יום חמישי , אפריל 25 2024

רמת גן במקום ה-6 במסוכנות להולכי רגל

קרוב ל-300 הולכי רגל נפגעו בעיר בשלוש השנים האחרונות, נתון שמציב את ר"ג בצמרת הדירוג הלא מחמיא. בגבעתיים קצת פחות משבעים נפגעו

סטטיסטיקה כואבת. פגיעה בהולכי רגל (צילום אילוסטרציה Canva)
סטטיסטיקה כואבת. פגיעה בהולכי רגל (צילום אילוסטרציה Canva)

עמותת אור ירוק פרסמה את נתוני היפגעות הולכי רגל בערים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מהנתונים עולה, כי ברמת גן נפגעו 289 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות. 1.81 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל 1,000 תושבים – 30.2% הולכי הרגל הנפגעים מכלל הנפגעים בעיר

הנתון מציב את ר”ג כעיר השישית במסוכנות להולכי רגל.

בגבעתיים, מנגד, נפגעו 69 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 1.14 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים – 35% נפגעי הולכי רגל מבין כלל הנפגעים.

גבעתיים מדורגת במקום ה-18 במסוכנות להולכי רגל.

מקדימות את ר”ג בטבלה, תל אביב-יפו, העיר המדורגת ראשונה בהיפגעות הולכי רגל – בתחומיה נפגעו 1,183 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 2.62 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים.

בת ים, עפולה, חיפה ופ”ת משלימות את הדירוג הלא מחמיא, אחרי ת”א.

* ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל נעשה על פני שלוש השנים 2017-2019 לכל 1,000 תושבים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים בישראל.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הקורונה משנה סדר עולם ויותר מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים.

בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל, אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני וזירת ההיפגעות מראה גם, כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חצית הכביש.

במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל, לשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל.

במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים לעשות את הבדל בין חיים ומוות.

הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי, אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל, תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ספארי רימבה נהנה במים | צילום: מיכל יניב

מה עושים ב-41.3 מעלות? או איך גורמים לבת יענה להרים את הראש (סרטון)

תפריט נגישות