. במקרה של תאונה או עצירת חירום הנוסע עלול לעוף באותה עוצמה שהרכב נוסע והוא עלול להיפגע מהמושבים או מהשמשה ברכב. הוא גם עלול לפגוע בעוצמה בנוסעים האחרים היושבים לידו ברכב.

כדי לצמצם את סכנת ההיפגעות של נוסעי הרכב יש לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה, גם במושב האחורי וגם אם היא נסיעה קצרה אל בית הספר אן גן הילדים. מחקרים רבים מוכיחים כי להימצאותן של מערכות בטיחות ברכב יש חשיבות רבה ומכרעת בצמצום תאונות הדרכים.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “תאונות הדרכים גובות מחיר יקר מהחברה הישראלית וגם השנה, שנת קורונה וסגרים ארוכים היא שנת כישלון בבטיחות בדרכים. נוסעי כלי הרכב הפרטיים מהווים חלק מרכזי בהרוגי תאונות הדרכים וחלק מהם היו יכולים לקבל את חייהם בחזרה לו רק היו חוגרים חגורת בטיחות.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


כלי הרכב הפרטיים מאובזרים במערכות בטיחות מצילות חיים, אשר יכולות להציל את חיי הנוסעים ולמנוע אובדן ושכול. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את המודעות בקרב הציבור לתרומתן של מערכות הבטיחות למניעת תאונות דרכים, ובמקביל לעודד באמצעות תמריצים את התקנתן של אותן מערכות בטיחות אוטונומיות אשר מפצות על טעויות הגורם האנושי ומונעות את התאונה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות