במסגרת המאבק של משטרת ישראל בפשיעה ובהפעלת מתחמי הימורים בלתי חוקיים, פשטו בתאריך 30 באפריל שוטרי תחנת רמת גן–בני ברק על דירה במתחם הבורסה ברמת גן, ששימשה על פי החשד למשחקי הימורים.
הפעילות בוצעה על פי צו חתום של בית משפט, בהובלת שוטרי התחנה ובשיתוף חוקרים, בלשים, שוטרי רישוי ופקחי יחידת השיטור העירוני של רמת גן. השוטרים פרצו את הדלת לאחר שהנוכחים במקום לא פתחו את הדלת.
במהלך הפשיטה אותרו בדירה 32 עמדות מחשב ששימשו על פי החשד להימורים בלתי חוקיים. כמו כן, נתפס במקום כסף מזומן פזור בסך של כ-3,900 שקלים, כאשר בחיפוש נוסף ומעמיק נתפסו על גופה של אחת החשודות עוד כ-44 אלף שקלים במזומן.
חשד להפעלת דירת הימורים במתחם הבורסה ברמת גן. צילום: דוברות המשטרה
השוטרים עצרו לחקירה ארבעה חשודים – מחזיקי ומפעילי המקום – אשר על פי החשד ניהלו את הקזינו בניגוד לחוק. בתום חקירתם שוחררו הארבעה בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית. בנוסף, נגבו במקום עדויות משחקנים שנכחו בדירה בזמן הפשיטה. כלל המוצגים והכספים שנתפסו הוחרמו והועברו להמשך טיפול וחקירה.
בעקבות הממצאים, חתם מפקד מחוז תל אביב, ניצב חיים סרגרוף, על צו סגירה מנהלי למקום החל מה-3 במאי ועד ל-2 ביוני 2026.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי היא "תמשיך לפעול בנחישות נגד מתחמי הימורים בלתי חוקיים, כחלק מהמאבק בפשיעה הכלכלית ובגורמים עברייניים, למען שמירה על ביטחון הציבור ואכיפת שלטון החוק".
קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
אירוע חריג התרחש השבוע (בין שני לשלישי) בשעה 03:30, כאשר אלמוני הגיע ל"קפה בנדיטה" ברמת גן, שפך שמן על כל השולחנות שהוצבו מחוץ לבית העסק – והצית אותם. לא נגרם נזק כבד למבנה עצמו למעט לריהוט שניזוק, אך בעלת המקום רואה במעשה מסר מאיים וברור.
בעלת העסק, שחף, סיפרה כי מאז פתיחת המקום לפני כחודש, קיבלה איומים מצד עוברי אורח על כוונתה להפעיל את העסק גם בשבת. לדבריה, במהלך חג הפסח האחרון היא אף מכרה חמץ בעסק – צעד שלדעתה ייתכן והיווה את הטריגר למעשה ההצתה.
"אני מרגישה שזו אזהרה", אמרה שחף הבוקר. "החשש שלי הוא שבפעם הבאה ינסו כבר לשרוף את המקום כולו. למרות זאת, אני לא מתכוונת לעצור ואמשיך לפתוח גם בשבת למען הקהילה". שחף תגיש תלונה רשמית במשטרה.
"קפה בנדיטה" ברמת גן. צילום באדיבות המקום
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הגיע אתמול בבוקר לזירת האירוע כדי לחזק את ידיה של בעלת העסק. בהודעה חריפה שפרסם אמר ראש העיר: "ניסיון ההצתה של קפה בנדיטה הוא לא רק פגיעה בעסק – אלא התקפה ישירה על ערכיה של רמת גן כעיר חופשית, ליברלית ומכילה. לא ניתן לאף גורם קיצוני להדליק כאן אש של שנאה או פחד. מי שמנסה לכפות 'משמרות דת' באמצעות אלימות – יגלה מהר שהוא משיג את ההפך הגמור".
שאמה הכהן הוסיף מסר מרגיע לבעלי העסקים ולתושבים: "אנחנו לא נבהלים, אנחנו מתחזקים. נעמוד לצד העסק ונחזק אותו בפעולות מיידיות. כך פעלנו בעבר מול ניסיונות לפגוע במרקם החיים בעיר וכך נפעל גם עכשיו. רמת גן היא בית לכולם – חילונים ודתיים כאחד – אך אין בה כל סובלנות לאלימות, לסחיטה או לקיצוניות".
קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
פרויקט מיוחד של רמת גן גבעתיים ניוז – הכירו את נבחרי הציבור שלנו
חבר המועצה שלומי בן ששון רמת גן חופשית. רגע מתוק - בוטיק צילום
שאלון אישי עם חבר המועצה שלומי בן שושן
היכרות אישית
פרטים אישיים: שלומי בן ששון, בקרוב בן 40. נשוי בחתונה רפורמית לורד אהובתו (אך רשום כרווק בתעודת הזהות בגלל חוקי מדינת ישראל), ואבא גאה למיכאלה המתוקה בת ה-4.5.
כמה זמן אתה תושב העיר? "אני דור שלישי ברמת גן ומעולם לא עזבתי את העיר. גרתי במספר רב של שכונות ואני מכיר אותה מכל גובה – בעבר בעיניים של ילד, וכיום בעיניים של מבוגר וכהורה".
כמה שנים אתה במועצת העיר? "אני כבר שמונה שנים חבר מועצה מטעם סיעת 'רמת גן חופשית'. אני נושא בגאון את דגל הליברליות והבחירה החופשית, ועושה זאת בחדווה, בביטחון ובשמחה רבה".
תחביבים: כדורסל, ריקודי סלסה, פיזיקה ומדע. מעל הכל, הוא מעיד שכיום הוא נהנה להיות אבא פעיל, אקטיבי ומעורב.
משהו שחשוב לך שידעו עליך: "חשוב לי שידעו שיש אנשים בפוליטיקה שבאמת מתרגשים מההזדמנות להשפיע ולעזור לתושבי העיר. אנשים שגאים ביכולת לעשות ולהתמודד כנגד החלטות גרועות של הממשלה – ולא רק לדבר על זה או להיות מתוסכלים. בנוסף, חשוב לי שידעו שיש אנשים שבאמת אכפת להם מאחרים, ולא רואים בפוליטיקה המקומית הזדמנות או מדרגה שדורכים עליה רק כדי להתקדם לפוליטיקה הארצית".
דמות פוליטית (מקומית או ארצית) שאתה מעריך ומדוע? "יש כמה חברי כנסת שאני מעריך, ביניהם אלכס קושניר (ישראל ביתנו), מירב כהן (יש עתיד) וחילי טרופר (כחול לבן). הם, ועוד אחרים, נותנים לי את התחושה שישנם פוליטיקאים שרואים במקצוע הזה הזדמנות לעזרה אמיתית לציבור – ולא במה להתנגחויות או הקצנה".
מקום אהוב בעיר: "יש הרבה מקומות אהובים עליי בעיר, תלוי בתקופה ובגיל. זה מתחיל מהעץ העתיק והמסועף שבמגרש הכדורסל בשכונת הראשונים, שעליו נהגתי לטפס כשהייתי ילד. זה ממשיך לפארק הלאומי, שאני זוכר איך כילד היינו הולכים לשם כל המשפחה העיראקית המורחבת לעשות 'על האש' עם הג׳פוף.
וכמובן, הספארי – אחד המקומות האהובים עליי כי הוא משלב את הדבר הכי טוב בין אהבת הטבע לשמירה עליו. מי שמבין את גודל האירוע של הספארי ואת העבודה המדהימה שהוא עושה לשימור מינים דרך שיתופי פעולה עם גני חיות בכל העולם, מבין למה תמיד כיף לבוא לשם. המקום מכיל תמיד את האנשים עם הלב הכי רחב והכי מחבק".
על תפקידי היום במועצה
מה תפקידך במועצת העיר ובאילו ועדות אתה יושב? "זו השנה השמינית שאני מחזיק את מחלקת הצעירים. זו המחלקה הכי ליברלית בעיר, עם אירועים שמדברים לכלל הציבור – החילוני והמסורתי כאחד. מרכז הצעירים שלנו הוא אולי היחידי בארץ שפתוח בשישי ושבת כל השנה, ומהווה במה מדהימה לשילוב צעירים עם צרכים מיוחדים.
בשלוש השנים האחרונות אני גם מוביל את קידום התחבורה הציבורית והאלטרנטיבית ברמת גן. זה הפתרון היחידי האמיתי והמקצועי שאפשר לקדם בעיר כדי להפחית את הפקקים ביום ולצמצם את מצוקת החנייה בלילה. בנוסף, אני חבר דירקטוריון הספארי, ומשם דחפתי וקידמתי את הפודטראק שנפתח במרום נווה ופעיל גם בסופי השבוע".
שלושה נושאים שחשוב לך לקדם במהלך הקדנציה:
קידום הצעירים ושילוב צעירים עם צרכים מיוחדים.
פיתוח התחבורה הציבורית והאלטרנטיבית ברמת גן.
קידום ערכי ליברליות ובחירה חופשית בעיר.
פנייה לתושבים: "כל תושבי העיר מוזמנים לפנות אליי בכל נושא. אני זמין בנייד האישי: 052-380-9698".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
נתוני רשות המיסים לחודשים מרץ אפריל חושפים נתון מעניין ברמת גן, מיעוט בעסקאות (בעיקר בגלל המלחמה) והיזמים באזור יוצאים במבצעי מימון, תנאי שכירות ארוכי טווח והטבות אכלוס.
ע"פ נתוני פלטפורמת Yadata מקבוצת יד2 – בחודש מרץ אפריל היו כ- 28,600 חיפושים הקשורים לקניית נכס ברמת גן (19% פחות משנה שעברה) לכ- 3,000 נכסים המוצעים כרגע למכירה (5% יותר משנה שעברה).
עוד עולה מהנתונים כי בשוק המוכרים ישנה ירידה במחירים בשנה האחרונה. לדוגמא:
מחיר ממוצע של דירת 3 חד' שהוצעה למכירה במאי 2025 עמד על כ 2.31 מיליון ₪, מוצעת היום למכירה במחיר ממוצע של 2.2 מיליון ₪. ירידה של כ 110 אלף ₪.
מחיר ממוצע של דירת 3חד' שהוצעה למכירה במאי 2025 עמד על כ 2.88 מיליון ₪, מוצעת היום למכירה במחיר ממוצע של 2.8 מיליון ₪. ירידה של כ 80 אלף ₪.
הדירות הקטנות משקפות ירידה קטנה יחסית לדירות הגדולות: מחיר ממוצע של דירת 5 חד' שהוצעה למכירה במאי 2025 עמד על כ 4.33 מיליון ₪, מוצעת היום למכירה במחיר ממוצע של 4.12 מיליון ₪. ירידה של כ 210 אלף ₪
התפלגות המחירים בממוצע לפי גודל דירה אפריל 2026:
מחיר ממוצע לדירת 2 חד' כ- 2.2 מיליון ₪ (39.2 אלף ₪ למטר) המהווה 11% מההיצע בשוק
מחיר ממוצע לדירת 3 חד' כ- 2.8 מיליון ₪ (36.5 אלף ₪ למטר) המהווה 31% מההיצע בשוק
מחיר ממוצע לדירת 4 חד' כ- 3.28 מיליון ₪ (33.3 אלף ₪ למטר) המהווה 40% מההיצע בשוק
מחיר ממוצע לדירת 5 חד' כ- 4.12 מיליון ₪ (33.2 אלף ₪ למטר) המהווה 17% מההיצע בשוק
בניסיון להבין לאן "נושבת הרוח" אספנו עבורכם ב-"רמת גן גבעתיים ניוז" את מחירי הדירות הקטנות שנמכרו והצעות אטרקטיביות למכירה בפרויקטים חדשים ודירות יד שנייה, הרשימה לפניכם:
רמת גן דירות קטנות עד 80 מ"ר 1-3 חד’: טווח מחירים 1.9-3.3 מיליון ₪
3 חד’ בבני הנביאים (בבניה) קומה 3/9, 79 מ”ר. נמכרה בכ- 3 מיליון ₪. נמכר!
3 חד’ ברמת אפעל (בבניה) קומה 3/10, 76 מ”ר. נמכרה בכ- 3.3 מיליון ₪. נמכר!
למכירה: פנטהאוז יוקרתי לכניסה מיידית במגדל Highline – שכונת ראשונים, רמת גן.לפרטים נוספים לחצו כאן
לרשימת כל הפרויקטים המובילים ברמת גן, גבעתיים, בקעת אונו והסביבה לחצו כאן
מוכרים את הדירה שלכם? רוצים לדעת כמה היא שווה באמת? התקשרו עכשיו ונעזור לכם למכור אותה במהירות ובמחיר הנכון >>> לפרטים נוספים
*ההדמיות להמחשה בלבד
ט.ל.ח
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
יש נשים שלא רק חיות את ההיסטוריה – הן חלק בלתי נפרד ממנה. אסתר (אטי) רדלר בריטן בדיוק אישה כזו. לוחמת ב"הגנה", נהגת אמבולנס מהראשונות בארץ, אחות טיפול נמרץ, מלכת היופי של תל אביב, פעילה חברתית בלתי נגמרת ויקירת העיר רמת גן. אבל מעל הכול, היא הייתה אישה שהקדימה את זמנה כמעט בכל תחנה בחייה, והפכה לאחד הסמלים הגדולים של העיר.
חייה יוצאי הדופן של אטי רדלר בריטן
אטי נולדה בשנת 1931 בתל אביב להוריה פנינה ושלמה בריטן, אנשי העלייה השלישית. סיפור המשפחה שלה הוא למעשה סיפורה של המדינה שבדרך. הוריה עלו מאודסה בשנת 1919, שרדו את מאורעות תרפ"א ב"בית החלוץ" ביפו ונמלטו משם בעיצומן של הפרעות. האב, סוחר סוסים מוכר בתל אביב הקטנה, היה מסייע לעולים חדשים למצוא עבודה וקורת גג, בעוד האם תפרה בגדים לעולים חסרי כל ובישלה לכל מי שנזקק.
הבית שבו גדלה אטי היה בית של ציונות, חמלה ונתינה – ערכים שליוו אותה כל חייה
כבר בגיל 8 הצטרפה ל"תנועת הצופים", ובגיל 14 גויסה ל"הגנה". היא הייתה חלק מ"גדוד החברות", יחידה נשית שבה למדו קפא"פ, פירוק והרכבת נשק ואבטחת אזורים רגישים. בתקופת מלחמת העצמאות נשלחה עם חברותיה לשמור על בתים נטושים ביפו מפני ביזה.
ארץ אהבותיי- אטי רדלר בריטן – סיפור חיים. צילום: מירי דולינסקי שבו
לתת זה לקבל” – המשפט שליווה אותה כל חייה – לא היה סיסמה מבחינתה, אלא דרך חיים
סיפור האהבה שלה עם בעלה שלמה רדלר ז"ל נשמע כמעט כמו סרט ישראלי ישן. היא ראתה אותו לראשונה במשחק כדורגל של מכבי רמת גן כשהייתה בת 14 בלבד ואמרה לחברתה: “הבחור הזה יהיה בעלי”. שנתיים אחר כך הם כבר היו זוג, ובהמשך נישאו והקימו משפחה ברמת גן.
לצד החיים המשפחתיים, אטי הייתה אישה יוצאת דופן בנוף הישראלי של שנות ה־50. בשנת 1955, כשהייתה כבר נשואה ואם לילד – דבר חריג מאוד לאותם ימים – זכתה בתואר “מלכת היופי של תל אביב”. בזמן שתחרויות היופי בישראל עסקו בעיקר בזוהר חיצוני, אטי כבר סימלה מודל אחר: אישה יפה, חזקה, עצמאית ומעורבת חברתית.
אבל הפריצה האמיתית שלה הייתה דווקא בעולם שנחשב אז גברי לחלוטין
בשנות ה־60 הצטרפו היא ובעלה למד"א רמת גן. אטי הפכה לאחת מנהגות האמבולנס הראשונות באזור – בתקופה שבה כמעט לא ראו נשים מאחורי ההגה של רכבי חירום. במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים פינתה פצועים, טיפלה בנפגעים ונסעה שוב ושוב אל אזורי הלחימה. בתמונות מאותה תקופה רואים אישה קטנת גוף אבל עם עוצמה בלתי רגילה – כזו שלא היססה להיכנס למקומות שאחרים פחדו מהם.
הקשר שלה לעולם הרפואה היה גם אישי מאוד. אחרי שבעלה שלמה עבר התקף לב קשה, החליטה בגיל 50 להתחיל קריירה חדשה וללמוד סיעוד. רבים היו מרימים ידיים בגיל כזה – אבל אטי התקבלה לבית הספר לאחיות, המשיכה לאחות מוסמכת ובהמשך הפכה לאחות אחראית בטיפול נמרץ לב בבית החולים בית חולים בילינסון. היא עצמה סיפרה שהגיעה לטיפול נמרץ לב “כדי לדעת לשמור על שלמה”. וכך, מתוך אהבה ודאגה אישית, בנתה קריירה רפואית שלמה.
התנדבות ונתינה אינסופית
במשך השנים המשיכה להתנדב בלי הפסקה: בויצ"ו, באגודה למען הקשיש ברמת גן, בוועדת אימוץ הצנחנים העירונית, ב“המועצה לישראל יפה”, בארגון הסורופטימיסט הבינלאומי ואף בבית בית אברהם קריניצי, שם סייעה בתיעוד ההיסטוריה של העיר.
מי שהכיר אותה זוכר במיוחד את טקסי יום הזיכרון. גם בגילה המבוגר היא מגיעה לטקסים עם חברי ההגנה והמחתרות, מניחה זרים, פוגשת משפחות שכולות וממשיכה לכבד את זכר הנופלים מתוך תחושת שליחות עמוקה. היא נוהגת להשתתף גם באזכרות תל חי ובטקסים של עמותת אלכסנדרוני, החטיבה שבה לחם בעלה.
צילום: מירי דולינסקי שבו
אחד הדברים המרגשים ביותר בסיפורה של אטי הוא ההמשכיות המשפחתית
ההתנדבות במד"א הפכה למסורת משפחתית של ממש: בעלה שלמה היה יו"ר נוער מתנדבים ארצי במד"א, בתה נגה הפכה לנהגת אמבולנס וחובשת, ונכדתה תהילה המשיכה גם היא להתנדב ולהדריך במד"א. “אנחנו מבינות אחת את השנייה בלי לדבר”, סיפרה הנכדה תהילה על ההתנדבות עם אמה. וכששומעים את זה, מבינים שהמורשת של אטי היא הרבה מעבר לסיפור אישי – זו שושלת של נתינה. גם בגיל מבוגר לא עצרה. היא עסקה ביצירת תכשיטים בעבודת יד, השתתפה בפרויקטים עירוניים לנשים יוצרות והמשיכה להיות פעילה חברתית.
לאחר 7.10 סרגה כפפות וכובעים לחיילים שנלחמו ב"חרבות ברזל".
סריגת כובעים לחיילים- אטי רדלר בריטן. צילום: מירי דולינסקי שבו
אטי רדלר לא רק “יקירת העיר”
היא אחת הנשים שעיצבו את דמותה האנושית של רמת גן – לוחמת, מטפלת, מתנדבת, מנהיגה נשית פורצת דרך ואישה שהוכיחה פעם אחר פעם שאפשר להיות גם חזקה, גם אלגנטית וגם מסורה לאחרים.
בעיר שבה כל כך הרבה אנשים מכירים אותה אישית, אולי אין פלא שגינה שלמה נקראה על שמה
בשנת 2023, כשהייתה בת 92, נחנכה גינה ציבורית ברחוב הגלגל ברמת גן על שמה, בטקס מרגש בהשתתפות ראש העיר כרמל שאמה הכהן, בני משפחתה ותושבים רבים. עבור רבים בעיר זו לא הייתה רק מחווה עירונית – אלא הכרה באישה שהפכה במשך עשרות שנים לחלק מה-DNA האנושי של רמת גן.
קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
רמת גן ממשיכה להוביל חדשנות חינוכית: ביוזמת סגן ראש העיר אסף וייס ומחזיק תיק החינוך, ראש העיר כרמל שאמה הכהן, תלמידי התיכונים בעיר נהנים מהשתתפות בתוכנית "יוניסטרים", אשר מעניקה להם כלים להצלחה בחיים והזדמנויות אמיתיות להשתלב בעולמות ההייטק והחדשנות.
במסגרת תוכנית לימודי ההייטק והיזמות שהוטמעה בכלל בתי הספר העל-יסודיים בעיר, התקיים השבוע יום השראה ייחודי לתלמידי כיתות ט’ מכלל התיכונים.
יום ההשראה נערך במשרדיו של מתן ליברמן, תושב העיר רמת גן וממייסדי חברת הסייבר הבינלאומית Semperis, המעסיקה כ-600 עובדים. במהלך המפגש נחשפו התלמידים לעולם היזמות והעשייה העסקית מקרוב, פגשו דמויות מובילות מהתעשייה, ושמעו על מסלולי הצלחה, אתגרים והזדמנויות בעולם ההייטק.
התוכנית העירונית נועדה להעניק לתלמידים השראה אישית ומקצועית, לחזק את תחושת המסוגלות שלהם ולעודד חשיבה יצירתית ויזמית כבר מגיל צעיר. במסגרת הפעילות, התלמידים משתתפים בתהליכי למידה חווייתיים המשלבים ידע תיאורטי עם התנסות מעשית, תוך היכרות עם עולם העסקים והטכנולוגיה המשתנה בקצב מסחרר.
