יום רביעי , יוני 24 2026

רמת גן מקומי

רמת גן מקומי כל החדשות והעדכונים החמים בנושא, כולל תמונות, סרטי וידאו וכתבות על רמת גן מקומי.

גיבור ישראל מרמת גן: סיפורו של סגן חיים־אברהם מצליח ז"ל שצנח במיתלה

בין סיפורי הגבורה הרבים ששזורים בהיסטוריה של מדינת ישראל, בולט סיפורו של סגן חיים־אברהם מצליח ז"ל. בן למשפחת מייסדים מרמת גן, ספורטאי מצטיין וקצין צנחנים שהסתער אל מותו בקרב ההיסטורי במעבר המיתלה. לקראת יום הזיכרון, אחותו תמי (מצליח) תיבון משתפת בסיפור חייו הקצרים, שמסמלים יותר מכל את דור הנפילים שבנו והגנו על הארץ.

סיפורו של סגן חיים־אברהם מצליח ז"ל הוא סיפור של לוחם, ספורטאי מצטיין ובן למשפחה שנטעה שורשים עמוקים בעיר רמת גן עוד מראשית ימיה, כפי שמספרת אחותו, תמי תיבון, תושבת העיר.

סגן חיים־אברהם מצליח ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
סגן חיים־אברהם מצליח ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

סיפור המשפחה מתחיל בשנת 1933, אז עלו לארץ רחל מאסטוניה ושלמה מצליח מלטביה. השניים הכירו על סיפון האונייה בדרכם לארץ ישראל, במסגרת נישואים פיקטיביים שנועדו לאפשר את עלייתם (כפי שהיה נהוג באותם ימים כדי לעקוף את גזירות המנדט). עם הגעתם ארצה, התגרשו מבני זוגם הפיקטיביים ובחרו לבנות יחד חיים חדשים ברמת גן – חיים של עשייה, התנדבות ואהבת הארץ.

משפחת מצליח. צילום באדיבות המשפחה
צילום באדיבות המשפחה

את שנותיהם הראשונות העבירו בני הזוג בצריף בגן המלך דוד, שם נולד בנם הבכור, חיים־אברהם, בשנת 1935. כבר מילדותו ניכרו בו תכונות של מצוינות ונחישות. הוא למד בבית הספר "אהל שם" בעיר, והצטיין כספורטאי שהוכתר כאלוף הארץ בריצות קצרות ובקפיצה לרוחק.

מהפציעה בחוסאן ועד הגבורה במיתלה

במהלך "מבצע קדש" השתתף סגן מצליח בצניחה ההיסטורית במעבר המיתלה בסיני. בקרב הקשה שניטש שם, יצא לאיגוף נועז יחד עם סגנו, סגן עובד לדז’ינסקי ז״ל. השניים הסתערו יחד על עמדה מצרית מבוצרת ונהרגו בקרב פנים אל פנים בגבורה עילאית ותוך חירוף נפש. על אומץ ליבו ופועלו יוצא הדופן בקרב זה, הוענקו לו עיטור העוז וצל״ש הרמטכ״ל – עדות חיה לרוח הלחימה והמסירות שאפיינו אותו.

עיטור העוז של סגן חיים־אברהם מצליח ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
עיטור העוז של סגן חיים־אברהם מצליח ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

המורשת ממשיכה ברחובות העיר

אחותו, תמי (מצליח) תיבון, שנולדה וגדלה ברמת גן, נושאת עד היום את סיפור המשפחה והמורשת לדורות הבאים, מתוך רצון עז להמשיך ולהאיר את פועלו של אחיה.

צילום באדיבות תמי תיבון
צילום באדיבות תמי תיבון

סיפורו של סגן חיים־אברהם מצליח ז"ל אינו רק סיפור אישי של לוחם שנפל, אלא גם סיפורה של משפחה ושל דור שלם – דור של מייסדים, בונים ומגינים. זהו סיפור על שורשים, על ערכים ועל הקשר העמוק בין אדם, משפחה למקום. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, רמת גן זוכרת אותו לא רק כלוחם אמיץ שמסר את נפשו, אלא כסמל לרוח של נתינה ואהבת הארץ – רוח שממשיכה לחיות ולהדהד ברחובות העיר גם היום. מורשתו וזכרו עימנו תמיד.

סגן חיים־אברהם מצליח ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
סגן חיים־אברהם מצליח ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

מותו של חיים־אברהם הותיר חלל עמוק ובלתי נתפס במשפחתו ובקהילתו המקומית. אביו, שלמה מצליח, לא שקע במרירות, אלא המשיך לשאת את מורשת בנו בהתנדבות רבת שנים למען הצנחנים ולמען ביטחון העיר רמת גן, ואף היה בין יוזמי אנדרטת הצנחנים המוכרת ליד גדרה.

עם גיוסו לצה״ל, בחר חיים־אברהם בדרך הלוחם והצטרף לחטיבת הצנחנים. הוא סיים קורס קצינים, השתתף בפעולות תגמול מורכבות ונפצע בקרב משטרת חוסאן. אך גם הפציעה לא עצרה אותו: מתוך תחושת שליחות עמוקה, הוא התעקש לחזור לשירות פעיל ולפקד על חייליו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

רמת גן מתייחדת: 911 חללים, הנצחה חדשנית וטקס מרגש בכיכר רמב"ם

משפחת השכול ברמת גן גדלה משמעותית בשנה האחרונה. עם 911 חללים במערכות ישראל ופעולות האיבה, מתוכם עשרות שנוספו במלחמת חרבות ברזל ומבצע שאגת הארי, העירייה וצוות "יד לבנים" פועלים מסביב לשעון כדי לעטוף את המשפחות. בראיון מיוחד מספרת נירית, עו"סית המקום, על התערוכות, אתר ההנצחה הדיגיטלי והטקס המרכזי שבו ישתתפו יתומי משפחת משה.

