ראשי / ר"ג: עלייה של 15% בהולכי רגל קשישים שנפגעו בתאונות דרכים

ר"ג: עלייה של 15% בהולכי רגל קשישים שנפגעו בתאונות דרכים

מנתוני עמותת אור ירוק עולה , כי ב-2020 נפגעו 34 אזרחים קשישים הולכי רגל בתאונות דרכים בעיר לעומת 29 שנה קודם, כאשר בגבעתיים מגמה הפוכה. מנכ"ל אור ירוק: "המדינה לא עושה די לצמצם את מספר הקשישים הנפגעים"

קשישים הולכי רגל (צילום אור ירוק)
קשישים הולכי רגל (צילום אור ירוק)

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2020 חלה עלייה במספר האזרחים הוותיקים שנהרגו כהולכי רגל בתאונות דרכים. בעוד בשנת 2019 נהרגו 29 קשישים הולכי רגל, בשנת 2020 נהרגו 35 – עלייה של 21%.


הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו


ברמת גן נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 337 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם שמונה נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 34 קשישים הולכי רגל, זאת לעומת 29 ב-2019.

בגבעתיים נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 74 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מהם ארבעה נהרגו. ב-2020 נפגעו בעיר 7 קשישים, מדובר בירידה לעומת 219, אז נפגעו 3 הולכי רגל קשישים.

עוד עולה מהנתונים, כי בכל שנה נפגעים בממוצע 730 אזרחים ותיקים בעודם הולכי רגל בתחום העירוני, בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 614 קשישים הולכי רגל, 35 נהרגו ו-161 נפצעו באורח קשה. 

בסך הכל ברחבי הארץ נפגעו בשנת 2020 בתאונות דרכים 632 קשישים הולכי רגל, 614 מהם, כאמור נפגעו בתחומי הערים והישובים.

בעמותת אור ירוק הציעו מספר פעולות, שיש בהן כדי לצמצם את מספר הנפגעים:

  • ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים בהם נמצאים קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים. 
  • באותם אזורים, בהם הצפי לנוכחות קשישים גבוה, יש להאריך את משך הופעת האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל, על מנת לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה. 
  • ריכוז ויישום הטיפול במפגעים, כגון: בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות של מעברי החציה על ידי סימונם באופן מובלט, וכדומה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הקשישים הם קבוצת אוכלוסייה המצויה בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. נתוני ההיפגעות שלהם ממשיכים להיות גבוהים בכל שנה ולא ניכר צמצום במספר הנפגעים. המדינה לא עושה די על מנת לצמצם את מספר הקשישים הנפגעים וכך אנו מגיעים למצב שאנשים ששרדו חיים שלמים, עברו מלחמות, מחלות ותקופות לא פשוטות, מוצאים את מותם על הכביש בתאונות דרכים.

כדי למנוע את התאונה הבאה ולהציל את הקשיש הבא חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לדרוש מהרשויות להתקין פסי האטה בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של קשישים, כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש., ויחד עם זאת להאריך את משך האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל. מדובר בצעדים פשוטים לביצוע, שאינם דורשים עלויות גבוהות ובעיקר מאוד אפקטיביים בצמצום כמויות הנפגעים והצלת חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

התו הירוק (צילום מסך אפליקציית רמזור)

רשמית: התו הירוק הוארך עד סוף השנה