תוכנית יוניסטרים ברמת גן. צילום באדיבות ״הקונגרס היהודי האמריקאי״
סגן ראש העיר, אסף וייס: ״אנחנו פועלים כדי להביא את תוכניות החינוך הכי מובילות בישראל לבני ובנות הנוער ברמת גן. בזכות זאת, אנו מאפשרים לכל תלמיד ותלמידה הזדמנות אמיתית לחלום בגדול ולהגיע רחוק. יום ההשראה הוא חלק מתהליך רחב שמטרתו לחבר את הנוער שלנו לתעשיית ההייטק בישראל, ולהכין את דור העתיד של רמת גן לאתגרי המחר.״
קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
מפלג ההונאה של המשטרה פשט על קליניקה בעיר בעקבות תלונה של משרד הבריאות. על פי החשד הבעלים תושב רמת גן זייף תעודות אח מוסמך, התחזה למומחה והעביר השתלמויות לצוותים רפואיים מוסמכים.
מדוברות המשטרה נמסר: "במהלך החודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה במפלג ההונאה, שהחלה בתלונה של משרד הבריאות, אודות חשוד המתחזה לאח מוסמך באמצעות תיעוד מזויף.
במסגרת החקירה, עלה חשד כי החשוד מתחזה לאח מוסמך המתמחה בפצעי לחץ ופצעים מורכבים, באמצעות תעודות מזויפות ומציג מצג שווא של מומחה בתחום.
כמו כן, החשוד שהתחזה לאח, העביר הרצאות במספר מרכזים רפואיים גדולים ברחבי הארץ, כאשר קהל היעד בהרצאות היו רופאים ואחיות. בנוסף, הוא פתח קורסים והשתלמות בתחום ונפגש עם מנהלי מחלקות, כאשר הוא מנצל את כשריו עם הרופאים ומשתמש בחותמות שלהם ללא ידיעתם.
עוד עלה מחומרי החקירה, כי החשוד הינו בעלים של מרפאת אסתטיקה וטיפולי בית באזור ר"ג . בבדיקה של משרד הבריאות, נמצא כי אין הסמכה לחשוד לשמש כאח והתעודה אשר מציג למנהלי מחלקות הינה תעודה מזויפת.
עם המעבר לחקירה לגלויה, פשטו אתמול חוקרי מפלג ההונאה על משרדו של החשוד בר"ג ונתפסו מסמכים, וממצאים שונים הקושרים את החשוד לעבירות המיוחסות לו, בתום החיפוש החשוד עוכב לחקירה ובסיומה שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים".
קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
השנים האחרונות לא האירו פנים לנוער הישראלי, שחווה את מגפת הקורונה, מבצעים צבאיים ומלחמות שמנעו מסגרת יציבה. ברמת גן החליטו שלא להמתין להסלמה ולטפל בתופעת השוטטות מן השורש. בדיון מיוחד של ועדת הביטחון, הוחלט על הקמת סיירת נוער עירונית חדשה והידוק שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל כדי לשמור על המרחב הציבורי.
בזמן שברשויות רבות מתמודדים עם תופעת שוטטות בני נוער רק כשהיא מגיעה לכותרות, ברמת גן בוחרים לפעול אחרת: מוקדם, מהשורש, ובשילוב חינוך, קהילה ואכיפה.
בוועדת הביטחון העירונית שהתקיימה לאחרונה, העלה סגן ראש העיר ומחזיק תיק הנוער, ישראל זרי, את הצורך והדרישה לחזק את התמודדות המשטרה עם התופעה. השוטטות, כפי שצוין, יכולה להתחיל מהפרעות קלות במרחב הציבורי ולהידרדר במקרי קצה לוונדליזם והתנהגויות סיכוניות.
ב-7 השנים האחרונות הנוער במדינת ישראל חווה קורונה, מבצעים ומלחמות, ולמעשה לא זכה למסגרת יציבה וביטחון לאורך זמן. ברמת גן, שכבר פועלת במעטפת חינוכית־טיפולית רחבה לנוער, הוחלט להעמיק כעת את המענה ולהעלות את הנושא גם לשולחן משטרת ישראל.
בדיון הוצגו שורת צעדים שכבר מקודמים בעיר, בהם פעילויות פנאי, ליווי חינוכי וטיפולי, ועבודת איתור בשטח. לצד זאת, הוצג פיילוט חדש של סיירת נוער עירונית, בהובלת מחלקת הנוער, קידום נוער, אגף הרווחה ויחידת סע"ר. המיזם נועד לייצר נוכחות במוקדי התקהלויות, לקיים שיח עם בני נוער, לזהות מצבי סיכון בזמן אמת ולהציע להם חלופות חיוביות.