העיר רמת גן איבדה 911 מבניה במלחמות ישראל ובפעולות האיבה. רק בתקופה האחרונה, מ"מלחמת חרבות ברזל" דרך מערכות ההמשך, איבדה העיר עשרות. ברצועת עזה נפל החייל תום רוטשטיין ז"ל, וארבעה אזרחים תושבי העיר נרצחו בפעולות איבה מנפילות טילים בעורף – שניים ב"עם כלביא" ושניים ב"שאגת הארי".

בסך הכל, נפלו 24 חללי צה"ל ומעל 30 נפגעי פעולות איבה מבני העיר מאז ה-7 באוקטובר, מתוכם גם משתתפי מסיבת ה"נובה". חלקם תושבי רמת גן במקור, וחלקם תושבי העוטף שמשפחותיהם מתגוררות בעיר ובחרו להנציחם קרוב לבית.

"כל משפחה בוחרת להנציח אחרת" 

נירית, עובדת סוציאלית מבית "יד לבנים" ברמת גן, נמצאת שם בשביל המשפחות ברגעים הקשים ביותר. "אנחנו מנסים להגיע לכולם – להורים, לאחים, לילדים", היא משתפת. "ההורים מזדקנים וחשוב להם לדעת מי יזכור את יקיריהם אחריהם. כל משפחה בוחרת להנציח אחרת; יש הורים שביקשו לעשות הפרשת חלה לזכר יקירם, החלל הראשון שנהרג בעזה".

המעטפת של "יד לבנים" כוללת בין היתר הרמת כוסית לקראת החגים בהשתתפות המשפחות השכולות, רב העיר וראש העיר – אירוע שאליו מגיעות גם משפחות שכבר עזבו את העיר. "חשוב לנו לעשות פעולות שקשורות גם בנפש", מסבירה נירית, "כמו סדנת 'סאונד הילינג' שעשינו עבור המשפחות. יש ביניהן אנשים שקשה להם לדבר על האובדן, ולכן אנחנו מקיימים עבורם סדנאות אומנות, ציור, כתיבה, צילום ועוד, שמאפשרות להם לבטא את הכאב".

תערוכה לזכרו של עידו פרץ ז"ל 

תערוכה לזכרו של עידו פרץ ז"ל. צילום: ליאור שמחי
תערוכה לזכרו של עידו פרץ ז"ל. צילום: ליאור שמחי

כחלק מההנצחה הייחודית בעיר, מתקיימת בימים אלו (ולאורך החודש וחצי הקרובים) תערוכה מרגשת בבית יד לבנים על שמו של עידו פרץ ז"ל, חייל תושב רמת גן שנרצח במסיבה ב"נובה". התערוכה, שעלתה כבר בפברואר אך נעצרה בשל המלחמה, נפתחת כעת מחדש לקהל הרחב.

תערוכה לזכרו של עידו פרץ ז"ל. צילום: ליאור שמחי
תערוכה לזכרו של עידו פרץ ז"ל. צילום: ליאור שמחי

במסגרת התערוכה מוצגים דברים שעידו כתב, ציורים פרי ידו, מדי חיל הים שלו עם רקמות מיוחדות שנעשו לזכרו, ואף סרטון תלת-מימד עליו שבו ניתן לצפות במשקפי מציאות מדומה (VR).

הנצחה לזכרו של עידו פרץ ז"ל. צילום: ליאור שמחי
הנצחה לזכרו של עידו פרץ ז"ל. צילום: ליאור שמחי

החיבוק של העירייה: מתמיכה טכנולוגית ועד הצלה תחת אש 

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שנושא משפחות השכול קרוב ללבו, מוביל מדיניות של דאגה רציפה לזכרם של הנופלים. כך למשל, בבית יד לבנים נוספה טלוויזיה המקרינה את תמונות הנופלים ששמותיהם חקוקים על הקיר בחדר הפנימי. בחוץ, ברחבת "הר הבנים", הוצבו אנדרטאות הנושאות את שמות חללי פעולות האיבה.

הדאגה של שאמה הכהן מתבטאת גם בזמן אמת. במהלך הפגזות הטילים על רמת גן במבצע "שאגת הארי", התקבלה פנייה בנוגע לקשיש בן 92, אב שכול, שמתגורר בקומה הרביעית ומתנייד בקלנועית שלא נכנסת למעלית – מה שמנע ממנו לרדת למקלט. ראש העיר התערב אישית ודאג לפנות את הקשיש והעובד הזר שלו לבית מלון בטוח למספר ימים, הרחק מהסכנה.

מורשת דיגיטלית: פרויקט "גל עד" וסטיקרים לכולם 

רמת גן לא מסתפקת בהנצחה פיזית. אתר האינטרנט "גל עד רמת גן" מרכז את הזיכרון העירוני. המשפחות מעבירות לצוות האתר כל חומר אפשרי – פרסומים, כתבות ומכתבים אישיים – שמועלים לעמודים המוקדשים לכל חלל ויישארו שם לעדי עד. בנוסף, בתיכונים ברחבי העיר הוצבו עמדות הנצחה חכמות; התלמידים יכולים להקיש שם של נופל ולהיחשף לסיפור חייו.