בסיום הדיון התחייבה משטרת ישראל לשותפות פעילה בגיבוש תוכנית חינוכית והסברתית משותפת, לצד חיזוק האכיפה והחמרת הטיפול במקרים חוזרים או חריגים. המהלך כולו מקודם בשיתוף יו"ר ועדת הביטחון וראש העיר כרמל שאמה הכהן, מחזיק תיק הביטחון זוהר ישרים, משטרת ישראל, מחלקת הנוער, קידום נוער, אגף הביטחון ויחידת סע"ר.
ישראל זרי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הנוער: "שוטטות נוער היא לא רק סוגיית אכיפה, היא קודם כל סוגיה חינוכית וקהילתית. האחריות שלנו היא לזהות תופעות בזמן, לפעול לפני הסלמה ולתת לנוער מענים, תהליכים חינוכיים, נוכחות, ובמידת הצורך גם גבולות. כעת, מצב הנוער במדינת ישראל נמצא ברמה שבה נדרשת גם אכיפה משמעותית על מנת למנוע את המקרה הקשה הבא. כך בונים עיר בטוחה יותר לכולם."
ישראל זרי בוועדת הביטחון העירונית. צילום באדיבות המצולם
בעירייה מדגישים כי המטרה ברורה: לא רק לטפל בתופעה, אלא למנוע אותה מראש כדי לשמור על הסדר הציבורי, לחזק את תחושת הביטחון ולייצר מרחב עירוני בטוח, חינוכי ומכבד עבור כלל תושבי רמת גן.
קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
מאחורי כל טיפול רפואי מוצלח של צה"ל בשטח, עומדת מערכת שלמה של בקרה והכנה. רס"ר ג', בן 28 מרמת גן, נושא על כתפיו את האחריות הכבדה כמבקר הרפואה של אוגדה 96. העבודה היסודית שלו, הדאגה לפרטים הקטנים והשאיפה למצוינות, זיכו אותו השבוע בהצטיינות מפקד האוגדה לרגל יום העצמאות.
רס״ר ג׳, בן 28 מרמת גן, משרת כמבקר הרפואה של אוגדה 96. במסגרת תפקידו המורכב, מוביל ג׳ את תחום הביקורת הרפואית באוגדה, ודואג לכשירות צוותי הכוננות, ניהול וארגון המרפאות, התקינה, האמצעים, הציוד הרפואי והמוכנות לחירום.
העשייה היומיומית של רס"ר ג' עוסקת בבקרה שוטפת, זיהוי פערים והובלת תהליכי שיפור. הוא עושה זאת תוך שמירה על סטנדרטים מקצועיים גבוהים ויכולת מרשימה לרדת לפרטים הקטנים ביותר, מבלי לאבד את התמונה הגדולה. ג׳ עובד מול בעלי תפקידים רבים, ומוודא שהנהלים לא רק קיימים על הנייר — אלא מיושמים בפועל בשטח.
מבחינתו של ג', משמעות התפקיד היא אחריות אמיתית על כשירות המערכת כולה. לא מדובר רק בזיהוי בעיות, אלא בווידוא שהן מטופלות עד הסוף ושהמערכת מפיקה מהן לקחים ומשתפרת.
רס"ר ג׳ ממלא את תפקידו בהצטיינות יתרה ובמסירות רבה לאוגדה ולחיילים. על פועלו המרשים, הוא נבחר לקבל את תעודת מצטיין מפקד אוגדה 96 לרגל יום העצמאות.
על ההצטיינות שהוענקה לו אמר ג׳: ״הצטיינות עבורי היא להסתכל קדימה, לזהות בעיות לפני שהן מתפתחות, להוביל פתרונות ישימים ולהטמיע אותם לאורך זמן — תוך יוזמה מתמדת והעלאת הרמה של המערכת כולה.״
קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
עבור רובנו, ליל הסדר הוא חג של חירות, אך עבור אילנית שאול, הזיכרון החקוק ביותר מאיראן הוא דווקא הלילה בו החירות כמעט אבדה. היא נולדה ב-1977 בטהרן למשפחה ציונית שחיה בקהילה היהודית. אביה החזיק בתפקיד בכיר במשרד התקשורת האיראני, מעמד שלא מנע מהוריה לחיות את החלום על ישראל בכל יום; הם קראו לאחותה בשם "עליה" – עדות חיה לכמיהה רבת השנים לעלות לארץ הקודש.