פרויקט מרגש וייחודי נוסף שנולד לאחרונה הוא יצירת סטיקרים מיוחדים. בעקבות הסטיקרים הרבים שיצאו לנרצחי ה-7 באוקטובר, החליטו בעירייה להפיק סטיקר לכל אחד מהחללים העירוניים לאורך השנים, בליווי משפט המייצג את אישיותו. "עשינו הנצחה גם למשפחות שאיבדו את יקיריהן מזמן", מספרים בעירייה. "למשל, יש לנו חלל משנת 1956, ועזרנו לאימו, אישה בערוב ימיה, למצוא משפט מרגש עבור הסטיקר שלו". הפרויקט הייחודי הכה גלים והחל לשמש מודל להנצחה גם ברמה הארצית.

יצירת סטיקרים מיוחדים. צילום: דוברות עיריית רמת גן
יצירת סטיקרים מיוחדים. צילום: דוברות עיריית רמת גן

הטקס המרכזי: יתומי משפחת משה ידליקו משואה 

אירועי הזיכרון יגיעו לשיאם בטקס המרכזי והגדול בכיכר רמב"ם, אליו כבר נרשמו כ-430 משפחות שכולות. השנה, באופן מצמרר וסמלי, מי שידליקו את משואת הזיכרון יהיו ילדי משפחת משה, אשר איבדו את הוריהם בפגיעת הטיל הקטלנית על רמת גן במהלך מבצע "שאגת הארי". המעמד הקשה יזכיר לכולם שמשפחת השכול, למרבה הכאב, ממשיכה להתרחב – אך הקהילה העירונית תמיד תעמוד מאחוריה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

שבעה ימים בשבוע: תכירו את ה-BARACCHINO במרום נווה

בשורה משמחת לתושבי מרום נווה ברמת גן: אחרי תקופה ארוכה ללא אף עסק פעיל בסופי השבוע, נפתח בימים אלו ה-BARACCHINO בפארק המקומי. המקום החדש צפוי לפעול שבעה ימים בשבוע ולהציע פתרון בילוי קל"ב, מהבוקר ועד השעות המאוחרות של הלילה.
המהלך להחזרת החיים המסחריים לשכונה לא קרה מעצמו. שלומי בן ששון, חבר מועצת העיר רמת גן מטעם סיעת "רמת גן חופשית", שם לעצמו למטרה לשנות את המצב העגום.

"זה לקח יותר מדי זמן," אומר בן ששון בפתיחות. "שנים רבות שאין במרום נווה אפילו עסק אחד שפתוח בסוף שבוע, וזה משהו שהיינו חייבים לטפל בו". לדבריו, הפתיחה של BARACCHINO היא תוצאה של עבודה עיקשת להביא חיים מסחריים לשכונה שנותרה ריקה זמן רב מדי.

מה בתפריט? מקפה ועד גלידה איטלקית 

את BARACCHINO (ברקינו) מוביל אורי, יזם מקומי שהוא תושב השכונה בעצמו, ולצידו שתי שותפות נוספות. השלושה יציעו לתושבים תפריט עשיר הכולל מאפים וכריכים המורכבים מחומרי גלם איכותיים, לצד קפה ברמה גבוהה. בשלב מאוחר יותר, מתוכנן להיפתח מהצד גם אשנב גלידות איטלקיות מרענן.

עם רדת החשכה, המקום ישנה את פניו ויתחלף לבר אלכוהול באווירה שכונתית – מה שהופך אותו לאחד מהמקומות הבודדים באזור שמציע חוויה שלמה ורציפה מהבוקר ועד הלילה.

BARACCHINO במרום נווה רמת גן. צילום באדיבות שלומי בן ששון
BARACCHINO במרום נווה רמת גן. צילום באדיבות שלומי בן ששון

חושבים על הילדים – ועל השכנים 

אורי, שהגדיר מראש את קהל היעד המרכזי שלו כהורים וילדים, תכנן את התפריט ואת מקומות הישיבה בהתאם, כך שיספקו חוויה נוחה ומזמינה למשפחות.

לצד הרצון לייצר מקום תוסס, הושקעה מחשבה רבה גם בהתחשבות בסביבה. היזמים ביצעו מראש בדיקות סאונד מקיפות לרמקולים, על מנת להבטיח שהמוזיקה והפעילות במקום יכבדו את השקט של השכנים המתגוררים בסמוך לפארק.

שעות הפעילות (בפארק מרום נווה):

תקופת הרצה (בשבועיים-שלושה הקרובים): 09:00 עד 18:00, כולל ימי שישי ושבת.

לאחר תקופת ההרצה: המקום יפעל במתכונת מלאה בין השעות 07:30 עד 23:00, שבעה ימים בשבוע.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

120 יום להצגת פתרון: התוכנית המהפכנית של משרד התחבורה לשיבא תל השומר

שעון החול החל: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יוצא במהלך היסטורי למתן מענה לאתגרי התנועה והחניה באזור תל השומר. לראשונה בישראל, מגובשת תוכנית אב תחבורתית כוללת למרכז הרפואי שיבא, שיתוכנן מעתה כ"עיר של בריאות" לכל דבר ועניין. ועדה מקצועית שהוקמה תגיש בתוך 120 יום שורת פתרונות לטווח הקצר, הבינוני והארוך, במטרה להפחית את עומסי התנועה ולחבר את בית החולים לרשת הסעת ההמונים של גוש דן.

המהלך נולד מתוך תפיסה הרואה בשיבא מוקד פעילות רחב היקף, המשרת מאות אלפי בני אדם בשנה ודורש מענה תחבורתי כולל ומתקדם. בהתאם להנחיית שרת התחבורה, מונתה ועדה מקצועית מיוחדת אשר תבחן את כלל צורכי התחבורה למתחם, ותתכנן מערך נגישות כולל שיסנכרן בין מערכות הסעת ההמונים והתחבורה הציבורית. הוועדה תפעל בשיתוף נציגי חברות התשתית והתחבורה, גורמי תכנון מובילים ונציגי המרכז הרפואי.

המהלך משקף את מעמדו הייחודי של המרכז הרפואי כ"עיר של בריאות" ומהווה חלק ממימוש חזון "מחברים את ישראל" – חיזוק הקישוריות בין מוקדי תעסוקה, שירותים ציבוריים ומרכזי פעילות לאומיים.

הוועדה הוסמכה לבחון ולהציע פתרונות תחבורתיים, תוך קביעת סדרי עדיפויות ליישום. במוקד התכנון יעמוד שילוב מיטבי בין מערכות התחבורה המרכזיות שעתידות לשרת את האזור – הקו הסגול של הרכבת הקלה, קו המטרו M3 ומערך אוטובוסים מתקדם ונגיש. המטרה היא לייצר רציפות תחבורתית מלאה וחיבור יעיל מכל רחבי המטרופולין. בהתאם למדיניות, הוועדה תחל את עבודתה באופן מיידי ותגיש את המלצותיה בתוך 120 יום, כדי לקדם יישום מהיר של הפתרונות בשטח.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "המרכז הרפואי שיבא הוא מוקד פעילות רפואי, מחקרי וציבורי בהיקף לאומי ובין לאומי, שמשרת מדי יום עשרות אלפי מטופלים, עובדים ומבקרים. מציאות כזו מחייבת חשיבה תחבורתית חדשה, רחבה ומערכתית – לא עוד פתרונות נקודתיים, אלא תכנון כולל שמחבר בין רכבת קלה, מטרו ואוטובוסים, ומבטיח נגישות גבוהה, יעילה ואיכותית מכל רחבי הארץ. זהו מהלך חשוב נוסף במדיניות שאנחנו מובילים לחיזוק התחבורה הציבורית ולהנגשת מוקדי השירות המרכזיים לציבור".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מדובר במהלך אסטרטגי ראשון מסוגו, שמכיר בשיבא כמוקד פעילות בעל מאפיינים עירוניים. התוכנית תאפשר הסתכלות מערכתית מלאה על צורכי התחבורה במתחם ותייצר מענה יעיל ומתקדם לעומסים הקיימים והעתידיים לרווחת ציבור המטופלים ומשפחותיהם".

המשנה לחוויית האדם, לוגיסטיקה ותפעול בשיבא, יהודה קטורזה: “המרכז הרפואי שיבא נמצא בשנים האחרונות בתנופת גדילה וצמיחה משמעותית. המצוינות הרפואית, לצד הצמיחה המואצת של האזור והקמת עמק הביוטק, מושכות אלינו מדי שנה יותר ויותר מטופלים, יזמים, מבקרים ועובדים – תהליך שמעצים את אתגרי התנועה והחניה. גיבוש תוכנית אב תחבורתית הוא צעד חשוב, הלוקח בחשבון את כלל הצרכים והמאפיינים של ‘עיר הבריאות’, לטובת שיפור הנגישות והחוויה. אנו מודים לכל השותפים על ההירתמות והצבת הנושא בראש סדר העדיפויות".

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

הצפון הישן של ת"א מגיע לרמת חן: 50% מהדירות בפרויקט ה"סופר פרימיום" TWENTY נמכרו תוך חודש ימים בלבד

שוק הנדל"ן ברמת גן גועש ורוחש סביב פרויקט המגורים החדש של חברת "ניוטאון", הממוקם בלב שכונת רמת חן המבוקשת. הפרויקט, שזכה לשם TWENTY (על שם מיקומו ברחוב בני הנביאים 20), מציע חוויית מגורים המשלבת את האווירה הפסטורלית של השכונה עם סטנדרט בנייה השמור בדרך כלל למגדלי היוקרה של תל אביב.

נותרו לשיווק בפרויקט דירות של 3, 4 חדרים עם מרפסות שמש ופנטהאוז מפואר כאשר דירות 3 חדרים משווקות החל מ-3.011 מיליון ש"ח. הפרויקט צפוי להגיע לשלב האכלוס בשנת 2029, ונראה כי לאור קצב המכירות, חלון ההזדמנויות להצטרף לקהילה המתגבשת הולך ונסגר. "הדירות פשוט נחטפות", מספר משה ריטבלט, מנכ"ל ומייסד החברה. "בתוך חודש ימים בלבד משלב ה"פרי-סייל", נמכרו כ-50% מהדירות בפרויקט, בין היתר זה נובע מכך שמדובר על מגרש ייחודי בשכונה שבה אין בנייה מאסיבית לגובה, מה שיוצר מוצר נדיר ומבוקש."