"חגגנו את ליל הסדר אצל דודה שלי, עם הגדה והכל," משחזרת אילנית את הרגע ששינה את גורל משפחתה. "פתאום, באמצע ההגדה, חיילי משמרות המהפכה נכנסו מהמרפסת בצורה ברוטלית. הם עצרו את הגברים ולקחו אותם למאסר". אביה חזר לאחר תקופה שבה לא ידעו מה עלה בגורלו, כשהוא נושא על גבו את אותות המהפכה: עונש של 100 מלקות, להן נוספו עשר מלקות נוספות רק בשל שם המשפחה "כהן". באותו רגע גמלה בליבם ההחלטה: עוזבים הכל ועושים הכל כדי לעלות לישראל.
הבריחה והזהות המושאלת
הדרך אל החופש הייתה רצופה סכנות ואכזבות. לאחר ניסיון ראשון שנכשל ובו איבדו את כל כספם לנוכלים שמכרו להם דרכונים מזויפים, הם לא הרפו והשיגו דרכונים נוספים. מכיוון שהשלטונות לא אפשרו למשפחות שלמות לצאת יחד, הם נאלצו להתפצל.
אילנית בבית ספר לנערות בטהרן בגיל 10 (אלבום אישי)
"בגיל 10 מצאתי את עצמי עם שם בדוי בדרכון," מספרת אילנית. "אסור היה לנו לקרוא אחד לשני בשמות האמיתיים, אלא רק בשמות שבדרכון. היינו ילדים קטנים ואסור היה לנו אפילו לדבר עם אבא שלי, שלא הצליח לעלות על הטיסה המקורית איתנו".
לאחר חודש של המתנה מורטת עצבים בשוויץ, ללא שפה ועם אי-ודאות קשה, האב הצליח להצטרף אליהם והמשפחה נחתה בישראל ב-1987, היישר לרמת גן.
"העלייה הייתה רצופת קשיים – שפתיים, תרבותיים, ותחושת זרות עמוקה," היא משתפת.
מציונות של הישרדות לציונות של עשייה
הילדה שהגיעה ללא שפה והתמודדה עם קשיי קליטה ותרבות, בנתה כאן שורשים עמוקים.
כיום היא נשואה לדר' לוי שאול (סא"ל במילואים) כמעט 25 שנה, ואמא ל 4 ילדים מקסימים, ומתגוררת בשכונת ערמונים ברמת גן.
לאחר שירות ותארים אקדמיים בכלכלה ומנהל עסקים, כיהנה אילנית בתפקידים בכירים במערכת הבנקאית במשך כמעט 20 שנה.
היום, יש לה עסק לייעוץ ואימון עסקי ופיננסי. כשהיא מלווה עסקים וחברות, היא רואה בעבודתה המשך ישיר לסיפור הציוני של משפחתה. "עבורי, ליווי עסקים להתנהלות פיננסית מיטבית הוא חלק מחיזוק ההתיישבות והארץ שלנו," היא מסבירה. "אני מאמינה שמאחורי כל מספר עומד אדם, ומאחורי כל החלטה כלכלית עומד דפוס מחשבתי". היא משלבת את הכלים הפיננסיים הריאליים עם עולמות הכלכלה ההתנהגותית, מתוך מטרה לייצר ביטחון ורווחים אצל בעלי עסקים .
סגירת המעגל: החופש לבחור
הקשר של אילנית לאיראן לא דעך; היא עקבה מקרוב אחר "מחאת החיג'אב" והייתה בקשר עם המשפחה שעדיין גרה שם ב"עם כלביא". היא מזדהה עמוקות עם המאבק לחופש וחולמת לקחת את ארבעת ילדיה לטיול שורשים בצפון איראן המרהיב.
אילנית והמשפחה. צילום פרטי
עבור אילנית, חיזוק העסקים בישראל הוא חלק מציונות מודרנית. "בשבילי, ללוות חברות להתנהלות פיננסית מיטבית זה חלק מחיזוק הארץ והעצמאות המקומית שלנו". היא פותרת לבעלי עסקים את ה"בדידות הניהולית", מייצרת בהירות ברווחים ובונה תשתיות של תמחור ואסטרטגיה.
"הבית שלי הוא כאן, ברמת גן," היא מסכמת בחיוך. "אבל הילדה שבי תמיד תחזיק אצבעות לשינוי בעולם, כדי שכל אישה, בכל מקום, תוכל לחיות בחופש כלכלי ואישי".
קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
אנחנו משתמשים בעוגיות כדי לשפר את החוויה שלך באתר שלנו, בלחיצה על מסכים, אני מאשרת שקראתי, הבנתי ומסכים/מה למדיניות הפרטיות של האתר ולעיבוד המידע האישי שלי.