ניוטאון פרויקט TWENTY רמת חן הדמיות:evolve media
ניוטאון פרויקט TWENTY רמת חן הדמיות:evolve media

לגור ביצירה אדריכלית

פרויקט TWENTY תוכנן מתוך מחשבה יסודית על הלקוחות ועל אורח חייהם וכל פרט ופרט בו תוכנן ליצור חוויית מגורים מפנקת עם שיטת בנייה המאפיינת מגורי יוקרה. "הפרויקט מוגדר כ"סופר פרימיום" ולא בכדי. המפרט הטכני מציג אלמנטים הנדסיים וטכנולוגיים שטרם נראו באזור", מציין ריטבלט. "כך בין היתר כל דירה מצוידת במערכת אגירת אנרגיה פרטית, המתפקדת כגנרטור חירום ומסוגלת לספק חשמל לדירה למשך עד שלושה ימים במקרה של עלטה. בנוסף, חיפוי הבניין מבוצע בשיטת תלייה יבשה עם אריחי "דקטון" (Dekton) יוקרתיים מספרד, המעניקים עמידות ומראה יוקרתי לאורך זמן רב בשילוב מערכת בידוד תרמי מתקדמת."

"יתרונות נוספים הם תשתית מלאה לרכב חשמלי- בניגוד לפרויקטים המסתפקים בהכנות בלבד, ב-TWENTY יסופקו עמדות טעינה פעילות לרכב חשמלי בכל החניות, וכמו כן, מיזוג אוויר מתקדם – מערכות VRF אינוורטר יוקרתיות עם שליטה נפרדת בכל חדר. בנוסף יעמדו לרשות הלקוחות חניון תת קרקעי מרווח, לובי מפואר, חדר אופניים ועגלות, ועוד."

ניוטאון פרויקט TWENTY רמת חן הדמיות:evolve media
ניוטאון פרויקט TWENTY רמת חן הדמיות:evolve media

הכל קרוב ובמרחק הליכה

אחד היתרונות המרכזיים של הפרויקט הוא נגישותו הרבה למוסדות החינוך והפנאי המובילים בעיר. לקוחות הפרויקט ייהנו מזמני הליכה קצרים  במיוחד: 5 דקות הליכה מהפארק הלאומי והספארי, 9 דקות הליכה מתיכון בליך המיתולוגי, ו-10 דקות מהקאנטרי בכפר המכביה. בנוסף, הקרבה לתחנת "הירדן" של הקו הסגול ברכבת הקלה (15 דקות הליכה) מאפשרת חיבור מהיר למרכז תל אביב ולכל עורקי התחבורה הראשיים.

ניוטאון פרויקט TWENTY רמת חן
ניוטאון פרויקט TWENTY רמת חן רמת גן

ההצלחה המוכחת של ניוטאון, האיתנות הפיננסית של פרופדו

מאחורי הפרויקט עומדת חברת ניוטאון מקבוצת פרופדו, הפועלת משנת 2013 ויוזמת פרויקטים בהיקף של למעלה ממיליארד ש"ח. לניוטאון הצלחות מקצועיות רבות לאורך שנים רבות, ידע עצום בייזום והקמה של חוויות מגורים בשילוב פתרונות טכנולוגיים מתקדמים של אנרגיה ירוקה, מסורת של תכנון והקמה של בניינים אייקוניים. ניוטאון רואה במצוינות בבנייה ערך מרכזי. קבוצת פרופדו, שניירות הערך שלה נסחרים בבורסה לני"ע בתל-אביב, היא עוגן של איתנות פיננסית ארוכת טווח עבור רוכשי הדירות בפרויקטים הרבים שניוטאון ופרופדו מקדמות ברחבי הארץ.

לפרטים נוספים לחצו כאן 

 

פרויקט טוונטי רמת חן רוחבי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

פשיטה ברמת גן: מעבדת סמים עם עשרות קילוגרמים של קנאביס נחשפה בדירה בעיר

אתמול (שלישי), בפעילות מבצעית משותפת, הגיעו לוחמי מג"ב מרכז ובלשי משטרת מחוז תל אביב לבצע חיפוש בבית ברמת גן, כשהם מצוידים בצו חיפוש שהוצא על ידי בית המשפט.

עם כניסתם לדירה השוטרים איתרו שני חדרים שעל פי החשד הוסבו למעבדה לגידול סמים. בתוך החדרים נמצאו כ-150 שתילים החשודים כסם מסוג קנאביס, כאשר משקלם הכולל של השתילים מוערך בעשרות קילוגרמים.

במקום נעצרו שני חשודים: תושב רמת גן ותושב קצרין שבצפון. השניים הועברו להמשך חקירה בתחנת המשטרה של מחוז תל אביב.

בסיום הפעילות המשטרתית בשטח, ביצעו הכוחות גיזום של כלל השתילים שנמצאו בדירה והחרימו את ציוד הגידול הרב.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

"היד ניתקה מאחיה ברציף באושוויץ": המדענית מרמת חן שמחיה את זיכרון השואה בגוף ראשון

כשד"ר מיכל פרויד זילברברג, תושבת שכונת רמת חן שניהלה קריירה ארוכה במחקרים ביוכימיים, יצאה לפנסיה – היא חיפשה עשייה משמעותית. מודעה שפרסמה עיריית רמת גן על עמותת "בגוף ראשון", שינתה את מסלול חייה והפכה אותה ל"שגרירת זיכרון". הרעיון שעומד מאחורי העמותה ייחודי ועוצמתי: אזרחים לוקחים על עצמם לספר את סיפורם של ניצולי שואה, חסידי אומות עולם או מצילים יהודים – אך הם עושים זאת בגוף ראשון.

"אני עצמי אינני דור שני לשואה, הוריי עלו לארץ לפני המלחמה", מספרת מיכל. "אבל אני נשואה לדור שני. אבא של בעלי, שהיה שורד שואה בעצמו ונשא מספר מאושוויץ על ידו, מעולם לא דיבר על מה שעבר שם. מי שכן סיפרה, וגם זה רק בגיל מבוגר מאוד, הייתה אחותו – סלה זילברברג ז"ל. כשהנכדים של אחיה הגיעו לגיל של עבודת שורשים והסבא כבר לא היה בחיים, היא פתחה את סגור ליבה. זהו המקור למידע ולסיפור שאני מספרת היום".

הנס במקלחות של אושוויץ

הסיפור שמיכל נושאת איתה לכל מקום הוא סיפור של חורבן, הישרדות הרואית ותקומה. סלה ילידת ינואר 1924, גדלה במשפחה ציונית, דתית ומתקדמת בלודג' שבפולין. אביה היה טכנאי מכונות טוויה ופעיל ב"פועלי ציון", ואמה הייתה תופרת "הוט קוטור" שהחזיקה סלון שמלות ערב. השואה קטעה את חייה של סלה כשהייתה תלמידת תיכון. האב נלקח באקציה בגטו לודג' ולא חזר, והאם גוועה ברעב.

סלה ואחיה נותרו לבדם. באוגוסט 1944, לקראת חיסול הגטו, הם נשלחו לאושוויץ. מיכל מתארת את הרגע המצמרר: "בירידה מהרכבת על הרציף, היד שלה ניתקה מזו של אחיה. היא לא ראתה אותו יותר עד תום המלחמה, ובהמשך שמו אף הופיע ברשימות הנספים".

ההישרדות של סלה הייתה רצופה בניסים. באושוויץ, היא הובלה אל תאי הגזים במסווה של מקלחות, אך בשל תקלה במשרפות, הקבוצה הוחזרה לאחור וניצלה. משם הועברה למחנה ברגן בלזן. מיכל משתפת בנקודת אור נדירה מאותה תקופה: "באחד הימים, כשסלה וחברותיה ישבו ושוחחו, נחתה לידן לפתע חבילה ובה שתי פרוסות לחם עם פתק עליו נכתב: 'בואו גם מחר'. אחרי ארבע שנות תופת, הן נתקלו פתאום באפשרות שיש עדיין אנשים טובים בעולם".

סלה (יפה) ובניק זילברברג 1946, אחרי עלייתם ארצה. צילום באדיבות ד"ר מיכל פרויד זילברברג
סלה (יפה) ובניק זילברברג 1946, אחרי עלייתם ארצה. צילום באדיבות ד"ר מיכל פרויד זילברברג

הפגישה בעתלית והחיים ברמת חן

מסעה של סלה המשיך לעבודות כפייה במפעל תחמושת בזלצוידל, עד לשחרורה באפריל 1945 על ידי הצבא האמריקאי. לאחר מכן, חיילי הבריגדה היהודית מהצבא הבריטי אספו שורדות צעירות למחנה מעבר בבלגיה, שם למדו עברית והתכוננו לעלייה. במרץ 1946 עלתה סלה על אוניית המעפילים "תל חי". האונייה נתפסה והובלה למחנה המעצר בעתלית – ושם, כנגד כל הסיכויים, גילתה סלה שאחיה אהובה, שהייתה בטוחה כי הושמד, חי וניצל.

משם עברה סלה לקיבוץ דגניה והחלה בבניית חייה מחדש. היא הקימה משפחה לתפארת, זכתה לשני ילדים, ארבעה נכדים ונינים. את רוב שנות חייה בארץ העבירה, בדומה למיכל, בשכונת רמת חן ברמת גן, שם התגוררו מרבית בני המשפחה. סלה נפטרה בשיבה טובה בגיל 96.

משימה קהילתית שחודרת ללבבות

עמותת "בגוף ראשון" הארצית, בראשה עומד דודי רונן, מונה כיום כ-1,000 שגרירים. הקבוצה הרמת-גנית, שמרכזת ורד בן ארצי, נחשבת לגדולה ופעילה במיוחד. העמותה מכשירה את המספרים כיצד להעביר את הסיפור בצורה החודרת ללבבות, בפעילות שנעשית כולה בהתנדבות.

"לקחנו את זה כסוג של משימה", אומרת מיכל. היא נודדת עם סיפורה של סלה בין בתי ספר, בתי כנסת ומועדוני קשישים. בימים אלו של סביב יום השואה, היומן שלה מלא: היא מרצה בפני גמלאים ברמת חן, בתיכון "אלון" בעיר ובמועדון הגמלאים ב"בית רוזן".

השליחות של מיכל לא נגמרת בחוץ. בכל שנה, במוצאי השבת שלאחר יום השואה, היא פותחת את ביתה לאירוע זיכרון מיוחד. השנה יתארח אצלה פרופ' נפתלי פרויד, לשעבר מנהל כירורגיית ילדים בבית החולים שניידר, שירצה על סוגיית הרפואה בתקופה הנאצית, ולעיתים היא מארחת שגרירים אחרים מהעמותה כדי שיחלקו את סיפורם.

דרך קולה של מיכל, סלה זילברברג ממשיכה לחיות, להזכיר ולהעביר את הלפיד הלאה – לדורות הבאים של תלמידי ותושבי רמת גן.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

רמת גן נערכת לפתיחה חלקית של מוסדות החינוך ביום ראשון

בין החשש היומיומי מנפילת פצצות מצרר לבין המחיר הכבד שמשלמים הילדים שיושבים בבית – עיריית רמת גן מנסה למצוא את שביל הזהב. במתווה שגיבש ראש העיר כרמל שאמה הכהן, מתוכננת חזרה הדרגתית של עד שליש מהתלמידים ביום ראשון הקרוב, היישר אל תוך המרחבים המוגנים. בעוד שביום חמישי הקרוב בוודאות לא יתקיימו לימודים בעיר, ההחלטה הסופית לגבי יום ראשון תתקבל רק במוצאי שבת, בהתאם להתפתחויות הביטחוניות.

ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, פרסם את עקרונות המתווה המסתמן, תוך שהוא מדגיש את המורכבות הגיאופוליטית: "בתקופת מלחמה שמנוהלת על ידי אדם אחד כמו טראמפ מול מדינה כמו איראן שנדחקת עם הגב לקיר, ובפרט בעיר שלנו, יש לנהוג בסופר-זהירות ושמרנות". עם זאת, ציין ראש העיר כי החוסר במסגרת חינוכית מייצר פערים וסיכון לילדים שמשוטטים בחוץ או שוהים בבתים ללא ממ"ד תקני.

בהיעדר מתווה ממשלתי מאוחד של משרד החינוך ופיקוד העורף, אלו הן ההנחיות וההיערכות של עיריית רמת גן לימים הקרובים:

מה קורה בחמישי ושישי?

יום חמישי: לא יתקיימו לימודים ברמת גן, ללא קשר למתווה שיפורסם. יום זה יוקדש לפרסום המתווה המסודר להורים, כולל מפגש "זום" לשאלות ותשובות.

יום שישי: העירייה תעודד פעילות הפגה קצרה (שעה עד שעתיים) בגנים ובכיתות הנמוכות.

המתווה המסתמן ליום ראשון – חזרה חלקית אגף החינוך הונחה להכין תוכנית לפתיחה מצומצמת מאוד החל מיום ראשון, שתכלול בכל יום רק כ-25% עד 33% מכלל התלמידים, בשיטת קפסולות.

למידה במרחב מוגן בלבד: הלימודים יותרו אך ורק בתוך המרחבים המוגנים התקניים במוסדות. (ראש העיר פנה לשר החינוך לאפשר לגני ילדים ללמוד במבנים קשיחים וצמודים לממ"ד, כדי להקל על הצוות והילדים).

מי בראש סדר העדיפויות? החינוך המיוחד, קבוצות הכנה לבגרויות, נוער מוחלש, והגיל הרך (מעונות, גני ילדים וכיתות א' עד ד').

ביטול הסעות: לא יופעלו הסעות תלמידים. ראש העיר הגדיר נסיעה בהסעות בפקקים תחת איום פצצות מצרר כ"מלכודת מוות".

אין צהרונים: בשבוע הראשון לחזרה, לא יופעלו כלל צהרונים ברחבי העיר.

לקראת הפתיחה האפשרית בראשון, מוסדות החינוך עוברים כעת הכנה פיזית קפדנית, הכוללת ניקיון יסודי ובעיקר – סריקה של חצרות וגגות לאיתור נפלים חיים ושברי יירוט. בנוסף, העירייה מגבשת מתווה שיסדיר את השימוש במקלטי בתי הספר עבור תושבי העיר בשעות הערב והלילה, וכן פתרון למבקשים להתמגן בהם בזמן אזעקות בשעות הלימודים.

מתי תתקבל ההחלטה הסופית?

ביום חמישי יוצג המתווה המלא, אך האישור הסופי להפעלתו (או ביטולו במקרה של הסלמה) יינתן רק במוצאי שבת בשעה 21:00 בערב. העירייה גם תפעיל מערך הסברה ותמיכה, במסגרתו השירות הפסיכולוגי החינוכי (שפ"ח) וצוותי ההוראה ייזמו פניות אישיות לילדים המוכרים כמצויים בסיכון או במצוקה רגשית.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

להקת “אקרופוליס” מחברת בין במה, קהילה ורוח רמת-גנית

הלהקה מופיעה פעמיים בשבוע באופן קבוע, ובמהלך חול המועד אף מגיעה לשתי הופעות ביום מול קהלים מגוונים ובמקומות שונים בארץ.

מאחורי הקצב והאנרגיה מסתתר סיפור של התמדה, יצירתיות ובעיקר אמונה בכוח של מוזיקה לחבר בין אנשים גם כשהמציאות סביב מורכבת.

“לשמח את עם ישראל במיוחד בתקופה הזאת זה הרבה מעבר להופעה,” מספרים חברי הלהקה. “זו זכות גדולה רגעים קטנים של אור בתוך ימים לא פשוטים”.

רמת גן בלב: לא רק קהל – קהילה

ללהקת “אקרופוליס” יש חיבור עמוק לעיר רמת גן. מעבר להופעות באזור המרכז, הקשר לעיר נבנה דרך אנשים, עשייה וקהילה חיה ונושמת.

הקהל הרמת-גני, שמגיע שוב ושוב להופעות, לא מחפש רק בילוי אלא חוויה. רגע של שחרור, של יחד, של מוזיקה שמצליחה לגעת גם בתקופות מורכבות. עבור חברי הלהקה, רמת גן היא בית מוזיקלי מקום שבו נוצרת אינטראקציה אמיתית עם הקהל.

הלב שמאחורי הבמה: חן מוצפי ו"חנות הנתינה"

החיבור לרמת גן לא נגמר על הבמה. חן מוצפי, מחברי הלהקה, מוביל עשייה חברתית משמעותית בעיר.

יחד עם שותפו לידור אידה, הקים מוצפי את “חנות הנתינה” בשכונת נחלת גנים מיזם קהילתי שהפך למוקד של ערבות הדדית. החנות מאפשרת לכל מי שצריך לקחת מוצרי מזון וציוד ללא תשלום, מתוך כבוד, רגישות וללא תנאים.

מה שהתחיל כיוזמה קטנה הפך למערך שלם של נתינה: חלוקת סלי מזון למשפחות, ארוחות חמות לנזקקים, ניצולי שואה ובודדים , שיתופי פעולה עם עסקים ומתנדבים, חיבור בני נוער לעשייה קהילתית, גם כאן, כמו במוזיקה מדובר בחיבור בין אנשים.

חנות הנתינה ברמת גן. צילום פרטי
חנות הנתינה ברמת גן. צילום פרטי

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, וההלם שאחז במדינה, חיפש חן מוצפי המתופף הרמת גני של הלהקה דרך לתעל את האהבה למוזיקה למשהו משמעותי.

כך נולד הרעיון ל־“ניידת בידור נמרץ” רכב שמצויד בכל מה שצריך להופעה מלאה: כלי נגינה, מערכת הגברה ותאורה שמגיע לכל מקום שבו צריך קצת אור.

פוסט אחד בפייסבוק הספיק כדי להצית את היוזמה: בתוך דקות החלו להגיע פניות מכל רחבי הארץ מבתי מלון שבהם שוכנו מפונים ועד בסיסים צבאיים. הלהקה יצאה לדרך.
במהלך ההופעות פגשו חברי “אקרופוליס” מקרוב את סיפורי הגבורה וההתמודדות של מפונים וחיילים.

“התרגשנו מהעוצמות, מהאנשים, ומהתגובות,” הם מספרים. “לראות חיוך נולד מחדש זה רגע שלא שוכחים”.

התגובות לא איחרו לבוא שמחה, דמעות, חיבוקים, והבנה אחת ברורה: המוזיקה עושה משהו עמוק.

על הפעילות הזו קיבלה הלהקה את אות ראש העיר לשנת 2024 הוקרה לעשייה שמחברת בין תרבות, קהילה ונתינה.

צילומים באדיבות להקת “אקרופוליס”מהאלבום האישי
צילומים באדיבות להקת “אקרופוליס”מהאלבום האישי

בצל התקופה הביטחונית המורכבת, כשהשגרה מתערערת והלב לא תמיד פנוי לבילויים “אקרופוליס” בוחרת להמשיך. לא מתוך התעלמות, אלא מתוך הבנה עמוקה של הצורך.

המוזיקה עבורם היא הרבה מעבר לבידור: היא דרך לשחרר, לחבר, להרים.“אנחנו רואים את זה בעיניים של האנשים,” הם מספרים.“מגיעים עייפים וטרודים ויוצאים עם חיוך. זה שווה הכל”.

להקת “אקרופוליס” היא הרבה מעבר להרכב מוזיקלי. היא מייצגת רוח ישראלית של עשייה, נתינה והתמדה.

בין אם זה על הבמה מול קהל שר ורוקד, ובין אם זה ברכב נייד שמגיע לשמח מפונים וחיילים, ובין אם זה בחנות קטנה ברמת גן שמחברת שכונה שלמה המסר נשאר זהה:

לחבר בין אנשים, לייצר תקווה, ולהזכיר שגם בתוך מציאות מורכבת יש מקום לאור.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

בזכות ערנות אזרחים: נחשף מחסן סמים בחניון בניין מגורים ברמת גן

תושבי רמת גן שגילו ערנות הלילה, סייעו למשטרה לסכל את פעילותו של מחסן סמים שפעל בלב שכונת מגורים. שוטרי תחנת מסובים שהגיעו לרחוב דרך שיבא בעקבות דיווח על חשודים, מצאו את עצמם מול דלת נעולה, שמאחוריה הוסתרו כמויות של חומרים החשודים כסמים מסוגים שונים, החל מקוקאין ועד לסם ה"דוסה", לצד משקלים, שקיות חלוקה וכסף מזומן.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאן.

מדוברות המשטרה נמסר: "במוקד המשטרה התקבל הלילה דיווח על שני גברים חשודים במחסן בחניון בניין מגורים, ברחוב דרך שיבא ברמת גן.

שוטרי תחנת מסובים הגיעו מיד למקום והבחינו בשני החשודים בתוך המחסן, אשר לא פתחו את הדלת. לאחר שפתחו את הדלת נערך חיפוש שבמהלכו אותרו ונתפסו מגוון חומרים החשודים כסם:

כ-11.5 ק"ג קוקאין (אבקה ופלטות)
8 בקבוקי שמן קנאביס
140 בקבוקי שמן קטמין
1 ק"ג פלטת חשיש
3,039 כדורי אקסטזי
580 גרם פטריות הזייה
238 גרם חומר החשוד כ-MD
86 גרם אבקת "דוסה"

כמו כן נתפסו כסף מזומן בסך 8,513 ש"ח, מחשב נייח, שני טלפונים ניידים, שני סכינים, שקיות חלוקה ומשקלים. בנוסף, נתפס רכב.

חומרים החשודים כסם במחסן ברמת גן – תיעוד. קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
חומרים החשודים כסם במחסן ברמת גן – תיעוד. קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

השוטרים עצרו את שני החשודים, בני 30 ו-44, תושבי תל אביב. הם הובאו לחקירה בתחנת המשטרה, ובסיומה נכלאו.

היום, בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרם עד לתאריך 05.04.26. החקירה נמשכת.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

תפריט נגישות